Ga naar inhoud

Evee's bunnybunch foto topic

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

11 hours ago zei Miekmoek:

Je gaat ze vast missen als ze straks weer ongezellig buiten in de nieuwe ren zitten.. Wat een schatjes.. 

Dat valt wel mee hoor 😄 Daar hebben ze zoveel meer ruimte, ze hebben elkaar, en ik zorg dat ik er lekker droog bij kan zitten. Het zijn wel zelfstandige konijnen, ze redden het prima zonder dat ik ze hele dagen achtervolg om foto's te maken. Ik denk dat ze blij zijn met de ruimte en rust als ze weer terug kunnen. Maar dat duurt denk ik nog wel een week of 2-3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide koppels zijn behoorlijk klef inderdaad. Joris en Brenda hebben wel iets meer momentjes dat ze wat drukker zijn en zij jagen soms een beetje rond etenstijd.  Bij hun is het wel in de loop van de tijd meer ontstaan, de knuffelige band die ze hebben. Joris is een angsthaas, en Brenda een zeer energierijk konijntje. Ze waren gelijk vriendjes, maar de liefde moest wel echt groeien tussen hun. Met dat ze ouder worden en rustiger worden, nemen ook echt de was en slaapmomentjes toe. 

Harold betrapte ik vorige week een keer op Charlie, maar dat is echt een uitzondering, die zijn zo rustig samen. Zo lief voor elkaar. We zullen het maar op lentekriebels steken 😄 

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Joris is volop in de verharing, wat ik ook terug zie in zijn keutelgedrag. Hij is er niet helemaal lekker van. Verder waren ze weer erg behulpzaam bij de schoonmaak 😅

Weigeren uit de toiletbakken te gaan, er met het bezempje vandoor rennen... 

IMG_20210521_103151.jpg

• Vind ik leuk 5
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrijdag = fotodag dus ik zal jullie deze week ook weer voorzien van een paar konijnenfoto's.

Bovenste foto is van harold, waarbij je zijn stukje derde ooglid ziet wat permanent zichtbaar is, zie dit topic

Daaronder links Charlie in de toiletbak en harold die de grasmat onder handen neemt. Midden Joris en Brenda bij hun grasmatje. En rechts een bovenaanzicht van de konijnenrennen. Ik hoop dat ze er niet al te lang meer hoeven zitten, als het goed is zou het gaas komende week bezorgd worden.

IMG_20210528_113304.jpg

• Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago zei Evee:

Nee hoor, jij hebt een ooglid onder en één boven je oog, toch? Met je wimpers er aan 😉

Konijnen en veel andere dieren hebben nog een derde, die opzij beweegt. Het derde ooglid dus. 

Wij hebben nog een restant ervan! Dat is dat gekke roze bolletje in de zijkant van je oog, vlakbij je neus. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, je traanklier zit aan de bovenkant van je oog, die kan je niet zien. 

20210529_083944.thumb.jpg.4252f6c6a23437c4d6c1cd290fb2c0c8.jpg

De traankanaaltjes kan je wel zien als kleine stipjes aan de binnenkant van je ooglid en zitten naast het derde ooglid bolletje. 

Ik vind 't altijd wel grappige feitjes, net als dat we nog echt een staartbotje hebben of dat baby's tijdens de zwangerschap nog zwemvliezen krijgen maar ze later weer verliezen. 

• Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die grasmatten van vrijdag? Die zijn al lekker gesloopt, en er komt een hoop stof en zooi vanaf! Geen schone konijnenrennen op deze fotos dus 😉 

Linksboven had Joris net een enorme gaap gedaan, maar ik was helaas net te laat met de foto. 

Zoals je ziet zijn ze met dit warme weer nog steeds lekker klef en ontspannen. 

IMG_20210602_164211.jpg

• Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

IMG_20210611_102132.jpg

Baasje dacht dat iedereen nu eindelijk wel door de verharing heen was, maar vandaag heeft Harold een soort mini-bun aan zijn zij hangen (is dit wat ze een fur baby noemen? 🐇😂)

Ik probeerde er al doorheen te gaan met mijn vingers om het wat los te halen, maar hij rende boos weg en stampte zelfs 😅

• Haha 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago zei IreneM:

Haha Odin is sinds 2 dagen ook opeens mega aan het verharen?! Beetje rare tijd maargoed. Hij heeft juist een enorme deuk in de rug nu. Jammer dat je het niet weg mag halen, ik vind dat altijd leuk om te doen 😂

Jerry heeft bovenop zijn rug ook een plek waar nieuwe, dunne vacht zit en dan gaat het opeens over in dikke wintervacht. Het zit verder nog vrij vast, dus ik kan hem nog niet helpen. Meestal vindt hij dat wel fijn als ik dat even doe als hij aan het eten is, dan kromt hij zijn rug als ik voorzichtig de losse plukjes er uit haal. 😍 Maar nu gaat dat niet en doet hij een stapje opzij als ik er aan zit. Prima, dan blijf ik er af.

Hij heeft de afgelopen tijd ook vaak in de zon gelegen. Ik heb altijd de indruk dat ze dat ook doen om het verharen te stimuleren. Z’n wintervacht is nu dan ook flink verkleurd, véél lichter dan de nieuwe vacht haha.

aangepast door Lienappelsien
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .