Ga naar inhoud

Ram tilt achterpoot op bij plassen


Avalon

Aanbevolen berichten

Vandaag viel het me op dat als een van mijn rammen plast, hij zijn achterpoot optilt. Ofwel, dat hij plast als een hondje. Dit was me nooit eerder opgevallen. Hebben jullie een idee waarom hij dit zou kunnen doen? Hij is overigens gecastreerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat noemen ze sproeien.

 

Dat is echt hormonaal / territoriaal gedrag, zowel voedsters als rammen kunnen dat, maar bij rammen zie je het vaker. Helemaal als ze ongecastreerd zijn (wat bij jou dan niet het geval is). En ze kunnen echt hoog piesen hoor!

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je snelle reactie! Blij te horen dat het normaal is, haha. Ik dacht het al wel, maar ik was toch even benieuwd.. Ik had het hem nog niet eerder zien doen. Zijn vriendin is ongecastreerd (kwam op 8 jarige leeftijd bij mij, vandaar zo gelaten) en die heeft nu het voorjaar in het hoofd dus dan denk ik dat hij daar gewoon op reageert 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou goed kunnen! Castratie neemt niet alle hormonen weg uit het konijnenlijfje, die worden ook op andere plekken in het lijf aangemaakt. Dus een beetje hormonaal gedrag hou je ook bij gecastreerde dieren, hoewel het dan gelukkig meestal wel echt minder erg / minder extreem is. Wel zo fijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .