Ga naar inhoud

Mijn voedster verzamelt hooi en stro in haar bek.


Deniise

Aanbevolen berichten

Hoi @Deniise, het topic waar je het over hebt is al heel oud. Een administrator zal je berichtje vast verplaatsen en er een nieuw topic voor openen. Over je vraag, ik neem aan dat je ram is gecastreerd en dat ze samen een leuk koppeltje zijn? Hoe lang zijn ze al samen en hoe oud zijn ze? Verder kan het geen kwaad als je voedster schijnzwanger is en het is geen punt dat je ram erbij zit. Zolang ze elkaar negeren of in ieder geval niet vechten gewoon lekker bij elkaar laten staan. Het zijn de voorjaarskriebels. Mocht dit vervelende situaties opleveren en je voedster wordt heel vinnig, dan kan je overwegen om haar ook te laten castreren. Heeft ze ook geen kans meer om baarmoederkanker te krijgen. 

  • Mee eens! 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Deniise Ik ben het helemaal eens met wat @Miekmoek hierboven zegt.

Nog als aanvulling daarop, als de ram niet gecastreerd is, dan kun je hoogstwaarschijnlijk een nestje met jonkies verwachten. Hieronder staat een artikel met tips hoe je dat nu het beste aan kunt pakken.

De belangrijkste even op een rij:

- haal de ram weg bij de voedster en laat hem zo snel mogelijk castreren. Doe je dit niet, dan kan hij de jongen aanvallen, kan het ervoor zorgen dat de moeder de jongen verstoot, en/of kan hij de voedster weer dekken op het moment nadat ze bevallen is, waardoor er na een maand nog een nest komt.

- kijk of de plek waar de voedster nu het nest maakt veilig is, dus bijvoorbeeld niet in de bovenverdieping van een hok waardoor de jongen mogelijk naar beneden kunnen vallen als ze uit het nest kruipen.

https://www.bunnybunch.nl/informatie/onverwacht-nestje

  • Mee eens! 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .