Punky punk Geplaatst: 8 april 2021 Delen Geplaatst: 8 april 2021 (aangepast) Beste konijnenbaasjes, Zoals sommigen onder jullie wel weten wou ik graag overschakelen op ander, beter voer. Het liefst op Science Selective. Ik wou wel graag de brokken die ik nog had opmaken. Nu zijn ze op, en ben ik Science Selective gaan halen. Mijn meneertje is een verwend nestje. Zoals vele konijnen hier, en hij moet het niet hebben. Hij snuffelt er eens aan. Verder gaat het niet. Geef ik hem zijn oude, vertrouwde brokjes, begint hij daar van te schrokken. Is het gewoon kwestie van wennen, of vind hij ze gewoon niet lekker? Ik weet echt niet wat hier mee moet aanvangen. 🙄 Alvast bedankt 12 april 2021 aangepast door Evee Topic verplaatst & titel aangepast zodat duidelijk is wat het betreft. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 8 april 2021 Delen Geplaatst: 8 april 2021 Wat vreemd, de meeste konijnen zijn dol op science, hier is het favoriet! Wat voer je nu dan? Ik zou gewoon een paar keer een paar brokjes aanbieden naast zijn andere voer en kijken of hij het gaat het eten. Maar als hij het echt niet lekker vindt kun je er helaas niets aan doen. Ik had dat hier met Beaphar nature. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 8 april 2021 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2021 2 minuten geleden zei BaasjevanBrownie: Wat vreemd, de meeste konijnen zijn dol op science, hier is het favoriet! Wat voer je nu dan? Ik zou gewoon een paar keer een paar brokjes aanbieden naast zijn andere voer en kijken of hij het gaat het eten. Maar als hij het echt niet lekker vindt kun je er helaas niets aan doen. Ik had dat hier met Beaphar nature. Bedankt voor je reactie. Ik geef nu Aveve basic pellet rabbit. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 8 april 2021 Delen Geplaatst: 8 april 2021 Dat ken ik niet, kan online ook niet de ingrediënten vinden, dus geen idee of dat goed voer is. Kun je een foto van ingrediënten van de verpakking maken? Of je vergelijkt het zelf hier https://www.bunnybunch.nl/informatie/voedingsbehoefte-van-een-konijn Of je bestelt hier in de webwinkel wat testzakjes zodat je kunt testen welk kwalitatief goed voer hij wel lust 😉 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 8 april 2021 Delen Geplaatst: 8 april 2021 Dat is al eerder ter sprake gekomen, dat is niet echt geweldig voer. Volgenscmij wordt Science Selective meestal wel geaccepteerd. Heb je nog wat van het oude voer over zodat je ze in stapjes over kunt zetten op het nieuwe? 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 8 april 2021 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2021 3 minuten geleden zei BaasjevanBrownie: Dat ken ik niet, kan online ook niet de ingrediënten vinden, dus geen idee of dat goed voer is. Kun je een foto van ingrediënten van de verpakking maken? Of je vergelijkt het zelf hier https://www.bunnybunch.nl/informatie/voedingsbehoefte-van-een-konijn Of je bestelt hier in de webwinkel wat testzakjes zodat je kunt testen welk kwalitatief goed voer hij wel lust 😉 Ik heb hier al eens een topic over geopend. 'Geef ik wel het juiste voer?' Daar staat ook een foto van de ingrediënten, beschrijving,... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 8 april 2021 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2021 2 minuten geleden zei Marjoleink: Dat is al eerder ter sprake gekomen, dat is niet echt geweldig voer. Volgenscmij wordt Science Selective meestal wel geaccepteerd. Heb je nog wat van het oude voer over zodat je ze in stapjes over kunt zetten op het nieuwe? Ja, dat was ik sowieso al van plan. Ik wou hem er graag 1 geven om te kijken of hij dat lust. Niet dus Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 8 april 2021 Delen Geplaatst: 8 april 2021 Wat een boer (=Punky) niet kent, vreet ie niet? 😉Hij gaat het vast wel eten, langzaamaan overzetten met telkens iets meer Science en minder van zijn oude brokjes. Hij zal even moeten wennen aan de geur en smaak wellicht. Sommige konijnen trekken hun neus in eerste instantie op voor nieuwe dingen, pas na een paar keer aangeboden krijgen, willen ze het wel proberen. Met nieuwe kruiden of groenten werkt dat ook soms zo. Andere konijnen hebben nergens problemen mee en zijn net vullisbakkies: alles wat eetbaar is (en natuurlijk als veilig goedgekeurd is door het baasje), gaat er vlot in. Heeft @JacB niet zo'n vreetzakje toepasselijk genaamd Kliko? 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 8 april 2021 Delen Geplaatst: 8 april 2021 O je hebt er pas eentje gegeven? Dan kan het ook nog even wennen zijn, net als met bepaald groenvoer. Moeten ze even een paar keer proeven en dan denken ze opeens ‘mmm toch best lekker’. Als dat andere geen goed voer is, zou ik hem idd gewoon langzaam overzetten. Driekwart oude brok, kwart nieuwe. Lijkt me al hij honger heeft dat hij het wel gaat eten. En als hij er niet dol op blijft zou ik kijken voor een andere brok die wel van goede kwaliteit is. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 8 april 2021 Delen Geplaatst: 8 april 2021 (aangepast) Ik zou gewoon langzaam gaan overstappen. Steeds meer Selective ipv je oude voer. Het zal vast wennen zijn voor hem. De brokjes die hij altijd kreeg hebben een andere smaak en waarschijnlijk een hele andere structuur. Natuurlijk kan het zijn dat hij ze straks alsnog niet lekker vindt maar voor nu zou ik even doorzetten. 8 april 2021 aangepast door Mira11 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 8 april 2021 Delen Geplaatst: 8 april 2021 En als hij straks een vriendinnetje heeft die wel pal voor zijn neus Science brokjes lekker opeet dan kan het ook goed zijn dat hij haar voorbeeld volgt. Of dat Punky de nieuwe brokjes gaat eten, omdat hij niet wil dat zij alles opeet. 🙂 Liefde is.....samen Science brokjes eten. Toch? 1 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 8 april 2021 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2021 2 minuten geleden zei JokeC: En als hij straks een vriendinnetje heeft die wel pal voor zijn neus Science brokjes lekker opeet dan kan het ook goed zijn dat hij haar voorbeeld volgt. Of dat Punky de nieuwe brokjes gaat eten, omdat hij niet wil dat zij alles opeet. 🙂 Liefde is.....samen Science brokjes eten. Toch? Ja, hopelijk! Heb een beetje stress voor zaterdag. En voor donderdag. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 8 april 2021 Delen Geplaatst: 8 april 2021 2 minuten geleden zei JokeC: En als hij straks een vriendinnetje heeft die wel pal voor zijn neus Science brokjes lekker opeet dan kan het ook goed zijn dat hij haar voorbeeld volgt. Of dat Punky de nieuwe brokjes gaat eten, omdat hij niet wil dat zij alles opeet. 🙂 Liefde is.....samen Science brokjes eten. Toch? Kan heel goed idd. Gaat hier ook zo! Liz eet haar eigen bakje niet leeg maar gaat wel verder eten bij Olaf. Daar zit precies hetzelfde in maar is toch lekkerder. 😂 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 8 april 2021 Delen Geplaatst: 8 april 2021 1 minuut geleden zei Punky punk: Ja, hopelijk! Heb een beetje stress voor zaterdag. En voor donderdag. Ga je donderdag Punky weg brengen voor zijn date? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 8 april 2021 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2021 1 minuut geleden zei Mira11: Ga je donderdag Punky weg brengen voor zijn date? Deze zaterdag breng ik hem weg en volgende week donderdag mag ik hem normaal gezien ophalen. Als hij dan al een vriendinnetje heeft gevonden. 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 8 april 2021 Delen Geplaatst: 8 april 2021 Ooooh wat leuk! Spannend! Een konijntje erbij 🥳 Heb je voorkeur doorgegeven of mogen jullie daar even kijken? 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 8 april 2021 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2021 1 minuut geleden zei BaasjevanBrownie: Ooooh wat leuk! Spannend! Een konijntje erbij 🥳 Heb je voorkeur doorgegeven of mogen jullie daar even kijken? Wij mogen daar de voorkeuren doorgeven en even kijken inderdaad. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 8 april 2021 Delen Geplaatst: 8 april 2021 Wat leuk! Ik heb er nu al zin in en het is niet eens mijn konijn. 😄 1 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
VlaNijn Geplaatst: 8 april 2021 Delen Geplaatst: 8 april 2021 45 minuten geleden zei Punky punk: Deze zaterdag breng ik hem weg en volgende week donderdag mag ik hem normaal gezien ophalen. Als hij dan al een vriendinnetje heeft gevonden. Super leuk dat Punky een maatje krijgt, zal die vast heel blij mee zijn 🙂 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 april 2021 Delen Geplaatst: 8 april 2021 Wat leuk!! Spannend, ben benieuwd waar hij mee thuiskomt! @JokeCklopt, Kliko vreet inderdaad alles wat los en vast zit. Alleen met hooi zijn ze heel kieskeurig 🙄 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 8 april 2021 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2021 Bedankt iedereen! Ik vind het alleszins heel spannend! Punky heeft voorlopig nog geen enkel idee van wat er komende week zal gebeuren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 8 april 2021 Delen Geplaatst: 8 april 2021 Des te beter, één zenuwpees is wel genoeg toch? 😉 Het is wel super tof dat je het voor elkaar hebt gekregen dat je ouders het ermee eens zijn dat Punky zich gaat verloven. 👍 Hopelijk zijn ze tevreden met hun besluit als ze zien hoe blij Punky is met zijn liefje en hoe goed jij voor beide moppies zorgt. Zorg dat ze er geen spijt van krijgen, hoor! 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 8 april 2021 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2021 1 minuut geleden zei JokeC: Des te beter, één zenuwpees is wel genoeg toch? 😉 Het is wel super tof dat je het voor elkaar hebt gekregen dat je ouders het ermee eens zijn dat Punky zich gaat verloven. 👍 Hopelijk zijn ze tevreden met hun besluit als ze zien hoe blij Punky is met zijn liefje en hoe goed jij voor beide moppies zorgt. Zorg dat ze er geen spijt van krijgen, hoor! Tuurlijk niet! Ze vinden het zelf heel raar dat ik de laatste tijd zó behulpzaam ben 😉 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
IreneM Geplaatst: 8 april 2021 Delen Geplaatst: 8 april 2021 Odin at ook geen Science Selective, hij heeft gewoon een week lang werkelijk geen brokje aangeraakt, dus geduld werkt niet altijd. Daarna ander voer gekocht en dat blieft meneer wel 🤷♀️ 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 8 april 2021 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2021 Hij heeft er toch al een paar op. 5 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten