BaasjevanBrownie Geplaatst: 10 april 2021 Delen Geplaatst: 10 april 2021 22 minuten geleden zei Punky punk: Qua uiterlijk wel. Maar daar doen we het natuurlijk niet voor. Qua karakter weet ik niet hoe al de herplaatsbare voedstertjes zijn. Hij blijft normaal gezien tot donderdag. Punky krijgt wel groentjes daar. Vind ik wel leuk om te weten. Als ze tijd heeft zou ze er zeker een verslagje van sturen. Maar als je weet dat er momenteel nog 3 andere konijnen op koppelvakantie zijn, morgen 4 konijnen op speeddate komen, morgen 18 konijnen binnenkomen en dat ze dan natuurlijk nog een hele opvang heeft die ze draaiende moet houden. Dan vrees ik voor dat tussenverslagje. Er zijn daar wel heel veel vrijwilligers. Wat heb je doorgegeven dat je voor uiterlijk en/ of karakter zoekt? Fijn dat hij daar ook groenten krijgt 🙂 Ja ze hebben het bij alle opvangen druk volgens mij en wordt voornamelijk gerund door vrijwilligers. Hopelijk krijg je toch nog een verslagje/ foto! Spannend, afwachten nu! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 10 april 2021 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2021 Zojuist zei BaasjevanBrownie: Wat heb je doorgegeven dat je voor uiterlijk en/ of karakter zoekt? Fijn dat hij daar ook groenten krijgt 🙂 Ja ze hebben het bij alle opvangen druk volgens mij en wordt voornamelijk gerund door vrijwilligers. Hopelijk krijg je toch nog een verslagje/ foto! Spannend, afwachten nu! Qua uiterlijk heb ik niet echt voorkeuren buiten dat langharig niet echt mijn voorkeur heeft (alleen als het echt niet anders kan). Qua karakter wil ik een zindelijk/half zindelijk, sociaal konijn en natuurlijk dat ze elkaar leuk vinden. Sociaal moet niet per se voor mij maar dat is aangenamer voor het beestje omdat ze binnen zal leven en er dan elke moment leven is. Ik hoop inderdaad ook op een verslagje. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 10 april 2021 Delen Geplaatst: 10 april 2021 (aangepast) Wat een "berg" konijnen hebben ze, zeg! Wat een karwei om al die verblijven te verschonen, konijnen eten te geven, hun gezondheid in de gaten te houden, bij te houden wie gevaccineerd moet worden of gecastreerd of een gebitscontrole, patiëntjes verzorgen, bedenken welk opvangkonijn misschien zal passen bij een koppelvakantie-konijn, de koppelingen in de gaten houden..... poehee. Heb je veel konijnen kunnen zien? 10 april 2021 aangepast door JokeC tiepfout, dikke vingers 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 10 april 2021 Delen Geplaatst: 10 april 2021 36 minuten geleden zei Punky punk: Qua uiterlijk heb ik niet echt voorkeuren buiten dat langharig niet echt mijn voorkeur heeft (alleen als het echt niet anders kan). Qua karakter wil ik een zindelijk/half zindelijk, sociaal konijn en natuurlijk dat ze elkaar leuk vinden. Sociaal moet niet per se voor mij maar dat is aangenamer voor het beestje omdat ze binnen zal leven en er dan elke moment leven is. Ik hoop inderdaad ook op een verslagje. O spannend, dus je hebt echt nog geen idee welk konijn het kan gaan worden. Sociaal is natuurlijk ook wel superfijn, ik was verliefd op Ukkie, maar denk nu ook weleens; een wat socialer konijn naar mensen was toch wel erg leuk geweest. En zindelijk, als ze in huis komt is ook geen overbodige luxe. 😉 Na dat verhaal van Mira, snap ik dat je niet zo blij wordt van een langharig konijn, eigenlijk gewoon heel zielig. Hopelijk krijg je echt een superleuk konijn erbij 🤞🏻 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 10 april 2021 Delen Geplaatst: 10 april 2021 Spannend hoor! En het is natuurlijk heel raar om Punky nu niet thuis te hebben en elke keer te denken ‘o ja...’. Dat is niet aanstellerig hoor. Je houdt gewoon van hem. Maar het is voor het goede doel. Nu even doorbijten en dan kunnen hij en jij er straks van genieten dat hij een vriendinnetje heeft 😄 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 10 april 2021 Delen Geplaatst: 10 april 2021 En toch, in huis zijn konijnen volgens mij over het algemeen beter zindelijk dan daar buiten. Ik heb inmiddels 7 konijnen in huis gehad (waarvan 2 tijdelijk) en allemaal zindelijk. Op een enkele verdwaalde keutel na. Zet ik ze in de tuin is het gedaan daarmee en wordt de wc alleen gebruikt om in te slapen. Wat dat betreft heb ik goede hoop voor je! Ik ben zo benieuwd waar Punky mee thuis komt! En ik vind het echt geweldig hoe je dit hebt gedaan, dat je ouders inzien hoe belangrijk het voor je is dat ze toch akkoord zijn gegaan. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 11 april 2021 Delen Geplaatst: 11 april 2021 10 hours ago zei Eefje: En toch, in huis zijn konijnen volgens mij over het algemeen beter zindelijk dan daar buiten. Ik heb inmiddels 7 konijnen in huis gehad (waarvan 2 tijdelijk) en allemaal zindelijk. Op een enkele verdwaalde keutel na. Zet ik ze in de tuin is het gedaan daarmee en wordt de wc alleen gebruikt om in te slapen. Wat dat betreft heb ik goede hoop voor je! Ik ben zo benieuwd waar Punky mee thuis komt! En ik vind het echt geweldig hoe je dit hebt gedaan, dat je ouders inzien hoe belangrijk het voor je is dat ze toch akkoord zijn gegaan. Ik verbaas me er altijd over dat jouw konijnen altijd zindelijk zijn geweest. Ik heb altijd behoorlijke viespeuken gehad! En ook als ze binnen waren bleven ze net zo onzindelijk. Nou waren ze alleen binnen als ze ziek waren, maar ook al zouden ze binnen hebben gewoond en zich kiplekker hebben gevoeld dan heb ik niet de illusie dat ze dan opeens netjes waren geworden 😅 Ik heb 3 konijnen gehad waarbij het meer een toevalstreffer was als er iets in een wc-bak belandde. Gewoon de héle ren werd altijd ondergeplast en ondergekeuteld. Bij andere konijnen ging het beter, zij maakten goed gebruik van de wc-bakken, maar er belandden ook nog behoorlijk wat plasjes en veel keutels op andere plekken. Buiten vind ik dat geen groot probleem, maar binnen ben je dat snel zat. Do en Jerry zijn heel netjes. Zij doen volgens mij alle plasjes op de bak. Er belanden elke dag wel een paar keutels op andere plekken, maar niet zo veel. En dat scheelt een berg met schoonmaken zeg! 😲 Nu ben ik daar zo mee klaar. Ik heb jaren 3 koppels gehad die smeerpoetsen waren, en nu heb ik nog maar 1 koppel en die zijn netjes haha @Punky punk ik vind het ook super hoe je dit allemaal voor elkaar hebt gekregen! Niet bij je ouders gezeurd, maar steeds uitgelegd waarom Punky een vriendinnetje verdient. En volgehouden! Ik vind het ook knap hoe goed je op jouw leeftijd Punky verzorgt. Hij boft met jou! 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 11 april 2021 Delen Geplaatst: 11 april 2021 @Lienappelsienhaha heb ik dan geluk gehad of jij pech? Of allebei 🤔 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 11 april 2021 Delen Geplaatst: 11 april 2021 53 minuten geleden zei Lienappelsien: Ik heb 3 konijnen gehad waarbij het meer een toevalstreffer was als er iets in een wc-bak belandde. Gewoon de héle ren werd altijd ondergeplast en ondergekeuteld. Iell, bah. Dat lijkt me echt een werk joh, om dat steeds schoon te moeten maken. Ik dacht dat konijnen over het algemeen meer zindelijk zijn dan niet, omdat het zulke schone beestjes zijn? Maar misschien heb ik dan ook wel gewoon geluk gehad.. Hier gaat niks buiten de toiletbak, behalve misschien een keer een verdwaalde keutel als ze te hard uit de bak springen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 11 april 2021 Delen Geplaatst: 11 april 2021 1 hour ago zei Lienappelsien: Ik verbaas me er altijd over dat jouw konijnen altijd zindelijk zijn geweest. Ik heb altijd behoorlijke viespeuken gehad! En ook als ze binnen waren bleven ze net zo onzindelijk. Nou waren ze alleen binnen als ze ziek waren, maar ook al zouden ze binnen hebben gewoond en zich kiplekker hebben gevoeld dan heb ik niet de illusie dat ze dan opeens netjes waren geworden 😅 Ik heb 3 konijnen gehad waarbij het meer een toevalstreffer was als er iets in een wc-bak belandde. Gewoon de héle ren werd altijd ondergeplast en ondergekeuteld. Bij andere konijnen ging het beter, zij maakten goed gebruik van de wc-bakken, maar er belandden ook nog behoorlijk wat plasjes en veel keutels op andere plekken. Buiten vind ik dat geen groot probleem, maar binnen ben je dat snel zat. Do en Jerry zijn heel netjes. Zij doen volgens mij alle plasjes op de bak. Er belanden elke dag wel een paar keutels op andere plekken, maar niet zo veel. En dat scheelt een berg met schoonmaken zeg! 😲 Nu ben ik daar zo mee klaar. Ik heb jaren 3 koppels gehad die smeerpoetsen waren, en nu heb ik nog maar 1 koppel en die zijn netjes haha @Punky punk ik vind het ook super hoe je dit allemaal voor elkaar hebt gekregen! Niet bij je ouders gezeurd, maar steeds uitgelegd waarom Punky een vriendinnetje verdient. En volgehouden! Ik vind het ook knap hoe goed je op jouw leeftijd Punky verzorgt. Hij boft met jou! Hier precies hetzelfde, hele ren wordt onder geplast en gekeuteld. Brownie doet alles braaf op z’n wc, al belanden er dankzij de invloed van Ukkie ook steeds meer keutels in de ren van hem. Ukkie plast en keutelt gewoon overal. Ze doet ook wel wat in de wc gelukkig inmiddels. Ben al 5 maanden consequent buiten alle plasjes met schoonmaakazijn aan het weghalen, keutels aanvegen en in de wc gooien, maar ik heb inmiddels wel door dat ik dat gevecht niet ga winnen. 🙈 Ukkie gebruikt ook de catcube om lekker in te plassen en keutelen en nu ze er met een opstapje ook op kan komen plast en keutelt ze ook bovenop de catcube! 🤬Allemaal plas tussen die kieren en kan nu steeds met een prikkertje de keuteltjes uit de kieren poeren. Als Brownie in de catcube zit moet hij snel wegvluchten als ze boven hem gaat plassen, anders krijgt hij de volle laag 🤭 Klein vies vies beestje, die wil je echt niet in huis. Asiel wilde haar eigenlijk alleen meegeven als binnenkonijntje omdat ze bij hun binnenzat. Nou, dan was je lekker geweest. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 11 april 2021 Delen Geplaatst: 11 april 2021 @BaasjevanBrownie Nou daar ben je mooi klaar mee. 🤢 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 11 april 2021 Delen Geplaatst: 11 april 2021 1 minuut geleden zei Pablo&Lola: @BaasjevanBrownie Nou daar ben je mooi klaar mee. 🤢 Echt he, ook mega territoriaal nu, al een paar keer in m’n gezicht gesproeid. 🤢bah bah bah. Vind haar zo schattig, maar dat neemt op dat soort dagen wel even af 😉 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 11 april 2021 Delen Geplaatst: 11 april 2021 Ik vraag me nog steeds af waarom die spoken van mij steeds door hun hele hok keutelen terwijl beide echt perfect zindelijk zijn geweest. Zouden konijnen misschien net als katten naast de bak gaan als ze het te vies vinden? Ik verschoon de bak nu 2x per week maar ze poepen met z’n tweeën wel enorm veel. Ga eens proberen of het beter gaat als ik de bak vaker verschoon. Heb ook een extra wc bak in de ren gezet maar daar doen ze niet zoveel mee. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 11 april 2021 Delen Geplaatst: 11 april 2021 Ik kan dit topic beter een andere titel geven inmiddels, en verplaatsen naar koppelen ipv voeding 😅 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 11 april 2021 Delen Geplaatst: 11 april 2021 haha ja topic gaat alle kanten op: voer, koppelen, zindelijkheid @Evee krijgt rangschik problemen 😉 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ot&Sien Geplaatst: 12 april 2021 Delen Geplaatst: 12 april 2021 23 hours ago zei Pablo&Lola: Iell, bah. Dat lijkt me echt een werk joh, om dat steeds schoon te moeten maken. Ik dacht dat konijnen over het algemeen meer zindelijk zijn dan niet, omdat het zulke schone beestjes zijn? Maar misschien heb ik dan ook wel gewoon geluk gehad.. Hier gaat niks buiten de toiletbak, behalve misschien een keer een verdwaalde keutel als ze te hard uit de bak springen. Hier gaat alles ook netjes in de toiletbak. Zelfs alles van Freek en meteen vanaf dag 1 na de koppelvakantie. 👌🏼 Ben er superblij mee! 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 12 april 2021 Delen Geplaatst: 12 april 2021 22 hours ago zei BaasjevanBrownie: Echt he, ook mega territoriaal nu, al een paar keer in m’n gezicht gesproeid. 🤢bah bah bah. Vind haar zo schattig, maar dat neemt op dat soort dagen wel even af 😉 Noooooooo goooooorrr! Staat die castratie al in de planning? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 12 april 2021 Delen Geplaatst: 12 april 2021 19 hours ago zei BaasjevanBrownie: haha ja topic gaat alle kanten op: voer, koppelen, zindelijkheid @Evee krijgt rangschik problemen 😉 Ik heb het maar naar algemeen verplaatst, en de titel aangepast 😉 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 12 april 2021 Delen Geplaatst: 12 april 2021 @Ot&Sien Bofkont 😉 @Eefje nee wil nog even aankijken of dat rijgedrag vaker terug gaat komen. Dan zal het wel moeten, maar anders vind ik het toch wel een risico met zo’n klein kwetsbaar beestje dat zo snel angstig is en stopt met eten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 14 april 2021 Delen Geplaatst: 14 april 2021 @Punky punk nog helemaal niets van de opvang gehoord? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 14 april 2021 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2021 (aangepast) 4 minuten geleden zei BaasjevanBrownie: @Punky punk nog helemaal niets van de opvang gehoord? Nee. Vind het best jammer en heb er ook mijn bedenkingen bij. 😕 Hoop zo dat er nog iets komt. Al is het maar een berichtje waarin staat dat er een match is gevonden. 14 april 2021 aangepast door Punky punk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 14 april 2021 Delen Geplaatst: 14 april 2021 1 minuut geleden zei Punky punk: Nee. Vind het best jammer en heb er ook mijn bedenkingen bij. 😕 Hoop zo dat er nog iets komt. Al is het maar een berichtje waarin staat dat er een match is gevonden. Kan je ze bellen of mailen? Lijkt me wel handig om zeker te weten dat je ze morgen op kunt komen halen, zeker als je zo’n eind moet rijden. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 14 april 2021 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2021 2 minuten geleden zei Pablo&Lola: Kan je ze bellen of mailen? Lijkt me wel handig om zeker te weten dat je ze morgen op kunt komen halen, zeker als je zo’n eind moet rijden. Ik denk dat ik vandaag inderdaad maar eens ga bellen. Allez, mijn moeder dan. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 14 april 2021 Delen Geplaatst: 14 april 2021 4 minuten geleden zei Punky punk: Ik denk dat ik vandaag inderdaad maar eens ga bellen. Allez, mijn moeder dan. Je kan toch ook zelf bellen, volgens mij ben jij het meest betrokken en het meest nieuwsgierig 😉 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 14 april 2021 Delen Geplaatst: 14 april 2021 Vreemd dat ze helemaal niets hebben laten weten zeg! 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten