Sjaak en Fien Geplaatst: 30 maart 2021 Delen Geplaatst: 30 maart 2021 Hoi, ik ben opzoek naar een nieuw lief hamstertje. Mijn hamster is een tijdje geleden overleden. Ik had deze gered van een vriend, hij gaf hem geen eten. Ik zou graag een mandarijntje willen, maar ik las iets over dat deze snel ziektes krijgen etc. Is dit onzin of is er echt een gezondere kleur voor een hamstertje? Mvg Freek en Sjaak het konijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 30 maart 2021 Delen Geplaatst: 30 maart 2021 Wat fijn dat je de hamster overgenomen hebt, nu heeft hij toch nog een goede tijd gehad. Mandarijntjes hebben een andere stofwisseling en worden sneller dik. Het is een mutatie die geen gezonde dieren voortbrengt. Ik zou als ik jou was naar een knaagdierenopvang gaan. Daar zitten veel hamster die wachten op een goed huisje. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bambi&Fendi Geplaatst: 30 maart 2021 Delen Geplaatst: 30 maart 2021 Dat mandarijntjes sneller ziektes krijgen dan andere hamsters is niet waar. Wel kunnen ze last krijgen van diabetes, maar tegenwoordig hebben ook andere kleuren hamsters daar last van. En zoals in de reactie hierboven beschreven, hebben ze een andere stofwisseling waardoor ze sneller aankomen en last kunnen krijgen van overgewicht. Of er "een gezondere kleur is voor een hamster" zou ik niet kunnen zeggen. Ik heb zelf altijd een wildkleurige dwerghamsters gehad (zoals men als de "standaard" hamster ziet), en die hebben nooit gezondheidsproblemen gehad. Misschien vind je dat saai qua kleur, maar daar zou het uiteraard niet om moeten gaan. Wat ook weer in de reactie hierboven beschreven is, in een opvang kun je vaak ook hamsters vinden die heel graag nog een goed tehuis zoeken, en daar kunnen ze je vaak wel vertellen over de gezondheid van het beestje. Veel succes met het uitzoeken van een hamster! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sjaak en Fien Geplaatst: 31 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2021 Dank u! Dus een mandarijntje zou prima kunnen als ik goed op het voer let? Ik zoek een nestje van “wanhopige” mensen op marktplaats, mijn vorige hamster was al oud, en ik was erg verdrietig dat hij zo snel doodging, daarom wil ik graag een wat jongere hamster, ik zal gaan kijken! Dank jullie wel! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 31 maart 2021 Delen Geplaatst: 31 maart 2021 Had je deze lijst al gezien, met de knaagdierenopvangen? https://www.bunnybunch.nl/informatie/knaagdierenopvang-asiellijst Daar komen ook regelmatig jonge dieren binnen uit nestjes. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bambi&Fendi Geplaatst: 31 maart 2021 Delen Geplaatst: 31 maart 2021 3 hours ago zei Sjaak en Fien: Dank u! Dus een mandarijntje zou prima kunnen als ik goed op het voer let? Ik zoek een nestje van “wanhopige” mensen op marktplaats, mijn vorige hamster was al oud, en ik was erg verdrietig dat hij zo snel doodging, daarom wil ik graag een wat jongere hamster, ik zal gaan kijken! Dank jullie wel! Als je per se een mandarijntje wil zou dat kunnen ja, maar daarvoor zou ik je wel aanraden wat research voor te doen. Dan zorg je dus dat hij wel alle voeding binnenkrijgt die nodig is, maar dat je hem wel op goed gewicht houdt. En dus evt. rekening houden met diabetes en weten wat je moet doen als dat het geval is / hoe je daar achter komt. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sjaak en Fien Geplaatst: 2 april 2021 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2021 (aangepast) Ik heb uiteindelijk een hartstikke lieve cambillie hamster gevonden op marktplaats, morgen ga ik haar ophalen, spannend 🙂😝 mijn hok is trouwens voor de geïnteresseerden, 60x40x60 en een losse ren waar ik haar in kan doen. Ik heb selective voer. 2 april 2021 aangepast door Sjaak en Fien 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten