Ga naar inhoud

Konijn te klein?


Skipenpip

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik heb een tijdje geen weegschaal gehad ivm verhuizing, nu hebben we een nieuwe dus ik meteen tommie er op gezet. Nu is hij ongeveer 700g net iets minder. Ik las op internet dat dat te licht is. Ik heb een volwassen dwergkonijn en tommie dus en ze krijgen allebei even veel eten. Ook hebben ze altijd onbeperkt hooi en zijn keutels zijn zo goed zo heb ik ze nog nooit bij skip, snickers of pip gezien. Weet iemand of dit kwaad kan of of het niet uit maakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er kan best veel verschil in gewicht zitten, ook bij dwergkonijnen (alles tot 1,5 kg valt in die categorie). 

Ben je al eens met Tommie naar een dierenarts geweest? Wat gaven zij aan dat het volwassen gewicht van Tommie gaat worden?

Een richtlijn voor voer is inderdaad onbeperkt hooi, 20 gr brok per kilo volwassen lichaamsgewicht, en aanvullen met groente, kruiden en knaaghout. Als je veel groente en kruiden voert, zal de 20gr brok per kilo misschien wat veel zijn, ze moeten wel goed hooi blijven eten. Dus daar kun je dan wat mee schuiven (10-15 is dan ook gebruikelijk).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een foto, vaak zie je bij een mager konijn ook meer de ruggengraat en ribben. Ik heb zelf een dwerg konijn van 900 gram en ook best zitten puzzelen met voer, want zij viel maar af. Nu gaat het goed. 
Wat voer je zoal op een dag: welke brok, hoeveel gram? Hoeveel groenvoer en extraatjes? 
Ideaal is trouwens een Babyweegschaal, die heb ik ook voor het wegen, dan kun je ze er zelf op laten lopen om te wegen met wat lekkers. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .