Dorusjedot Geplaatst: 7 april 2021 Delen Geplaatst: 7 april 2021 Hallooo!!! Ik werd dus gisteren geattendeerd op de Nationale Huiskonijnen telling 2021! Ik weet niet of jullie hier bekend mee zijn of dat jullie dit leuk lijkt om hieraan deel te nemen, maar ik dacht ik deel het toch even met jullie. Want dit zijn altijd wel hele leuke onderzoekjes vind ik. @Evee Ik heb wel een link naar deze telling. Dit is een link van survey monkey. Ik weet echter niet helemaal wat hier de regels over zijn. Dus die zal ik pas delen na toestemming 😊 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 7 april 2021 Delen Geplaatst: 7 april 2021 Vanuit welke organisatie / instantie is het? Wil je het linkje anders even in pb sturen? Ik heb het even gegoogled en kom tegen dat het vanuit jouw konijn is, wel commercieel dus. Ook is het mij niet duidelijk wat ze met de informatie doen? Is het niet gewoon "persoonsgegevens verzamelen voor commerciële doeleinden?" En ik vind het ook raar dat je een konijnentelling doet, maar dan heb je in de survey keuze uit 1, 2, 3 of "4 of meer" 😅 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 7 april 2021 Delen Geplaatst: 7 april 2021 Evelien heeft dus uitgeplozen dat het geen telling van konijnen is, maar met een verborgen agenda commercieel waardevolle informatie van eigenaren verzamelen. Onbehoorlijk op zijn minst. Ga ik zeker niet aan meehelpen. Goed dat je het eerst even aan @Evee voorgelegd hebt, @Dorusjedot👍 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dorusjedot Geplaatst: 7 april 2021 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2021 15 minuten geleden zei Evee: Ook is het mij niet duidelijk wat ze met de informatie doen? Is het niet gewoon "persoonsgegevens verzamelen voor commerciële doeleinden?" et gaat over hoeveel huisdieren, maar ook over verblijf en wat voor voer je geeft. Daarnaast is het niet verplicht om überhaupt je gegevens achter te laten. Maar dit kan wel altijd! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dorusjedot Geplaatst: 7 april 2021 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2021 7 minuten geleden zei JokeC: Evelien heeft dus uitgeplozen dat het geen telling van konijnen is, maar met een verborgen agenda commercieel waardevolle informatie van eigenaren verzamelen. Onbehoorlijk op zijn minst. Ga ik zeker niet aan meehelpen. @JokeC Dit is dus niet het geval Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 7 april 2021 Delen Geplaatst: 7 april 2021 Wat niet? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dorusjedot Geplaatst: 7 april 2021 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2021 Dat het een verborgen agenda heeft voor het verzamelen van commercieel waardevolle informatie. Omdat je ook mee kunt doen zonder het doorgeven van je gegevens. Het gaat dus puur om informatie over hoeveel konijnen gehouden worden, over de verblijven en wat er gevoerd wordt. Als je wil KAN je je info geven, maar dit hoeft niet! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 7 april 2021 Delen Geplaatst: 7 april 2021 Of je nou je emailadres erbij geeft of niet, dan zijn het toch nog steeds commercieel waardevolle gegevens? Ze noemen het een konijnentelling, maar ze vragen veel meer dan alleen het aantal konijnen, en zelfs het aantal konijnen willen ze niet exact weten. Ik vind het een beetje een vreemde survey, met onduidelijk doel. Hoewel, ik vermoed dat het doel toch gewoon is om emailadressen verzamelen. Dus eigenlijk is het best duidelijk. Overigens wil ik jou er niet om aanvallen hoor 😉 Maar er gaan op internet zoveel vragenlijsten rond, dat ik er best kritisch op ben. Van vragenlijsten om paswoorden en antwoorden op veiligheidsvragen te kunnen "raden" zodat ze je accounts kunnen hacken, tot het verzamelen van persoonsgegevens. Het is denk ik dus wel goed om je daar van bewust te zijn, zodat je wel met de juiste kennis de beslissing kan maken of je ergens je gegevens wil achterlaten of niet. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 7 april 2021 Delen Geplaatst: 7 april 2021 "Graag ontdekken we of de informatievoorziening bijdraagt aan het verbeteren van de leefomstandigheden van onze honey bunnies!" Welke informatievoorziening? Die van bijvoorbeeld een onafhankelijk BunnyBunch of van Stichting Konijnenbelangen of van een bedrijf als jouwkonijn.nl of van cursussen of van boeken of allerlei andere bronnen....? Dat kúnnen ze helemaal niet toetsen zo. Nog los van of de vragen enig zicht daarop werpen natuurlijk. Welke eigenaren bereiken ze ermee? "Voor een beter overzicht en inzicht in het wel en wee van de konijnen als huisdier in Nederland en België." Heel fijn dat ze dit willen bereiken, maar waarom? Wat gaan ze doen met deze wetenswaardigheden? Chews & Nibbles en een jongedame die het beste voor haar konijnen en dus ook voor alle konijnen wil, willen deze gegevens hebben. De resultaten van de vorig jaar gehouden eerste telling kun je alleen opvragen als je je naam en mailadres achterlaat! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 7 april 2021 Delen Geplaatst: 7 april 2021 Ik vind het een leuk initiatief. En heb het net ingevuld. Je hoeft helemaal je gegevens niet in te vullen. Daar ben je helemaal vrij in, het kan gewoon anoniem. Als je wel je e-mail adres geeft is dat dus je eigen keuze. De gegevens zijn natuurlijk niet representatief voor alle konijnenbaasjes maar toch vind ik het leuk om te zien wat eruit komt. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 7 april 2021 Delen Geplaatst: 7 april 2021 Ik geef het topic een slotje. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten