Ga naar inhoud

Poephoekje verplaatsen


Veli

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Sinds een weekje heb ik een nieuw konijnenvriendinnetje. Echter heeft zij de meest ongunstige hoek in de ren uitgekozen om te poepen en plassen.

Nu heb ik al geprobeerd telkens haar keutels te verplaatsen, de plek te blokkeren en de tegels schoon te schrobben. Tevens heb ik op die plek al een lap neergelegd waarop ze dan plaste en deze heb ik vervolgens op de toiletbak van het andere konijn gelegd.  Ze lijkt er echter allemaal niet in te trappen 😅.

 

Heeft iemand wellicht nog andere ideeën hoe ik haar "plekje" kan verplaatsen naar de toiletbak van het andere konijn of in ieder geval naar een iets praktischere hoek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In eerste instantie zou ik simpelweg accepteren dat zij die plek kiest, als ze er nog maar een week is, is het nog iets te vroeg om al te gaan verplaatsen. Ze zitten nog maar een week samen vermoed ik? Ook kan het bij een koppel zeker handig zijn om twee bakken te hebben. Ik zou gewoon een extra bak zetten op de plek waar zij poept en dat eerst een tijdje doen, ik denk dat je blij mag zijn dat ze zindelijk is al zo snel 😉 Pas als ze meer gewend is, zou je kunnen kijken of het lukt om te verplaatsen, stukje bij beetje. Maar mijn ervaring is dat konijnen zeer koppig en eigenwijs zijn en dat dat niet altijd lukt.

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja wat @Evee zegt, wees blij dat ze zindelijk is, er zijn genoeg verhalen hier over niet zindelijke konijnen. Als je er een grote toiletbak neerzet, dan is het niet meteen heel onhandig toch? Gewoon wegtrekken, op een handige plek verschonen en weer terugduwen..

 

Op de plek waar je eigenlijk het toilet wil hebben kan je ook een toiletbak neerzetten en daar het hooi aanbieden. Misschien dat ze uit zichzelf dan het nieuwe toilet gaat gebruiken omdat ze dan tegelijk ook lekker hooi kan eten. Meeste konijnen vinden het fijn om te keutelen tijdens het hooi knabbelen. 

Als dit gebeurd kan je over een paar weken altijd nog proberen wat er gebeurt als je het toilet op de onhandige plek weghaalt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .