Punky punk Geplaatst: 5 april 2021 Delen Geplaatst: 5 april 2021 (aangepast) Hallo iedereen, Punky (mijn konijntje) gaat binnenkort op koppelvakantie in een opvang. De rit naar die opvang is best wel lang. Een uurtje. Nu is mijn vraag: Hoe kan ik die autorit zo aangenaam mogelijk maken? Natuurlijk blijft het stressvol, maar misschien zijn er wel dingen waar ik op moet/kan letten. Bv. Moet er hooi in de vervoersmand, moet hij iets kunnen zien of juist niet,... Alle adviezen en tips zijn welkom! Alvast bedankt! Groetjes, Punky en zijn baasje 5 april 2021 aangepast door Punky punk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 5 april 2021 Delen Geplaatst: 5 april 2021 Ik doe een handdoek onderin tegen het schuiven, en een beetje hooi om eventueel op te knabbelen. Verder zou ik de reismand op een plaats zetten waar hij zo min mogelijk last heeft van het autorijden. Ik zet hem of op de grond bij de voorstoel, of in de gordel op de achterbank met iemand ernaast om hem vast te houden. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 5 april 2021 Delen Geplaatst: 5 april 2021 Bij mij was het ook een uurtje in de auto, een handdoek in de reismand is altijd fijn. Verder had ik geen hooi, maar had wel wat brokjes die ik ze af en toe gaf en die aten ze graag op. Ik zou je reismand niet afdekken, er moet wel frisse lucht bijkomen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 5 april 2021 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2021 Bedankt! Is een fleecedekentje ook goed? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 5 april 2021 Delen Geplaatst: 5 april 2021 Ik doe ook altijd een handdoek en wat hooi er in. Al ligt het aan het stressniveau of ze daar ook aan knabbelen of niet, het kan in elk geval wel. Ik zet ze op de achterbank met de gordel om de reisbox vast en ik zet de muziek niet zo hard als ik normaal doe. Maar echt blij komen ze toch nooit uit de auto 😉. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 5 april 2021 Delen Geplaatst: 5 april 2021 Op de achterbank in zijn reisbox met jou ernaast voor geruststelling lijkt me wel wat. Handdoek erin, beetje hooi voor het geval dat hij dat wil hebben. Het blijft niet leuk voor hem, maar het is voor zijn eigen bestwil. Ik doe altijd een fleecedeken of grote handdoek over de box als ik de box draag van en naar de auto, zodat ze niet schrikken van alles wat ze om zich heen zouden zien (verkeer of mensen/honden). 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 5 april 2021 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2021 Top! Bedankt iedereen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 5 april 2021 Delen Geplaatst: 5 april 2021 Om het zo stressvrij mogelijk te maken, zou ik de reismand nu vast in zijn ren/ kamer neerzetten, zodat hij er eigen mee kan worden en er zelf in en uit kan lopen. Op het moment van wegbrengen kun je hem er dan met iets lekkers inlokken en hoef je hem niet op te pakken, dat scheelt al stress. Ik deed dan het deurtje dicht en liet ze het nog even rustig opeten en dan tilde ik de reismand voorzichtig op. Idd ook een handdoek erin (dat was ook makkelijk als ze erop mochten plassen). Ik nam ook hooi en lekkers mee voor onderweg, maar bij mij eten ze van de stress vaak niet. Ik praat vaak wel rustig in de auto, zodat ze aan mij iig geen stress merken en hopelijk een vertrouwde stem. Geen idee of dat ook helpt. De autostoelen zijn vaak licht schuin naar achter, dus ik doe achter vaak ook een opgevouwen handdoek leggen, zodat de reismand recht staat. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 5 april 2021 Delen Geplaatst: 5 april 2021 En wat rustiger rijden 😉 ik rij echt als een bejaarde met mijn konijnen, echt in slowmo over drempels 😂 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 5 april 2021 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2021 8 minuten geleden zei BaasjevanBrownie: En wat rustiger rijden 😉 ik rij echt als een bejaarde met mijn konijnen, echt in slowmo over drempels 😂 Waarschijnlijk met ergernis voor andere chauffeurs. 😉 Ach ja, de konijntjes gaan voor. 10 minuten geleden zei BaasjevanBrownie: Om het zo stressvrij mogelijk te maken, zou ik de reismand nu vast in zijn ren/ kamer neerzetten, zodat hij er eigen mee kan worden en er zelf in en uit kan lopen. Op het moment van wegbrengen kun je hem er dan met iets lekkers inlokken en hoef je hem niet op te pakken, dat scheelt al stress. Ik deed dan het deurtje dicht en liet ze het nog even rustig opeten en dan tilde ik de reismand voorzichtig op. Idd ook een handdoek erin (dat was ook makkelijk als ze erop mochten plassen). Ik nam ook hooi en lekkers mee voor onderweg, maar bij mij eten ze van de stress vaak niet. Ik praat vaak wel rustig in de auto, zodat ze aan mij iig geen stress merken en hopelijk een vertrouwde stem. Geen idee of dat ook helpt. De autostoelen zijn vaak licht schuin naar achter, dus ik doe achter vaak ook een opgevouwen handdoek leggen, zodat de reismand recht staat. Ik pak hem sowieso nooit op. Toch bedankt voor de tip. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 5 april 2021 Delen Geplaatst: 5 april 2021 3 minuten geleden zei Punky punk: Waarschijnlijk met ergernis voor andere chauffeurs. 😉 Ach ja, de konijntjes gaan voor. Ik pak hem sowieso nooit op. Toch bedankt voor de tip. Nee dat weet ik, maar vaak moet je wel om ze in de reismand te krijgen. Ukkie moest ik ook pakken, die liet zich er niet inlokken. Nou, ze moest de hele week niets van me weten. Alle opgebouwde vertrouwen was in 1x weg 🙈 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 5 april 2021 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2021 28 minuten geleden zei BaasjevanBrownie: Nee dat weet ik, maar vaak moet je wel om ze in de reismand te krijgen. Ukkie moest ik ook pakken, die liet zich er niet inlokken. Nou, ze moest de hele week niets van me weten. Alle opgebouwde vertrouwen was in 1x weg 🙈 Punky is een halve maand boos maar beseft dan toch dat hij niet zonder mij kan.😂❤️ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten