Ga naar inhoud

Kopjes geven


Miekmoek

Aanbevolen berichten

M'n vriend wil heel graag jullie ideeën wat het betekent als konijnen kopjes geven. Ze doen het bij ons allebei voortal tegen onze voeten en soms tegen je handen. 

 

Het is niet hetzelfde als met kinnentjes ergens overheen wrijven, dat doen ze ook, maar ziet er heel anders uit. 

 

En het is ook niet dat we in de weg zitten, soms wel maar dan krijgen we ook dat geknabbeld erbij en is op specifieke plekken bij het hok. De kopjes zijn gewoon als we op het kleed zitten of op de bank. 

 

Enige ideeën? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gijs doet het alleen als ik hem aai en hij daar geen zin meer in heeft, dan duwt hij mijn hand weg. Frits deed het alleen als hij me weg wilde hebben, als het om mijn hand ging dan ging hij boksen als ik niet snel opdonderde 😆.

Kiki deed het voor aandacht, toektoek tegen mijn been als ik zat te werken en dan ging ze rechtop tegen mijn been staan. Maar ze duwde me ook zo aan de kant als ik in de weg zat. Betsy deed het nooit, die wurmde zich gewoon onder mijn hand of plofte op schoot, iets duidelijkere signalen 😊.

 

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Olaf en Liz doen dat ook om aan te geven dat ze geaaid willen worden. 

Olaf geeft ook 2 tikjes snel achter elkaar als ik de deur naar de gang open moet doen. Dan tikt hij me eerst 2x heel snel tegen mijn voet aan en loopt dan door naar de deur. 

Liz doet ook vaak 2 tikjes achter elkaar als ik op de bank zit tegen mijn been aan. Vervolgens springt ze meteen van de bank af en gaat ze zitten kijken richting het kastje waar het eten uit komt. Als ik niet snel genoeg reageer dan komt ze weer omhoog en doet hetzelfde nog een keer. Ze doet dit altijd netjes rond etenstijd. 😄

  • Haha 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago zei pakyakker:

Als Vlekje dat doet bij mij dan moet ik haar aaien anders vind ze het niet leuk. Lief knuffelkonijn dat het ook is. Als ik dan stop en ze wil nog meer geaaid worden dan krijg ik hele harde kopjes zo van aai mij nou door ik ben nog niet klaar!

Herkenbaar 🤣 doet Vlinder ook precies zo! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago zei IreneM:

Bij de meeste betekend het aandacht willen, maar bij Odin betekend het dat ik in de weg zit 🙄

Bij Vlinder betekent het dus zowel  “ik wil aandacht” als “je zit in de weg!” 
Probleem is dus dat ik dan niet altijd meteen weet wanneer ze wat bedoelt. 
Bedoelt ze dat ze aandacht wil dan kom ik er meestal wel goed vanaf. Maar bedoelt ze “je zit in de weg!” dan wil dat voor mij nog weleens vervelend aflopen want mevrouw waarschuwt me echt maar één keer alvorens ze overgaat tot stap twee: een hap uit mijn achterste 🙄😐

En geloof me: dan wil je wel luisteren hoor! 🤣

  • Haha 4
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago zei Mira11:

 Olaf en Liz doen dat ook om aan te geven dat ze geaaid willen worden. 

Olaf geeft ook 2 tikjes snel achter elkaar als ik de deur naar de gang open moet doen. Dan tikt hij me eerst 2x heel snel tegen mijn voet aan en loopt dan door naar de deur. 

Liz doet ook vaak 2 tikjes achter elkaar als ik op de bank zit tegen mijn been aan. Vervolgens springt ze meteen van de bank af en gaat ze zitten kijken richting het kastje waar het eten uit komt. Als ik niet snel genoeg reageer dan komt ze weer omhoog en doet hetzelfde nog een keer. Ze doet dit altijd netjes rond etenstijd. 😄

Wat een slim konijn, die is jou gewoon aan het conditioneren! 😂

  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden zei BaasjevanBrownie:

Haha bij ieder konijn is het anders dus! Hier duwt Brownie ook met z’n snuitje als ik aan de kant moet, maar ook wel als hij geaaid wilt worden. Idd soms best lastig als je het verkeerd interpreteert 😂

Bij ons doet Toet dit nu ook heel vaak. Maar zelf weet ze volgens mij ook niet helemaal precies wat ze wil. 
Ze kan er gewoon langs, aaien wil ze niet? We hebben het nu maar geïnterpreteerd als tikkertje. Wat als ze je aantikt met haar snuit loopt ze weg (in willekeurige richting). 🤣

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe soms ook weleens met mijn vuist vlakbij dr neus en zeg dan neus? En dan duwt ze ertegen en al herhaal ik dat dan 10 keer ofzo, zij duwt ook 10 keer. Ze blijft meedoen 🤣

Als een soort van ‘boks’ of ‘elleboogje’ wat wij mensen doen. 

aangepast door DaniëlleV
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei BaasjevanBrownie:

Wat een slim konijn, die is jou gewoon aan het conditioneren! 😂

Ik ben echt in dienst bij mijn konijnen! 😂 

Wel jammer dat het niets oplevert. Ze kosten alleen maar geld. Als ik het nu zo allemaal achter elkaar zet heb ik maar een slechte deal.😆

 

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Mira11:

Ik ben echt in dienst bij mijn konijnen! 😂 

Wel jammer dat het niets oplevert. Ze kosten alleen maar geld. Als ik het nu zo allemaal achter elkaar zet heb ik maar een slechte deal.😆

 

Sommige dingen zijn onbetaalbaar 💗

  • Haha 1
  • Mee eens! 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal niet meer gereageerd, maar dankjulliewel voor de reacties! Leuk om te lezen dat het zoveel dingen kan betekenen 😄 Denk dat het bij ons een combi is van "aan de kant", "nieuwsgierig" en "heb je lekkers?". Aandacht in de zin van knuffels is het iig niet. Maar blijf het lastig vinden te interpreteren..  Ach, konden ze maar praten he? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .