Ga naar inhoud

Update Snuffeltje E.Cuniculi


Snuffelman

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, 

 

In februari heb ik een forum aangemaakt waarin ik in paniek geraakte toen mijn konijn terug zo'n hevige aanval kreeg. Heb die dag meteen contact opgenomen met onze DA die ons dan verder hielp. Het kwam erop neer dat we zijn medicatie terug moesten verhogen met pijnstillers. Ik ben begonnen op 17 februari en nu zijn we 8 april. In die tijd heb ik zijn medicatie goed gegeven en heeft hij geen aanvallen gehad, hij at goed en speelde actief buiten en binnen! Maar jammer genoeg heeft hij op dit moment terug zo'n aanval, ik denk dat dit iets is dat zal blijven terugkomen...

  • Verdrietig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat sneu...

 

Maar het klinkt me ook bekend in de oren.

Mijn Sylvester had ook EC en dat kwam ook geregeld terug. In het begin waren de periodes er tussen vrij groot, maar aan het eind werden die zo klein dat het voor haar geen leven meer was.

 

Ik hoop dat je Snuf er weer bovenop kunt krijgen, ik weet hoe naar het is om je konijn zo te zien.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei Ripley:

Wat sneu...

 

Maar het klinkt me ook bekend in de oren.

Mijn Sylvester had ook EC en dat kwam ook geregeld terug. In het begin waren de periodes er tussen vrij groot, maar aan het eind werden die zo klein dat het voor haar geen leven meer was.

 

Ik hoop dat je Snuf er weer bovenop kunt krijgen, ik weet hoe naar het is om je konijn zo te zien.

Het is inderdaad echt verschrikkelijk om te zien, ik probeer hem warm te houden maar elke aanraking stoort hem.. Als ik mag vragen, kan u zich nog herinneren hoe lang die aanvallen duurde bij Sylvester? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago zei Snuffelman:

Het is inderdaad echt verschrikkelijk om te zien, ik probeer hem warm te houden maar elke aanraking stoort hem.. Als ik mag vragen, kan u zich nog herinneren hoe lang die aanvallen duurde bij Sylvester? 

Ik ben je hoor, geen u 😉

 

Het verschilde heel erg. Ik merkte het al snel aan niet eten, dan moest er een spuit dwangvoer in en ging het weer goed. 

Maar op een gegeven moment werd het heel heftig en ging het niet meer over. Ze bleef uiteindelijk wel eten, maar viel gigantisch af ondanks alles wat ik erin stopte. Ze was uiteindelijk lichamelijk en geestelijk gewoon helemaal op.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Ripley:

Ik ben je hoor, geen u 😉

 

Het verschilde heel erg. Ik merkte het al snel aan niet eten, dan moest er een spuit dwangvoer in en ging het weer goed. 

Maar op een gegeven moment werd het heel heftig en ging het niet meer over. Ze bleef uiteindelijk wel eten, maar viel gigantisch af ondanks alles wat ik erin stopte. Ze was uiteindelijk lichamelijk en geestelijk gewoon helemaal op.

Ik probeer positief te blijven maar ik denk dat Snuffeltje zijn tijd aangekomen is.. zijn aanvallen zijn voorbij maar hij ligt al enkele uren uitgestrekt aan de zijkant tegen zijn kooi, hij ademt enorm traag en zijn oogjes gaan toe, hij reageert niet meer op prikkels en eet niets meer.. ik denk dat ik hem deze avond ga verliezen, ik hou m'n tranen echt in 💔

  • Verdrietig 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè bah! Ik hoop dat het snel weer wat beter gaat.

Je schrijft dat hij actief speelde buiten en binnen. Je kunt hem echt beter binnen of buiten houden en niet wisselen. Konijnen kunnen slecht tegen temperatuurswisselingen. En al helemaal als ze niet helemaal fit zijn zoals in dit geval. Hun weerstand kan minder worden en dat steekt EC veel makkelijker de kop weer op. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Snuffelman:

Ik probeer positief te blijven maar ik denk dat Snuffeltje zijn tijd aangekomen is.. zijn aanvallen zijn voorbij maar hij ligt al enkele uren uitgestrekt aan de zijkant tegen zijn kooi, hij ademt enorm traag en zijn oogjes gaan toe, hij reageert niet meer op prikkels en eet niets meer.. ik denk dat ik hem deze avond ga verliezen, ik hou m'n tranen echt in 💔

Dan zou ik echt meteen naar een dierenarts gaan. Of om  hem uit zijn lijden te verlossen of om te kijken of er nog iets mogelijk is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Snuffelman:

Ik probeer positief te blijven maar ik denk dat Snuffeltje zijn tijd aangekomen is.. zijn aanvallen zijn voorbij maar hij ligt al enkele uren uitgestrekt aan de zijkant tegen zijn kooi, hij ademt enorm traag en zijn oogjes gaan toe, hij reageert niet meer op prikkels en eet niets meer.. ik denk dat ik hem deze avond ga verliezen, ik hou m'n tranen echt in 💔

Heel veel sterkte! Ik ben het eens met @Ripley en @Mira11

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Mira11:

Hè bah! Ik hoop dat het snel weer wat beter gaat.

Je schrijft dat hij actief speelde buiten en binnen. Je kunt hem echt beter binnen of buiten houden en niet wisselen. Konijnen kunnen slecht tegen temperatuurswisselingen. En al helemaal als ze niet helemaal fit zijn zoals in dit geval. Hun weerstand kan minder worden en dat steekt EC veel makkelijker de kop weer op. 

Dit wist ik niet! Bedankt om dit te zeggen, ik dacht dat het juist belangrijk was dat konijnen ook buiten speelde maar blijkbaar niet

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .