Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Misschien herinneren jullie je Loki en Juno nog...Sinds 2015 waren ze al samen en ze waren onafscheidelijk, altijd zaten ze tegen elkaar aan gepropt. Bij de dierenarts hebben ze ze uit elkaar moeten halen omdat Loki zo beschermend over zijn vrouwtje was dat de assistente er niet bij kon. Toen we ze koppelden werden ze al rond de 2/3 geschat dus ik schat ze nu rond de 8, inmiddels zijn ze best bejaard dus. Juno is de afgelopen maanden flink afgetakeld, ze is inmiddels blind aan beide ogen en heeft nu ook een abces. Omdat Juno nooit gek is geweest op mensen en aanrakingen, hebben we besloten om haar niet door die lijdensweg te laten gaan, in haar huidige staat zou ze een narcose niet overleven namelijk.

Ik voel me enorm rot maar ik weet ook dat ze enorm oud is geworden. Loki wordt op dit moment geholpen voor haakjes, hij doet het ondanks zijn leeftijd nog steeds erg goed dus ik verwacht dat hij de narcose wel gaat overleven. Zodra dat klaar is, gaan we Juno langsbrengen om haar te laten inslapen. Loki is altijd enorm gek geweest op Juno dus ik maak me daar wel zorgen over. Ik voel me een beetje overweldigd, ik denk dat ik daar de komende dagen nog wel hulp mee ga vragen. 

Juno was een enorm lief en verlegen meisje, ze was gek op graven en zat altijd tegen haar Loki aangeplakt. Zelfs grotendeels blind, is ze nog steeds actief genoeg om door de tuin te wandelen (ze oriënteert zich aan de muren geloof ik). Zonder de hulp en kennis van Bunnybunch was het me nooit gelukt om ze zo oud te laten worden, dus daarvoor wil ik jullie ook bedanken. Ik heb echt enorm veel geleerd en pas die kennis nog steeds toe. Natuurlijk had ik gehoopt dat ze nog wat langer zouden volhouden en misschien was dat bij een ander baasje ook wel gelukt, maar ik onthoud gewoon dat ze een enorm gelukkig leven samen gehad hebben. De foto's zijn van de afgelopen dagen, vandaar dat ze er wat mager uitziet. 

Het is misschien vroeg om nu al een in memoriam te schrijven, maar ik wil gewoon wat te doen hebben terwijl ik afwacht. Ergens de komende dagen zal ik waarschijnlijk wel hulp vragen over hoe nu verder, als Loki het overleeft tenminste. Maar ik denk het wel, hij is nog enorm actief en sterk.

WhatsApp Image 2021-03-31 at 12.34.06 (1).jpeg

WhatsApp Image 2021-03-31 at 12.34.06.jpeg

• Verdrietig 3
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ach wat een droppie zeg.. ze hebben niet het eeuwige leven, het enige dat we kunnen doen is ze een heel fijn leven geven en dat heeft ze gehad. Heel veel sterkte met het verlies, wat doet dat pijn hè 😢😢

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ach wat sneu, ik begrijl goed dat je even het van je af wilt schrijven. Daar is naar mijn mening BunnyBunch ook een plek voor ♥️ Wees niet te streng voor jezelf, je schrijft met veel liefde over je beestjes dus betwijfel of jij het slechter heb gedaan dan een ander konijnenbaasje hoor! Veel sterkte met wat te wachten staat ♥️😢

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

Dankjewel voor jullie lieve berichten. Ik denk dat ze een fijn leven gehad heeft, een gigantische ren (8m2) en regelmatig los in de tuin en het is een mooie leeftijd. Loki heeft de narcose overleefd dus die gaan we vanmiddag ophalen en dan gaan we Juno laten inslapen. 

aangepast door Shivaya
  • Verdrietig 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is wel heftig zo tegelijkertijd over Loki en Juno in de stress zitten. Wat een moeilijke mix van emoties: blij dat Loki mee naar huis kan en zó verdrietig dat je Juno moet laten gaan. Je hebt een super koppeltje gehad, over een poosje kun je daar heel tevreden en met liefde op terugkijken. Heel veel sterkte en schrijf het maar van je af, hoor! 

• Mee eens! 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago zei Marjoleink:

Sterkte vanmiddag! 

Laat je Loki vanmiddag nog afscheid nemen van Juno? 

Dankjewel. Ja ik had het daarom expres even uitgesteld omdat ik me er beter bij zou voelen als Loki het zou 'weten'. Ik weet niet of konijnen dat bewustzijn hebben, dus het is meer een gevoelsding. Juno is vanmiddag ingeslapen en ik had wel echt het idee dat Loki afscheid nam, hij knuffelde even heel dicht tegen haar aan en daarna draaide hij zich om en ging hij gestrest languit liggen. Het gaat nu wel goed met Loki, hij eet goed, drinkt goed en gebruikt het toiletje. Voorlopig houden we hem binnen, zodat hij niet eenzaam is en we hem in de gaten kunnen houden. 

• Verdrietig 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
53 minuten geleden zei Lienappelsien:

Tijd geleden! 

Ach Juno... Wat een moppie, maar ze is dus op... Ze heeft een heel fijn leven bij je gehad samen met haar Loki.

Sterkte

Inderdaad een behoorlijke tijd. Ik ben wel blij dat het zolang goed is gegaan deze keer (na 3 overleden konijnen in 6 maanden tijd). Ze liep al vanaf september af te takelen, ze was toen tijdelijk uit logeren omdat we pas in februari in ons nieuwe huis konden. En in die tijd is ze aan beide ogen blind geworden. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ooooo wat een schatje om te zien zeg! 😍🥰 Ik snap dat je daar veel verdriet om hebt, echt om te vreten dat beestje. Wat een moeilijke beslissing en hartverscheurend om zelf, maar ook Loki afscheid te laten nemen.

Heel erg veel sterkte! Hoop dat het met Loki alles goedkomt!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt voor alle lieve reacties. Het hielp wel om het even van me af te schrijven. Met Loki gaat het verassend goed. Hij heeft zijn streken al terug, vindt het gezellig binnen dus we kunnen niet over de gang lopen zonder dat meneer naar ons toe komt rennen voor aandacht. Hij krijgt nog wel pijnstillers maar dat vindt hij heerlijk om een of andere reden dus hij likt het gewoon op uit het spuitje, kortom hij is de ideale patient. Ik kijk het even aan hoe hij het blijft doen en dan gaan we nadenken over wat nu. 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago zei Shivaya:

Bedankt voor alle lieve reacties. Het hielp wel om het even van me af te schrijven. Met Loki gaat het verassend goed. Hij heeft zijn streken al terug, vindt het gezellig binnen dus we kunnen niet over de gang lopen zonder dat meneer naar ons toe komt rennen voor aandacht. Hij krijgt nog wel pijnstillers maar dat vindt hij heerlijk om een of andere reden dus hij likt het gewoon op uit het spuitje, kortom hij is de ideale patient. Ik kijk het even aan hoe hij het blijft doen en dan gaan we nadenken over wat nu. 

Goed om te horen! Hij zal wel wat extra aandacht willen nu zonder maatje. Hopelijk hebben jullie een beetje steun aan elkaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)
30 minuten geleden zei Punky punk:

@Shivaya, hoe gaat het nu met jullie? En met Loki?

Het gaat goed, dankje 🙂  Loki is enorm aanwezig wel, ik denk dat hij zijn maatje wel mist. Maar hij doet het goed. Ik ben rustig aan het nadenken hoe nu verder. 

aangepast door Shivaya
  • Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden zei Shivaya:

Het gaat goed, dankje 🙂  Loki is enorm aanwezig wel, ik denk dat hij zijn maatje wel mist. Maar hij doet het goed. Ik ben rustig aan het nadenken hoe nu verder. 

Goed om te horen dat hij het goed doet. Natuurlijk mist hij haar maatje wel. Uiteindelijk is hij iemand dierbaar verloren. Zijn steun en toeverlaat.

Laat je iets weten als je een beslissing hebt genomen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .