Ga naar inhoud

Evee's bunnybunch foto topic

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

Het thema van deze week is haar.

Links qila met haar haar dat er gisteren af kwam. Rechts het haar van de konijnen vandaag...

De bovenste foto is het haar van Brenda en Joris.

De onderste foto is het haar van Harold.

Charlie is er al doorheen.

IMG_20210618_095735.jpg

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jemig wat een vacht 😱

De honden zijn hier gelukkig door de ergste rui heen (Yoda ruit sowieso niet, als ruwharige hond) en Kliko en Rummikub heb ik eigenlijk niet zien ruien. Daar heb ik mezelf nog over zitten verbazen vandeweek. Heb denk ik 5 plukken haar van Kliko gezien, van Rummie helemaal niks. En zie ook geen plukken uit hun vacht steken 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin van de week zijn ze verhuisd naar de nieuwe rennen. Dat is eigenlijk voor iedereen zonder problemen gegaan. Ze vinden de robotmaaier nog wat spannend, maar die maakt heel weinig lawaai en gaat bijna dagelijks een ronde, dus dat zal nog wel wennen.

Charlie heeft de eerste twee dagen veel in het schuilhok gezeten, maar ik zie haar nu regelmatig toiletbakken verzetten en graven in de zandbakken. Zij ziet niet goed, ik had het gevoel dat wisselen van terrein voor haar eigenlijk nog het meeste last geeft.  Oh en ik schreef volgens mij een week geleden dat ze door het verharen heen was, maar op haar rug laat nu ook weer haar los 😂

De catcubes worden nog niet veel gebruikt. Ik heb nu de originele kussentjes er weer in liggen om te kijken of dat uit maakt. Eerst had ik er niets in. Maar misschien dat ik er nog wel een hennepmat ofzo in leg. Een beetje zoeken naar wat handig is.

Joris en Brenda keutelen heel wat territoriaal langs de tussenwand, maar dat is eigenlijk alles waaraan je kan merken dat het nieuw terrein is bij hun twee.

IMG_20210625_120446.jpg

• Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Op de eerste foto zie je dat Charlie d'r pootje nog steeds niet klopt. Ze doet het niet super, hoewel ze met de verhoogte pijnstillers geen pijn lijkt te hebben. Maar haar lopen, haar bewegen, dat gaat niet meer soepeltjes. Haar karakter is ook anders, ze is veel van haar pit kwijt. En het verharen bij haar wil echt niet dit jaar. 

Gelukkig zie je op foto 2 dat ze dol is op de medicijnen en ze zelf zo uit het spuitje trekt. Harold mag ondertussen lekker even uit het maatschepje snoepen 😄

Ook Joris, links onder, en Brenda, rechts onder, mochten vandaag uit het maatschepje snoepen.  Dat was overigens uit praktische overwegingen, want dan had ik mijn handen vrij om foto's te maken 😉 

Ze hebben overigens allemaal de deuropening als piesplek gekozen. Erg handig en fris om te zien 😅 Het meeste gaat gelukkig wel in de toiletbakken die daar staan, dat scheelt wel. 

IMG_20210815_104624.jpg

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 maanden later...
  • 1 maand later...

Brenda heeft zeker een leuke tekening! En ze heeft mooie blauwe ogen, dat had ik eigenlijk ook pas door toen ze bij ons thuis was 😄 Brenda komt van Knijn&ko. Ik heb haar sinds 2018 als maatje van Joris, toen was ze een jaar of 3. Inmiddels dus ook alweer 6 a 7 jaar oud ongeveer. Joris is van 2013. Die wordt in april dus alweer 9 jaar. 

Harold komt wel als een ouder konijntje over, maar geen idee hoe oud, hij was in een parkje in Zierikzee gedumpt. Ik heb hem sinds 2017. Ik gok dat hij al minstens een jaar of 3-4 was toen ik hem adopteerde, maar als het 6 is zou het mij ook niets verbazen. En dat dan +5 jaar dat hij hier is, maakt hem dus ook al 7-11 jaar oud. 

Je snapt dus misschien wel dat ik het helemaal niet erg vond om een jongere dame erbij te adopteren om te zorgen dat ik straks niet weer in één keer alle konijnen in de senioren leeftijden heb zitten. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Joris heeft ook meer kwaaltjes dan Harold. Die heeft EC gehad, is slecht in zijn persoonlijke verzorging, Harold heeft last van zijn oogje gehad, maar verder is hij wel echt een gezond konijn, hoewel zijn oren niet recht staan en zijn pootje ook niet helemaal, maar dat had hij dus al toen hij bij mij kwam en dat is nooit veranderd, niet beter geworden, maar ook niet slechter. Het is bij hem meer zijn energieniveau en zijn rustige, stabiele karakter dat mij de indruk geeft/gaf dat hij wat ouder is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .