Ga naar inhoud

hamster verdedigt terretorium

Sjaak en Fien
 Delen

Aanbevolen berichten

hoi hoi, mijn hamstertje van 4 weekjes jong slaat de hele tijd tegen mijn hand als ik in het hok haar probeer te aaien, als ik haar eenmaal 'gevangen' heb laat ze alles toe, moet ik haar juist laten, of juist laten wennen aan mijn hand en haar proberen te aaien? het is een campbellie en ik heb haar sinds vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je haar pas één dagje hebt, is het natuurlijk logisch dat ze nog wat bang of gestrest is na zo'n grote verandering. Ze kent haar hele omgeving nog niet. Mijn eigen hamster was ontzettend bang in het begin, en het duurde minstens 2 weken voordat ik zijn hok open kon doen zonder dat hij terug in zijn huisje vloog.

Wat erg kan helpen is voer aanbieden door het op je handpalm te leggen. Dan herkent ze jouw hand als iets positiefs, datgene waar ze telkens wat lekkers van krijgt.

Of gewoon je hand in de kooi stoppen en stil houden. Op ten duur wordt ze wel nieuwsgierig genoeg om er aan te ruiken en dan ontdekt ze vanzelf dat er niets engs aan is. Als je je hand plat neerlegt kan ze er ook op ten duur zelf op klimmen, maar dat heeft natuurlijk tijd en vertrouwen nodig.

Geloof me, met een boel geduld kom je ver! Over een paar weken weet je niet meer waar je je druk om maakte 😉

• Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .