Ga naar inhoud

Hooi-staking


Gast

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei Punky punk:

Punky vind duur, groen hooi niet lekker. Hij eet er amper van.

 

Maar hij vind goedkoop, geperst hooi wel lekker. Dat gaat erin als zoete koek. 

Wat moet ik daar nou weer mee aanvangen?!🤷🏼‍♀️

 

 

Nou verrek! Hier dus precies hetzelfde!

 

Eerst rennen naar het dure groene hooi. Hier maar gelijk 3 kilo van gekocht want alles voor de Nijntjes. 

Maar ik ben niet van het eenzijdig hooi geven, dus er lekker van die heel erg ruwe, harde, geperste timothy bijgekocht. Zodat ze ook lekker moeten kauwen. 

 

Eten ze verdorie weer alleen maar die Timothy! 
Ikzelf ben er niet zou rouwig om, want hoe groener de hooi hoe meer suiker. En zeker voor de tanden is dit goed, dus lekker laten gaan. 

 

Ik koop nog wel een zakje bij hoor 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Dorusjedot:

Nou verrek! Hier dus precies hetzelfde!

 

Eerst rennen naar het dure groene hooi. Hier maar gelijk 3 kilo van gekocht want alles voor de Nijntjes. 

Maar ik ben niet van het eenzijdig hooi geven, dus er lekker van die heel erg ruwe, harde, geperste timothy bijgekocht. Zodat ze ook lekker moeten kauwen. 

 

Eten ze verdorie weer alleen maar die Timothy! 
Ikzelf ben er niet zou rouwig om, want hoe groener de hooi hoe meer suiker. En zeker voor de tanden is dit goed, dus lekker laten gaan. 

 

Ik koop nog wel een zakje bij hoor 😂

Helemaal herkenbaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat timothy hooi van science selective wordt hier tot nu echt het best gegeten. Zó ontzettend balen dat dat nu niet leverbaar is. 
 

Zo’n 10 minuten geleden is de doos met hooi van bol.com binnen gekomen. Geen idee hoe het eruit ziet, als ik het nu open trek zit Tumtum erin met d’r kop om al het hooi uit die doos te trekken 🤣

Kliko en Rummikub hebben net weer een pluk kruidenhooi gehad, dus ik maak morgen de doos open en stop de inhoud in m’n hooi-ton en hooi-voorraadbak (ton is klein en staat in de voorraadkast, bak is groot en staat boven met rest van de voorraad). 
De doos is wel verrassend klein! Had echt een huge doos verwacht voor 4kg hooi, maar het is het formaat van een flink kerstpakket. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden zei JacB:

Dat timothy hooi van science selective wordt hier tot nu echt het best gegeten. Zó ontzettend balen dat dat nu niet leverbaar is.

 

Mocht je geïnteresseerd zijn. Ik ben heeeeel erg tevreden over het Timothy hooi van burgers excel. 

Gaat er bij mijn konijnen in als..... Tja hooi. 

 

Maar ik ben ook erg tevreden. Is niet stoffig en ruikt ook echt goed (gezond zegmaar). 

 

Maar dit is puur ter tip hoor! Ik weet verder ook niet hoe lang de science niet leverbaar is. 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 hours ago zei Dorusjedot:

 

Mocht je geïnteresseerd zijn. Ik ben heeeeel erg tevreden over het Timothy hooi van burgers excel. 

Gaat er bij mijn konijnen in als..... Tja hooi. 

 

Maar ik ben ook erg tevreden. Is niet stoffig en ruikt ook echt goed (gezond zegmaar). 

 

Maar dit is puur ter tip hoor! Ik weet verder ook niet hoe lang de science niet leverbaar is. 😊

Bedankt voor de tip!

Heb ze nu net het hooi van bol.com gegeven. Vind het vrij ‘bruin’ dus ben benieuwd, heb er een hard hoofd in dat ze het gaan eten. Maar ja, het hooi dat ik ze eerst gaf was wel groen en dat aten ze ook niet.... We gaan het meemaken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei JacB:

Vind het vrij ‘bruin’ dus ben benieuwd, heb er een hard hoofd in dat ze het gaan eten. Maar ja, het hooi dat ik ze eerst gaf was wel groen en dat aten ze ook niet

Kleur maakt als het goed is geen verschil, zolang het maar fris ruikt. Juist het bruine hooi is gezonder, omdat hier weer minder suiker in zit. 
Tenzij het natuurlijk echt van dat bedorven hooi is, maar dan is de geur ook weer minder....

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Dorusjedot:

Kleur maakt als het goed is geen verschil, zolang het maar fris ruikt. Juist het bruine hooi is gezonder, omdat hier weer minder suiker in zit. 
Tenzij het natuurlijk echt van dat bedorven hooi is, maar dan is de geur ook weer minder....

O dat wist ik niet, ik dacht hoe groener hoe beter. Maar het groene hooi van intratuin aten ze amper en nu het gele hooi van de boer vliegt erdoor. Het zijn vooral die stevige stengels die ze lekker vinden en dat van intratuin zit vol vlas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei BaasjevanBrownie:

O dat wist ik niet, ik dacht hoe groener hoe beter. Maar het groene hooi van intratuin aten ze amper en nu het gele hooi van de boer vliegt erdoor. Het zijn vooral die stevige stengels die ze lekker vinden en dat van intratuin zit vol vlas.

Ja dat dacht ik ook altijd, maar dit blijkt toch net weer wat anders te zijn. 
Bij mij gaan ze nu ook volledig voor het geligere, harde hoor dan voor het groene hooi. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 'hooiboer' had geen baaltjes met stevige stengels meer, dus nu maar een baaltje met tweede snede meegenomen maar daar zijn ze toch echt minder enthousiast over. Het was wel redelijk groen van kleur, maar een stuk zachter. Jammer...duurt nog een tijdje voor er weer 'vers' hooi is bij de boer. Ik moet ook maar eens gaan mengen met wat andere merken denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-4-2021 at 09:10 zei Ot&Sien:

Mijn 'hooiboer' had geen baaltjes met stevige stengels meer, dus nu maar een baaltje met tweede snede meegenomen maar daar zijn ze toch echt minder enthousiast over. Het was wel redelijk groen van kleur, maar een stuk zachter. Jammer...duurt nog een tijdje voor er weer 'vers' hooi is bij de boer. Ik moet ook maar eens gaan mengen met wat andere merken denk ik.

Ja, ik vind deze tijd van het jaar altijd lastig qua hooi. Kijk ook uit naar het nieuwe hooi, maar ja, dat duurt nog even.

Mijn hooiboer was in november al door het mooiste hooi heen. Ze vertelde dat ze kon merken dat er (door corona?) meer mensen (extra) beestjes zoals pony's, geiten en konijnen hebben aangeschaft. Het ging erg hard met het hooi. Ik heb nu ook meer grasachtig en zachter hooi. Dit wordt hier ook wel goed gegeten, maar ik heb ergens anders toch ook nog wat steviger hooi kunnen halen en meng het ook met allerlei soorten hooi uit de (web)winkel voor meer structuur en bite.

 

Ik heb hier momenteel een lastige hooi eter te logeren. Er is weinig wat hem kan bekoren qua hooi. Brokjes, alle soorten groen en gedroogde kruiden gaan er in als een malle, het is een fanatieke eter.

Ik had een zak premiumhooi van De Hoeve, prachtig hooi. Daar at hij heel redelijk van, terwijl de andere 4 er helemaal wild van waren. Toen het op was heb ik nog 4 zakken besteld. Maar daar zaten 2 zakken bij die weer wat mindere kwaliteit hadden (tja, dat heb je met hooi hè). Voor de buitenkonijnen nog steeds heerlijk, maar voor onze loge niet te bikken 😁.

 

Momenteel eet hij het kruidenhooi van Puik vrij goed. Groente gaat er altijd gretig in. Dus krijgt hij 2x daags veel groente en 's avonds laat minder, zodat hij s' nachts en de volgende morgen voor nood maar aan het hooi begint. Iets wat voor de andere konijnen heel normaal is en waar ze lekker van knabbelen. Hij is 's morgens helemaal enthousiast en opgelucht als ik bij hem kom om hem weer 'echt' eten te geven i.p.v. die droge meuk 😆

  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had gisteren wat kruiden- en timothyhooi gekocht om er zeker van te zijn dat Lewis flink veel hooi zou eten ivm zijn buikpijnsituatie. Vanochtend was de ruif leeg! Ik hoop alleen dat ik hier geen verwende nesten mee kweek, want het is niet de bedoeling dat dit hun basishooi wordt. 

  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago zei Bammyflurry:

Ja, ik vind deze tijd van het jaar altijd lastig qua hooi. Kijk ook uit naar het nieuwe hooi, maar ja, dat duurt nog even.

Mijn hooiboer was in november al door het mooiste hooi heen. Ze vertelde dat ze kon merken dat er (door corona?) meer mensen (extra) beestjes zoals pony's, geiten en konijnen hebben aangeschaft. Het ging erg hard met het hooi. Ik heb nu ook meer grasachtig en zachter hooi. Dit wordt hier ook wel goed gegeten, maar ik heb ergens anders toch ook nog wat steviger hooi kunnen halen en meng het ook met allerlei soorten hooi uit de (web)winkel voor meer structuur en bite.

 

Ik heb hier momenteel een lastige hooi eter te logeren. Er is weinig wat hem kan bekoren qua hooi. Brokjes, alle soorten groen en gedroogde kruiden gaan er in als een malle, het is een fanatieke eter.

Ik had een zak premiumhooi van De Hoeve, prachtig hooi. Daar at hij heel redelijk van, terwijl de andere 4 er helemaal wild van waren. Toen het op was heb ik nog 4 zakken besteld. Maar daar zaten 2 zakken bij die weer wat mindere kwaliteit hadden (tja, dat heb je met hooi hè). Voor de buitenkonijnen nog steeds heerlijk, maar voor onze loge niet te bikken 😁.

 

Momenteel eet hij het kruidenhooi van Puik vrij goed. Groente gaat er altijd gretig in. Dus krijgt hij 2x daags veel groente en 's avonds laat minder, zodat hij s' nachts en de volgende morgen voor nood maar aan het hooi begint. Iets wat voor de andere konijnen heel normaal is en waar ze lekker van knabbelen. Hij is 's morgens helemaal enthousiast en opgelucht als ik bij hem kom om hem weer 'echt' eten te geven i.p.v. die droge meuk 😆

Ik heb er hier ook zo een! Hij eet wel gedroogd gras uit de webwinkel, dat vindt hij hartstikke lekker. Voor meneertje ben ik daar dus op overgestapt. En bloemenhooi, dat vinden ze ook fantastisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn we gestopt met het proberen te vinden van een goedkoop merk hooi. We zijn er klaar mee met al die opstaande zakken die ze niet willen eten. Als je een beetje goed zoekt kan je best wel Timothy hooi vinden voor onder de 4 euro per kilo. Vanaf heden krijgen ze alleen nog maar Timothy en dat gaat er in als zoete broodjes, minimaal 1 keer per dag  vullen we de ruifjes bij.

Baal een beetje van de merken die groen doorzichtig plastic gebruiken voor hun zakken, denk je mooi groen hooi gekocht te hebben is het bruin en geel als je de zak openmaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, de aanhouder wint! Ze hadden inderdaad niks gegeten ervan, maar ik vertikte het om weer dat dure kruidenhooi te gaan geven (wat veel kleine sprietjes heeft dus waarvan de helft tussen het stro verdwijnt) en ik heb dus gewoon niet bijgevuld. Na drie dagen staking was gisteren het ‘gadverdamme-dit-lusten-we-echt-niet-hooi’ zo goed als op. Verwende nesten 🤣

Dus gister weer bijgevuld, drie flinke plukken gegeven. Zojuist weer zo goed als op. De staking lijkt dus voorlopig voorbij hier. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .