Ga naar inhoud

Het algemene konijnen en warm weer topic 2021


Evee

Aanbevolen berichten

Misschien een domme vraag, maar ik heb voor het eerst echte ice pods gekocht. Voorheen had ik zo’n koelplaat, maar die is kapot gegaan.

Kan je die ice pods gewoon continue in de vriezer houden totdat je ze een keer nodig hebt of mogen ze maar een beperkt aantal uur in de vriezer?

Ik heb nu beide gewoon gelijk in de vriezer gedaan namelijk.

Kan ik ze gewoon zo bij de konijnen leggen of moet er een hoes omheen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kunnen ze standaard in de vriezer en werkt het net als koelelementen. Ik doe dat in ieder geval wel, haha...

Je kan ze zonder hoes neerleggen, maar ook met. Het ligt aan wat jouw konijnen ermee doen wat handig is. Als je er een hoes omheen doet wordt het geen natte bende om de icepod heen, maar mijn konijnen gaan onwijs aan die hoezen lopen knagen om vervolgens niks met de icepod te doen (volgens mij krijgen ze het eerder warmer door de frustratie dan koeler haha). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag ze gewoon continue in de vriezer leggen, ik heb ze er in de zomer standaard inliggen, in de winter haal ik ze er wel uit.Als ik ze weer invries voor de zomer sop ik ze even schoon in een afwasmiddel-sopje, controleer ik de dopjes en leg ik ze voor het seizoen in de vriezer. 

 

Let wel op dat je ze invriest met de bolle kant boven, en niet op z'n kant of op z'n kop, dan komt de bubbel lucht onder het dopje te zitten en kunnen ze gaan lekken. De inhoud is niet giftig, maar de werking mindert natuurlijk wel als het er uit loopt.

 

Ik leg ze bij de konijnen zonder hoes, konijnen hebben er al een vachtje tussen zitten, dus een hoes moet niet (mag wel hoor, als je het fijn vind, maar het hoeft dus niet).

 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Evee:

Ik leg ze bij de konijnen zonder hoes, konijnen hebben er al een vachtje tussen zitten, dus een hoes moet niet (mag wel hoor, als je het fijn vind, maar het hoeft dus niet).

Bij mij liggen ze standaard in mijn vriezer, je weet maar nooit. 
ikzelf ben laatst dus van de trap gevallen en we hadden geen icepacks. Een ice pod werkt dus ook prima voor mensen! Hier heb ik toen inderdaad wel de hoes voor gebruikt, dus het is altijd wel makkelijk om te hebben. 

De mijnen hebben er nog geen gebruik van gemaakt, dus daar heb ik de pods en hoes nog niet bij kunnen testen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

haha met 20 graden maken ze hier ook geen gebruik van koelelementen hoor! Meestal pas bij 27/28 graden en warmer dat ze er interesse in hebben. De trixie koelschijf vinden ze dan vaak nog wel eerder interessant dan echt de diepvries icepod. Maar ook niet onder de 25 graden. 

 

Is je koelmat trouwens wel knaag-proof? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago zei Evee:

haha met 20 graden maken ze hier ook geen gebruik van koelelementen hoor! Meestal pas bij 27/28 graden en warmer dat ze er interesse in hebben. De trixie koelschijf vinden ze dan vaak nog wel eerder interessant dan echt de diepvries icepod. Maar ook niet onder de 25 graden. 

 

Is je koelmat trouwens wel knaag-proof? 

Volgens de verpakking wel, en de inhoud is ook niet giftig. Voor de zekerheid zit er een handoekje overheen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hebben ze het wel echt warm gehad vandaag. De thermometer in de tuin toch tikte vanmiddag net de 30 graden aan ☀️😅

Hier hebben ze zoveel mogelijk in de schaduw gelegen en Fluffy zocht zelfs een paar keer die enge roze UFO op die in het verblijf lag.

 

Nu zie ik weer wat beweging in de ren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de duidelijkheid haar hele ren staat in de schaduw maar precies de plek waar ze graaft is er geen schaduw. Gelukkig is ze nu gestopt. Ben ook niet thuis dus hoop dat ze niet oververhit is ofzo. Trixiekoelplaat ligt er wel maar zou mij niks verbazen als die onder het zand is verdwenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .