Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

😭

Het mannetje moet helemaal apart gehouden worden, liefst in een andere ruimte waar hij moeder niet kan zien en ruiken. Dit is om frustratie bij hem te voorkomen dat hij wel bij je voedster wil, maar h

Even terug gerekend en ze was dan dus al drachtig toen we haar kochten.  🤔

In je tuin begraven mag officieel niet, maar ik doe het wel. Mijn doodgeboren jonkies zijn de gft-bak in gegaan, dat is niet echt een elegante oplossing maar ik wist het ook even niet. Je kunt ze naar een dierencrematorium brengen, daar moet je wel voor betalen. Misschien kun je ze bij je dierenarts brengen, of bij een boer onder de groene kap.

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 hours ago zei Mira11:

Je mag je huisdier wel begraven in de tuin. Dat moet dan min. 75 cm diep zijn. 

1 meter zelfs.

https://www.bunnybunch.nl/informatie/het-verlies-van-een-huisdier

Wat een ellende zeg, nogmaals veel sterkte. Je hebt echt je best gedaan, zet het schuldgevoel van je af, je hebt alles gedaan wat je kon. De "wat als" vragen hebben geen zin. Niemand kan weten wat dan de uitkomst was als je op een andere manier had gehandeld. Konijnen weghalen bij de moeder en fleskonijntjes maken geeft ze ook geen goede overlevingskans, zeker als je daar niet ervaren mee bent. Ik betwijfel ook of ze het dan gered hadden. Geef ze een mooi plekje in de tuin, of op welke manier je afscheid neemt, in het topic dat ik hierboven link staan tips voor verwerking van het verlies. Wie weet kan dat helpen het een plekje te geven allemaal. Sterkte er mee. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 hours ago zei Evee:

1 meter zelfs.

https://www.bunnybunch.nl/informatie/het-verlies-van-een-huisdier

Wat een ellende zeg, nogmaals veel sterkte. Je hebt echt je best gedaan, zet het schuldgevoel van je af, je hebt alles gedaan wat je kon. De "wat als" vragen hebben geen zin. Niemand kan weten wat dan de uitkomst was als je op een andere manier had gehandeld. Konijnen weghalen bij de moeder en fleskonijntjes maken geeft ze ook geen goede overlevingskans, zeker als je daar niet ervaren mee bent. Ik betwijfel ook of ze het dan gered hadden. Geef ze een mooi plekje in de tuin, of op welke manier je afscheid neemt, in het topic dat ik hierboven link staan tips voor verwerking van het verlies. Wie weet kan dat helpen het een plekje te geven allemaal. Sterkte er mee.

Na aanleiding van de dood van Olaf heb ik even een zoektocht gedaan op wat de regels waren. Toen kwam ik uit bij de site van het NVWA en daar stond 75 cm. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ah dan zal ik het nog eens nakijken binnenkort, en zo nodig aanpassen. Ik had toen ik het artikel schreef het opgezocht en toen was het 1 meter. Maar het kan dat het is aangepast.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had ze in de groenbak gelegd met de gedachten "ze merken er niks meer van" maar deze emo-doos kon het niet aan om die kleintjes tussen de etensresten te zien liggen... 

In een doosje gedaan en begraven. Mag hier eigenlijk niet omdat het een huurhuis is maar 🤫

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn tuin is een soort konijnen-begraafplaats. Er liggen er zes begraven... 

Mijn achtertuin is inmiddels wel haast vol, dus hoop ik dat mijn huidige konijnen nog wat jaartjes blijven leven. 

Maar ik vind het altijd toch iets moois hebben om op deze manier afscheid te nemen van een dier waar je van hebt gehouden. 

• Mee eens! 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Je hebt je uiterste best gedaan, maar het heeft niet zo mogen zijn. Heel confronterend kan ik me voorstellen, sterkte. Nu alle aandacht focussen op de toekomst!

Zulke kleine lijfjes zijn redelijk snel opgenomen door de natuur in de kringloop van het leven dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken dat je iets fout hebt gedaan door hen te begraven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .