Ga naar inhoud

Wij zijn bugs bunny en milou

Aanbevolen berichten

Hallo lieve mensen

Ik ben Jolanda Lokerse eigenaar van miloutje bijna twee jaar. Ik vang veel dieren op en daar kwam bugs bunny een konijn vreselijk verwaarloosd maar zo intens lief en zo mooi. 

Natuurlijk hebben wij alles eraan gedaan om hem op te vangen Milou komt van mensen op ons dorp en was totaal niks gewend we hebben samen een hele leuke band en knuffelen veel Milou kan nogal een *vinnige voedster* zijn naar mannen mensen dan. Ze zit heel veilig achter slot en grendel zo ook bugs bunny in een andere ruimte in de tuin we hebben alleen echt het meest onvoorspelbare meegemaakt Milou is via het kippenhok ontsnapt en heeft de nacht met bugs doorgebracht helemaal in paniek was ik want ik wil absoluut geen nestje maar helaas is dus mijn nachtmerrie werkelijkheid kan wel janken dit wilde ik niet maar we zorgen nu met alle liefde voor haar en haar dag is morgen dat ze zou bevallen alle signalen wijzen ernaar ook. Bugs bunny was er net vier dagen  ik was de castratie al aan plannen 😭 Milou is het meest bevriend met onze chihuahua die moeten nu afstand houden natuurlijk maar ik heb me toch slapeloze nachten al laatste twee nachten en schaamde me om hier te komen. Maar ben blij heb al een en ander gelezen en zoals jullie snappen ik ben echt tegen het fokken thuis zeker als je de ouders niet kent van bugs is dat dus zo. Ik hoop op een goede afloop duimen jullie mee?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Veel leer-en leesplezier op het forum!

Je hoeft je niet te schamen om hier te komen hoor. Dat is wat wij doen, mensen en konijntjes helpen. In elke situatie. Wij duimen zeker mee! Het was niet uit fokken, je had de castratie gepland...

Hier kon je echt niks aan doen. 

Neem in het vervolg misschien volíere gaas. Daar kunnen konijnen zich niet door knagen. 😉

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ik nog wilde melden het hok van Milou is niet op grond dus niet gegraven ze heeft een gedeelde een van panelen met de kippen de helft van haar de andere helft van de kippen een hok van 2 bij 1 met een huisje en speelgoed erin ze is via de rand van de ren hoe geen idee naar de kippen gegaan en de stenen die ervoor liggen weggeduwd en dan de ren van Bugs Bunny heeft ze weggesleept en zat dus bij hem in zijn hok wij noemen haar al vanaf baby af aan Houdini maar dit is al die tijd haar hok na alle ontsnapping kuren nooit gelukt hoe dan... 

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden zei Punky punk:

Veel leer-en leesplezier op het forum!

Je hoeft je niet te schamen om hier te komen hoor. Dat is wat wij doen, mensen en konijntjes helpen. In elke situatie. Wij duimen zeker mee! Het was niet uit fokken, je had de castratie gepland...

Hier kon je echt niks aan doen. 

Neem in het vervolg misschien volíere gaas. Daar kunnen konijnen zich niet door knagen. 😉

Het hok is dus van volière panelen van aluminium

Link naar bericht
Delen op andere sites
23 minuten geleden zei Lienappelsien:

Welkom!

Balen dat er waarschijnlijk een nestje komt.

Ja echt hé ik volg ze op camera's die heb speciaal gekocht zodat ik alles kan zien en in gaten houden waar ook ben ze is zo belangrijk voor me 🥺

Ik heb haar na het overlijden van mijn zorgen hond gekregen en ze is ook beetje naar hem genoemd en ze heeft me door alle verdriet heen geholpen ik ben zo bezorgd maar altijd thuis werk niet ben een dierenmama in hart en nieren heb een huis vol dieren ☺️

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom op het forum!

Oef. Dat was vast even schrikken. 

Zoals ik het lees zitten ze gelukkig apart nu. Heeft je voedster voldoende mogelijkheden om een veilig nestje te bouwen. Dus niet dat ze op een bovenverdieping straks haar nestje maakt en de kleintjes naar beneden kunnen vallen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Mira11:

Welkom op het forum!

Oef. Dat was vast even schrikken. 

Zoals ik het lees zitten ze gelukkig apart nu. Heeft je voedster voldoende mogelijkheden om een veilig nestje te bouwen. Dus niet dat ze op een bovenverdieping straks haar nestje maakt en de kleintjes naar beneden kunnen vallen?

Ik heb alle klim attributen weggehaald aangezien ze daar eerst altijd boven op sliep ze heeft een nestje gemaakt in haar speelgoedbak die heeft ze met geweld leeg gegooit en daar hebben we toen ook vulling in gedaan en daar ligt ze heerlijk een nestje te maken druk ermee bezig vandaag allemaal haar aan plukken er erdoor. We volgen ze goed via de beelden en zijn er gelukkig dichtbij maar Poeh ik vind het echt niks 🤭

1617095161184~2.png

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 minuten geleden zei Jolanda Lokerse-Zuidweg:

Helemaal blij te kunnen melden dat alles schijn was en dus geen jonge konijntjes pffff pak van hart nog leuker te melden dat ik de baasjes van bugs bunny wist te vinden en weet dat hij al geholpen is hahahaha ow wat ben ik opgelucht

Eat fijn om te horen. Aangezien bugs bunny al gehopen is, ga je ze dan binnenkort ook koppelen?

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Koppelen gaat over bepalen wie de baas is. Als je ze steeds bij elkaar zet en dan weer uit elkaar haalt, moeten ze iedere keer opnieuw beginnen. Daarom adviseren wij in principe om ze 's ochtends bij elkaar te zetten, op een dag dat je thuis bent, en ze dan ook niet meer uit elkaar te halen. Als het de hele dag goed gaat kun je er ook wel gerust op zijn dat het 's nachts goed gaat, als je niet in de buurt bent. 

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 3-4-2021 at 23:39 zei Marjoleink:

Koppelen gaat over bepalen wie de baas is. Als je ze steeds bij elkaar zet en dan weer uit elkaar haalt, moeten ze iedere keer opnieuw beginnen. Daarom adviseren wij in principe om ze 's ochtends bij elkaar te zetten, op een dag dat je thuis bent, en ze dan ook niet meer uit elkaar te halen. Als het de hele dag goed gaat kun je er ook wel gerust op zijn dat het 's nachts goed gaat, als je niet in de buurt bent. 

Dat heb de dag erna gedaan en gaat prima doen het super samen

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .