Ga naar inhoud

Geen haar rond ogen en op kin


Mandy93

Aanbevolen berichten

Hoi, 

 

Ik heb een Nederlandse hangoor dwerg. Ozzy. Hij is nu bijna 6 jaar. Toen hij 1,5 jaar was begonnen de haartjes rondom zijn ogen langzaam weg te gaan. En later ook de haren op zijn kin. Gelukkig lijkt Ozzy er zelf helemaal geen last van te hebben.  Ik ben al bij een heleboel dierenartsen geweest. Maar niemand lijkt te weten wat het precies is. Hij heeft er ook al van alles voor gekregen maar zonder resultaat. De meeste dierenartsen geven aan zoiets nog nooit gezien te hebben. Ook heeft hij heel slechte kwaliteit van nagels. Ze zijn heel zacht en slijten niet af. Misschien dat dit er ook iets mee te maken heeft. 

 

Dus nu is mijn vraag is er hier misschien iemand met een konijn dat dit ook heeft en wel weet wat de oorzaak is? 

Screenshot_20210407_214515.jpg

Screenshot_20210407_214530.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is in een eerder topic ook zoiets voorbij gekomen. Een hangoor dwerg had een hele kale plek in zijn nek. Het topic is van 4 november 2020 en staat in "gezondheid". Het heet "konijn heeft een hele kale nek"

Wel fijn dat hij er geen last van heeft. 

aangepast door Mira11
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rond de ogen ziet het er een beetje uit als een konijn dat myxomatose heeft gehad, die hebben ook zo een kale rand, zo een "brilletje". 

Is er al wel eens bloed geprikt en aan bijv. schildklieraandoeningen gedacht? 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .