Ga naar inhoud

Nachthok/ hondenhok/ ...

Aanbevolen berichten

Onze konijntjes zitten in een overdekte ren met op de moment een grand lodge. Ze zijn hier een week maar om eerlijk te zijn vind ik dit nu qua kuiswerk toch wel een beetje groot en lomp. En vooral veeeeel stro en hennepvezel (ze zijn nog niet zindelijK maar ze zitten liever in de toiletbak buiten heb ik de indruk) de compostbak vult met de dag 😉 Wie van jullie heeft er ervaring met ofwel een hondenhokje of het elmato huisje? Ik zal nog eens een foto bijvoegen van hun ren, ze zitten helemaal overdekt dus een of meer schuilhuisjes in de plaats kan perfect denk ik of niet? Tips, suggesties zijn allemaal welkom. Alvast bedankt! 

0FDA5959-3439-47D4-A75C-373FBE95804A.jpeg

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wauw, blijf het zo’n mooie ren vinden 😍 Ach wat zonde, dan heb je het hok voor niets gekocht?

Bij mij keutelen ze vooral in de ren, heb je daar geen last van dan? Dan ze het hele zand vol keutelen en plassen? Ik heb het zand er maar uit gehaald en nu lopen ze op de tegels, dat kan ik zo aanvegen. Ik heb zo’n stoffer en blik op steel. Verder gebruiken ze het toilet in de hoek buiten veel. Heb je ook al een hooiruifje boven de wc hangen? Dat helpt ook met zindelijker maken. 

ps: zie trouwens dat je een drinkfles hebt hangen, je kunt beter een waterbak neerzetten, daar drinken ze beter, meer en gulziger uit 😉

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden zei BaasjevanBrownie:

Wauw, blijf het zo’n mooie ren vinden 😍 Ach wat zonde, dan heb je het hok voor niets gekocht?

Bij mij keutelen ze vooral in de ren, heb je daar geen last van dan? Dan ze het hele zand vol keutelen en plassen? Ik heb het zand er maar uit gehaald en nu lopen ze op de tegels, dat kan ik zo aanvegen. Ik heb zo’n stoffer en blik op steel. Verder gebruiken ze het toilet in de hoek buiten veel. Heb je ook al een hooiruifje boven de wc hangen? Dat helpt ook met zindelijker maken. 

ps: zie trouwens dat je een drinkfles hebt hangen, je kunt beter een waterbak neerzetten, daar drinken ze beter, meer en gulziger uit 😉

Ze hebben een waterbakje dat onder hun hokje staat maar zie je net niet staan op de foto want de tunnel ligt ervoor. Het flesje wilde ik zelfs weghalen want geen van beide drinkt eruit. Ze hebben liever het bakje 🙂  Ja ze gebruiken het hokje amper, ofwel liggen ze ergens in de ren ofwel in de toiletbak en ze hebben wel redelijk door hoe die werkt heb ik de indruk.ze keutelen af en toe er naast maar ook al best veel in het bakje. Ik leg er voorlopig wat hooi in aan een bepaalde kant. Ik heb een hooizak besteld maar die moet nog komen want ze sleurden het voordien door de hele ren toen het in een soort van ruifje zat 🙂 

Ik dacht gewoon dat zo een kleiner hokje ze mss gezelliger zouden vinden ofzo? (ik had dit hok wel 2de hands kunnen kopen hoor)

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien kun je hem dan ook weer doorverkopen. Mijn ervaring is dat ze hokken op hoogte nooit echt gebruiken. Ik heb ook een hok via marktplaats met zo’n “ren” eronder, wat natuurlijk veel te klein is voor een echte ren, dus ze hebben er een echte ren aan vast. Maar het rengedeelte van het hok gebruiken ze om te slapen, omdat ze ook niet naar boven willen. Dus heb de onderkant met plexiglas en hout dichtgemaakt. Zou er ook nooit meer voor kiezen. Mijn vorige konijnen gingen ook nooit hun hok op poten in. Ik hoor hier positieve verhalen over hondenhokken en elmato huisjes, dus ik zou daar zeker voor gaan.

• Bedankt 1
  • Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooie ren! 

Konijnen zitten in zo’n ren over het algemeen niet heel vaak in het hok. Maar ze moeten natuurlijk wel iets van een hok hebben om in te kunnen schuilen op de momenten dat zij dat nodig vinden. 

Ik heb dat hok ook (ook in een ren) en ben er redelijk tevreden over, maar ik snap wel wat je bedoelt. Ik heb ook een hondenhok en dat is inderdaad nog makkelijker met schoonmaken. Let er wel op dat je dan een hondenhok neemt waar je het dak van kan openklappen. Wel moest ik er een tweede ingang in maken voordat ze het gingen gebruiken. Konijnen vinden het ook heel leuk om bovenop zo’n hondenhok te zitten. 

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Even mijn complimenten over de ren. Echt heel mooi. Mijn droom is ook echt om ooit zo'n mooie ren te maken.

Ik heb wel een konijn die graag boven in haar hok zit. In de avond en ochtend zit ze vaak benenden maar tegen de middag boven in.

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
22 minuten geleden zei Lienappelsien:

Mooie ren! 

Konijnen zitten in zo’n ren over het algemeen niet heel vaak in het hok. Maar ze moeten natuurlijk wel iets van een hok hebben om in te kunnen schuilen op de momenten dat zij dat nodig vinden. 

Ik heb dat hok ook (ook in een ren) en ben er redelijk tevreden over, maar ik snap wel wat je bedoelt. Ik heb ook een hondenhok en dat is inderdaad nog makkelijker met schoonmaken. Let er wel op dat je dan een hondenhok neemt waar je het dak van kan openklappen. Wel moest ik er een tweede ingang in maken voordat ze het gingen gebruiken. Konijnen vinden het ook heel leuk om bovenop zo’n hondenhok te zitten. 

Dankjewel! 

Ja ik wil idd dat ze een goed plekje hebben waar ze zich goed voelen om in te kruipen. Ze kruipen er wel eens in maar echt niet veel ...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb het Elmato buitenhuis, een hondenhok, twee Kerbl huisjes en een cat cube (ja, beetje veel). De enige huisjes waar mijn konijnen écht gebruik van maken zijn de cat cube en de Kerbl huisjes. Deze hebben meerdere in- en uitgangen. Alle andere huisjes met slechts één opening gebruiken ze niet, behalve om bovenop te liggen. Mocht je een ander schuilhokje zoeken, dan raad ik aan om er een met meerdere openingen te kiezen, zoals het Kerbl huisje (deze heeft overigens geen bodem), de cat cube of de Ferplast Dogvilla (zijkant kan open en is net als de cat cube van kunststof).

Link naar bericht
Delen op andere sites

De cat cube zie ik niet als een volwaardige schuilplek. Het is leuk voor erbij, maar het is niet bepaald winddicht. Je moet er dan toch altijd nog iets bij hebben waar ze in kunnen om écht beschut te zitten. Ook al zitten ze misschien vaker in een cat cube 🙂 

• Mee eens! 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
14 minuten geleden zei Lienappelsien:

De cat cube zie ik niet als een volwaardige schuilplek. Het is leuk voor erbij, maar het is niet bepaald winddicht. Je moet er dan toch altijd nog iets bij hebben waar ze in kunnen om écht beschut te zitten. Ook al zitten ze misschien vaker in een cat cube 🙂 

Mee eens hoor! Ik vind de cat cube ideaal als tweede (of derde) schuilhuisje, maar niet als dé beschutte plek in de ren (met 3-4 openingen is het amper beschut te noemen).

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
13 minuten geleden zei Punky punk:

Nou, volgens mij is alles al gezegd.

En toch nog eens, ik vind echt dat je een prachtige ren hebt. 

Oh dankjewel! Vandaag was ineens een goede test met al die sneeuw. Simba en Baloe zaten lekker droog 😌

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .