Ga naar inhoud

Tuinverbouwing!

Aanbevolen berichten

Vanochtend heb ik de mannen die in de tuin bezig zijn gevraagd of het een goed plan was om de oude perenboom nu al in de tuin te zetten, aangezien die breder is dan de poort (nu is de schutting nog niet af, dus kan hij daar nog door). Vonden ze prima, ze konden hem met de sjofel wel voor mij op zijn plek zetten. Volgens mij vonden ze het wel leuk 😄

Maar dat ding is 3 meter hoog, 2 meter breed en enorm zwaar, en stond bij de loods. Ik heb zelf geen heftruck.

Nou kwam ik vanochtend bij de loods, precies toen mijn vracht ook geleverd werd en was ook toevallig mijn overbuurman er met zijn heftruck, dus ik denk ik vraag gelijk even om een gunst, scheelt een hoop gedoe en gesjouw haha. 

Dus ik weer terug naar huis om de kar te halen, overbuurman van bij de loods heeft de perenboom op de kar gezet en ik ben weer naar huis gereden met een wiebelende perenboom in de kar 🤪 Daar pakken de hoveniers hem straks van de kar af en  zetten hem een eind op zijn plek 😂 Dan kunnen de konijnen straks als de boom een beetje aanslaat lekker perentakjes eten 😄

🍐🍐

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 147
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

De opzichter  

En Jean Pierre Perenboom heeft een plekje gekregen    

Dit is het stuk waar de konijnen straks komen te wonen en waar het schuurtje komt. Er zitten al poeren in de grond, daar komen de palen op van de schuur & overkapping. Rechts is nog meer ruimte, d

Ja, het begint echt al vorm te krijgen nu! Het terras waar op termijn nog overkapping komt is nu gelegd en ook bij de achterdeur ligt de bestrating. 😄 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat er inmiddels serieus meer dan 10 vrachtwagens zand & grond in de tuin zijn gestopt 🤣 Wij hebben in ieder geval duidelijk genoeg aangegeven dat ze moeten ophogen hahahaha. Op sommige stukken is het 40 cm hoger geworden.

Het begint al een beetje in de afrondingsfase te belanden. Ik denk dat ze morgen of vrijdag wel een eind klaar zijn.

Bijna alles wat bestraat moet is inmiddels bestraat, ze gaan vandaag het laatste stuk schutting plaatsen en het laatste stuk waar nog nieuwe grond moet opvullen.

Dat zijn de voortuin, oprit en een stukje tussen de schutting van ons en de buren in, wat heel raar is, maar daar loopt riool onder en de buren zijn daar 50 cm uit de kant gebleven. Wij willen geen schutting op hun terrein zetten, op de grens loopt precies riool, dus hebben we het aan onze kant van het riool gehouden, maar dan heb je dus een beetje een loos / raar stuk over. Iedereen vond dat we de buren moesten benaderen om aan te sluiten aan hun schutting, maar dan pakken we dus eigenlijk grond van hun af. Of zouden we dat moeten kopen, maar zo een goede band hebben we niet met die buren, en hun huis is net verkocht, dus ik betwijfel of ze dat zouden doen (en als ze het doen, zal het voor de hoofdprijs zijn vermoed ik 😉 ) Dus dan maar de oude situatie behouden.

Ze moeten verder de oprit dan nog bestraten, daar komen van die sporen van doorgroeitegels op. Maar die worden vandaag pas geleverd. En gras leggen. We hebben voor de grote oppervlakten voor grasmatten gekozen. Ik ben daar niet super fan van, maar het is wel de handigste oplossing en het is direct af. Wel een hoop water geven komende tijd.

De eerste spullen voor de schuur zijn ook al binnen. Helaas zijn er veel leveringsproblemen overal, we hadden echt ruim op tijd materialen besteld, 2 maanden voordien. Maar helaas is toch niet alles leverbaar. Mijn man is dus gisteren al naar een houthandel een uur verderop gereden om spullen te halen, er komt een levering van waar we oorspronkelijk besteld hadden en nog van een ander bedrijf. We hebben dus 3 houthandels moeten inschakelen om de complete schuur te kunnen krijgen. En het hang en sluitwerk hebben we ook bij 2 verschillende winkels moeten bestellen omdat niet alles er was.

Oh en het was ook maar de vraag of de schutting compleet gezet zou kunnen worden want de hoveniers kregen gisteren bijna de panelen niet mee omdat daar ook leveringsproblemen mee waren... Maar na een telefoontje van de baas is dat toch gelukt 😅

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
47 minuten geleden zei Evee:

Ik denk dat er inmiddels serieus meer dan 10 vrachtwagens zand & grond in de tuin zijn gestopt 🤣 Wij hebben in ieder geval duidelijk genoeg aangegeven dat ze moeten ophogen hahahaha. Op sommige stukken is het 40 cm hoger geworden.

Het begint al een beetje in de afrondingsfase te belanden. Ik denk dat ze morgen of vrijdag wel een eind klaar zijn.

Bijna alles wat bestraat moet is inmiddels bestraat, ze gaan vandaag het laatste stuk schutting plaatsen en het laatste stuk waar nog nieuwe grond moet opvullen.

Dat zijn de voortuin, oprit en een stukje tussen de schutting van ons en de buren in, wat heel raar is, maar daar loopt riool onder en de buren zijn daar 50 cm uit de kant gebleven. Wij willen geen schutting op hun terrein zetten, op de grens loopt precies riool, dus hebben we het aan onze kant van het riool gehouden, maar dan heb je dus een beetje een loos / raar stuk over. Iedereen vond dat we de buren moesten benaderen om aan te sluiten aan hun schutting, maar dan pakken we dus eigenlijk grond van hun af. Of zouden we dat moeten kopen, maar zo een goede band hebben we niet met die buren, en hun huis is net verkocht, dus ik betwijfel of ze dat zouden doen (en als ze het doen, zal het voor de hoofdprijs zijn vermoed ik 😉 ) Dus dan maar de oude situatie behouden.

Ze moeten verder de oprit dan nog bestraten, daar komen van die sporen van doorgroeitegels op. Maar die worden vandaag pas geleverd. En gras leggen. We hebben voor de grote oppervlakten voor grasmatten gekozen. Ik ben daar niet super fan van, maar het is wel de handigste oplossing en het is direct af. Wel een hoop water geven komende tijd.

De eerste spullen voor de schuur zijn ook al binnen. Helaas zijn er veel leveringsproblemen overal, we hadden echt ruim op tijd materialen besteld, 2 maanden voordien. Maar helaas is toch niet alles leverbaar. Mijn man is dus gisteren al naar een houthandel een uur verderop gereden om spullen te halen, er komt een levering van waar we oorspronkelijk besteld hadden en nog van een ander bedrijf. We hebben dus 3 houthandels moeten inschakelen om de complete schuur te kunnen krijgen. En het hang en sluitwerk hebben we ook bij 2 verschillende winkels moeten bestellen omdat niet alles er was.

Oh en het was ook maar de vraag of de schutting compleet gezet zou kunnen worden want de hoveniers kregen gisteren bijna de panelen niet mee omdat daar ook leveringsproblemen mee waren... Maar na een telefoontje van de baas is dat toch gelukt 😅

Jullie en de tuin (😂) zijn goed op weg!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo te lezen zijn jullie nog net een beetje op tijd om alles toch nog geleverd te krijgen (met wat moeite) en ook nog voordat de houtprijzen flink omhoog gaan! Die gaan binnenkort 20-30% omhoog.

Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

Link naar bericht
Delen op andere sites
32 minuten geleden zei Okki:

Zo te lezen zijn jullie nog net een beetje op tijd om alles toch nog geleverd te krijgen (met wat moeite) en ook nog voordat de houtprijzen flink omhoog gaan! Die gaan binnenkort 20-30% omhoog.

Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

Daar waren we ook al achter! Er waren al winkels waar de balken die we nodig hebben 7 euro per stuk duurder waren... Als je dan opeens inderdaad 20-30% duurder uit komt dan begroot, is dat toch minder leuk. Gelukkig hebben we nu alles wel voor de lagere prijs kunnen kopen.

Oh en mijn man wilde de funderingsbalken, de onderste rand dus die op de stenen zit, voor de schuur van kunststof, waar ik aan twijfelde. Maar toen hij kwam met "het is gemaakt van de plastic soep uit de zee en dus goed voor de schildpadjes" was ik om 🐢 Nu zijn de funderingsbalken dus van kunststof haha.

• Vind ik leuk 3
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat een onderneming, zeg! Maar er zit toch wel schot in de zaak, weliswaar met wat versnipperd shoppen voor de materialen, maar dat maakt de voldoening alleen maar groter. 

Ik zag het al voor me dat alle radertjes in je hoofd op volle toeren draaiden om de juiste machines en mensen die er voor andere werkzaamheden toevallig toch al waren in te schakelen om de perenboom gelijk maar te (ver)plaatsen voordat het straks een stuk moeilijker wordt. Snelle Nellie regelt het wel effe! 😎

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteravond belden ze of het hout voor de schuur vandaag geleverd mocht worden ipv morgen omdat ze het enorm druk hebben en het nu beter op route lag. Prima, maar mijn man is niet thuis en we hebben nu geen losplek 😅 ze gaan precies vandaag de oprit doen. De overburen dus maar gevraagd of we het daar mogen laten lossen op het terrein, vanavond dan flink sjouwen om het achterin de tuin te krijgen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb spierpijn van het hout-sjouwen (was wel een goede work-out) en ik heb gisteravond een onvrijwillige douche gekregen van de nieuwe tuinsproeier 🤣 Oh en mijn man zette de badkamer nog even blank door de koppeling van de tuinslang van de kraan te trekken met de kraan nog aan 🌧️ Ging lekker dus! Misschien kwam het omdat we al vanaf 5 uur 's ochtends op waren.

Mijn man is nu ook nog op pad geweest (naar houthandel nummer 3) om de bestelling op te halen, en nog wat dingen bij aan het kopen bij de Gamma. Als het goed is komt hij zo thuis, en dan kan ik naar de loods. Ik denk na het koffiemoment van de mannen (ze zijn echt stipt op de klok qua werk en pauze tijden 😅). 

Ze hopen het vandaag af te maken, ze zijn druk bezig in ieder geval. Er moeten nog aardig wat tegels op maat gemaakt worden voor in hoekjes. Er moet nog 1 tuinpoort opgehangen worden. Ze zijn de oprit aan het bestraten. En er moet nog een deel van het gras gelegd worden. 

Dit weekend kan ik dus gaan planten. Mijn man is vanaf woensdag een aantal dagen vrij en wil dan de schuur gaan bouwen. 

• Vind ik leuk 2
  • Verward 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Pfff wel even pittig voor jullie, hoop tegenslagen en werk ondanks dat je he hebt uitbesteed. 5 uur op 😱 

Loopt de webshop ook nog door? Voor je met je slaperige hoofd de verkeerde bestellingen inpakt 😉

Succes nog! Hopelijk straks genieten van een prachtig resultaat!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, de webshop loopt ook nog door, hoewel ik alle kanten op schuif met inpaktijden, van vroeg in de ochtend tot laat in de avond en zelfs op de zondagen. Het is even niet anders. Ik kan wel "vrij" nemen, maar dan schuift het werk alleen maar door. Het is niet dat ik even een vervanger aan het werk kan zetten. Ik heb nu dus zelf geen vakantie genomen voor de komende tijd, alleen mijn man heeft vakantie.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben nu inderdaad thuis, vrijdagmiddag werk ik tot 3 uur, dan breng ik de pakjes weg en dan heb ik weekend 😄

De mannen in de tuin zijn echt als een idioot aan het werk om alles op tijd af te krijgen, het kan zijn dat er zo zelfs nog extra collega's komen helpen 😅

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou, het is gelukt, het is af. Nouja, het deel wat de hoveniers doen. We moeten nog wel zelf even naar stort mogen met wat spulletjes, ik kreeg het niet over mijn hart om die mannen echt nog alle puin op te laten ruimen op de vrijdagmiddag dus dat doen we morgen zelf 😅 Dat kan hier nog gratis naar de millieu straat. 

Morgen Plan Plant Perenboom. En de rest, en dan kijken wat nog nodig is. En dan tuincentrum afspraken maken voor komende week. Eventueel morgen ook al een begin maken voor de schuur, al het hout is naar achter gesjouwd ( en ik voel mijn armen). 

We hebben een timelaps van de tuinverbouwing die ik binnenkort zal plaatsen. 

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .