Ga naar inhoud

Welke veranderingen in gedrag na castratie voedster merkten jullie?


Max & Bo

Aanbevolen berichten

Ben ik heel benieuwd naar! 

Wij laten onze dametjes deze zomer castreren omdat ze enorm last van hormonen lijken te hebben. 

Ook wil ik natuurlijk graag dat ze later geen baarmoeder problemen krijgen, maar ik ben ook benieuwd of er ook negatieve ervaringen zijn na castratie. 

Wij hebben twee superlieve dames, ik hoop natuurlijk dat ze zo blijven na de castratie ☺️

 

En blijven gecastreerde konijnen altijd wel een beetje last houden van lentekriebels of is het dan wel zo goed als over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk eigenlijk weinig aan mijn voedster, alleen dat ze daarna niet meer schijnzwanger is geworden.

Ze was wel al 5 jaar, dus zal het misschien minder effect hebben op gedrag ten opzichte van een puber bijvoorbeeld. Haar baarmoeder had al wel onrustige plekken, dus ben erg blij dat ik het heb gedaan om de kans op baarmoedertumoren weg te nemen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster is nog dezelfde lieverd, ze was een jaar toen ze gecastreerd werd en nog wel aan het puberen. Wat wel snel veranderde was haar wam, want die werd een heel stuk kleiner wat voor haar makkelijker was met wassen en springen. Ze kan nu ook tussen haar voorpootjes door de blindedarmkeutels pakken en daarvoor kon ze het alleen maar om haar voorpootjes heen! 🙂 Lentekriebels heb ik niet meegemaakt met haar toen ze intact was, want ze kwam bij ons ná de lente en is toen gelijk onder het mes gegaan. Ze heeft nu net als haar liefje wel iets meer de kolder in de kop, maar echt lentekriebels in hormonale zin kan ik het niet noemen.

 

Ik zou me geen zorgen maken of ze veranderen, want als het al zo zou zijn dan doe je er toch niets aan en de castraties daarom niet laten doen, is linke soep i.v.m. hun gezondheid en het feit dat ze 2 voedsters zijn. 

aangepast door JokeC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste voedster reed ontzettend op mijn ram en sproeide de hele bende onder. Dat stopte na castratie, verder bleef ze dezelfde druktemaker. Mijn tweede voedster kon behoorlijk bitchy zijn over bepaalde plekken in de ren en ze was schijnzwanger. Dat stopte ook na castratie, verder geen veranderingen in haar gedrag. Het heeft hier alleen maar positieve gevolgen gehad. Rust in mijn koppels. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .