Ga naar inhoud

Konijnkundige dierenarts omgeving Delft (gebitsbehandeling)


hisdijk

Aanbevolen berichten

Mijn bejaarde voedster (11) heeft in de herfst van haar leven last gekregen van haakjes op haar kiezen. Vorige week is ze voor de tweede keer geholpen door een dierenarts (die op de lijst met konijnkundige dierenartsen staat) die met behulp van een beksprijder de haakjes van haar kiezen heeft geknipt.

 

Nu dacht ik iets gelezen te hebben over dat de achterste kiezen helemaal niet zonder narcose/sedatie bekeken kunnen worden. Met enig speurwerk ben ik erachter gekomen dat dat wel kan door gebruik van een beksprijder, maar dat deze juist ook veel schade kan aanrichten. 
 

Nu heb ik over een paar weken een controle afspraak staan, maar wil ik niet dat ze nog een keer op deze manier behandeld wordt. Daarom is mijn vraag of er iemand recent goede ervaringen heeft met een dierenarts (bij voorkeur voor gebitsbehandeling van een konijn) in de omgeving Delft/Rotterdam/Den Haag? Gezien de lijst op deze website dus niet altijd garantie op de beste behandeling geeft (wat overigens begrijp; het kan afhangen van de behandeling/behandelend arts/enz.)

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gaan voor Angelina van dierenkliniek Animalis in Delft of Elly van dierenartspraktijk Overschie in Rotterdam. Allebei zijn konijnkundig. Mijn vaste dierenarts is Delft, maar ze zijn wel erg duur (gebitsbehandeling ben je al gauw €175 krijt). Voor zo'n oudje is het mosschien ook nog wel de moeite om na te vragen wat voor narcose ze gebruiken. In Delft krijgen ze een priknarcose bij gebitsproblemen, in Rotterdam weet ik het niet.

Ik heb iig met beide dierenartsen goede ervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Animalis daar sluit ik me zeker bij aan. Je treft dan Angelina of haar collega maar hij is ook erg kundig met konijnen. Inderdaad prijzig maar ik vind dat het waard voor wat je krijgt en extra zorg en service die ze verlenen. 
 

Alleen bij bijv. Routine ingrepen zou het lonen om even rond te shoppen. Castratie heb ik bijv. Bij onder andere ranzijn Delft of avonturia Den Haag gevraagd om de kosten, en dat kan best schelen. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga zeker contact met ze opnemen om eens te overleggen wat de mogelijkheden zijn. Ik vind narcose/sedatie bij m’n ouwe besje namelijk ook best spannend, maar als zij veel verstand van en ervaring met konijnen hebben kunnen ze daar vast goed in adviseren. 
 

En wat betreft de kosten betaal ik liever wat meer voor de juiste zorg 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei hisdijk:

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga zeker contact met ze opnemen om eens te overleggen wat de mogelijkheden zijn. Ik vind narcose/sedatie bij m’n ouwe besje namelijk ook best spannend, maar als zij veel verstand van en ervaring met konijnen hebben kunnen ze daar vast goed in adviseren. 
 

En wat betreft de kosten betaal ik liever wat meer voor de juiste zorg 🙂

Angelina heeft wel echt ervaring met oude besjes onder narcose. Maar ik vind een gasnarcose prettiger. Bij gebitsproblemen kan zij dat niet omdat ze daar niet de spullen voor heeft. Bij andere ingrepen krijgen konijnen wel gasnarcose.

Idd haar collega is trouwens ook kundig, maar ietsje minder ervaren misschien. Hij overlegt wel met Angelina bij twijfel :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .