Ga naar inhoud

Gras, paardenbloem en madeliefjes


Lonne

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

 

Ikben wat in de war, dus hopelijk kunnen jullie klaarheid brengen. Ik ben deze namiddag gaan wandelen en heb onderweg gras,paardenbloem, paardenbloemblad en madeliefjes geplukt. Nu las ik dat je dat eerst moet wassen omdat je niet weet of er uitwerpselen van honden/ het bespoten is. Dus heb ikhet allemaal gewassen. Maar nu lees ik elders dat het geven van natte paardenbloem, paardenbloemblad, gras en madeliefjes niet goed is wegens gasvorming in de konijnen hun darmen... Dus nu zit ik hier... laat ik alles goed drogen en geef ik het morgen? Maar dan is alles zo "slap" geworden... of geef ik het terwijl het wel nog nat is?

Bedankt voor jullie info!

 

Groetjes 

Femke

aangepast door Lonne
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn jouw konijnen vers groenvoer, en deze soorten gewend? Zo niet, dan zul je het eerst aan moeten wennen, soort voor soort, kleine beetjes. 

 

Ik geef groenvoer zelf niet nat, maar ik weet dat mensen die konijnen hebben die te weinig drinken dat soms wel doen. En met wassen haal je ook niet alles er af, dus er blijft risico. Zorg in ieder geval dat ze volledig gevaccineerd zijn. 

 

Hier staat informatie over vers groenvoer voeren aan konijnen:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/groenten-voeren-konijn

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik spoel de groente altijd af voordat ik het geef. Als je wild plukt zou ik wel oppassen dat je dat niet doet waar wilde konijnen lopen. De kans op besmettelijke dodelijke ziekten is aanwezig. 

Je kunt het het beste geven meteen als je het geplukt hebt. 

aangepast door Mira11
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei BaasjevanBrownie:

Ik zou het ook meteen geven en nat of droog maakt volgens mij niet zoveel uit mits ze groenvoer gewend zijn. Wel opletten waar je het plukt idd, niet in een gebied waar wilde konijnen lopen honden overheen plassen of teveel uitlaatgassen (en dan valt dus zo goed als alles af kwam ik achter 🙈).

Hier in de buurt lopen wilde konijnen, worden er honden uitgelaten en is er een vrij drukke weg vlakbij. 

Ik pluk uit mijn eigen achtertuin.🙂

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Mira11:

Hier in de buurt lopen wilde konijnen, worden er honden uitgelaten en is er een vrij drukke weg vlakbij. 

Ik pluk uit mijn eigen achtertuin.🙂

Ja precies, blijft zo goed als niets over dan.. maar in de tuin staat nou ook niet zoveel bij ons, dat hebben we allang geplukt. En aangezien ze nu met de puppyren erbij een derde van de tuin hebben ziet mijn man een kweekbak met onkruid op de nog vrije plekjes niet zo zitten. Hij ziet langzaam aan de hele tuin verpauperen 🙈

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago zei Punky punk:

Bedankt, maar hoe kan het dan dat er tussen jou berichtje en dat van @Lonne staat Lonne wijzigde de titel naar gras, paardenbloem en madeliefjes.

Omdat je de eerste 5 minuten dat je het gepost hebt, je bericht & de titel nog kan aanpassen. Daarna kunnen alleen moderators dat nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Evee:

Omdat je de eerste 5 minuten dat je het gepost hebt, je bericht & de titel nog kan aanpassen. Daarna kunnen alleen moderators dat nog.

Aah, ja, nog zoiets, ik kan dat niet. Mijn post bewerken. Niet op de computer, niet op de tablet, nergens.

 

Ja, sorry voor het geklaag. Kan me wel inbeelden dat je andere dingen aan je hoofd hebt dan dit. Laat maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Punky punk:

Aah, ja, nog zoiets, ik kan dat niet. Mijn post bewerken. Niet op de computer, niet op de tablet, nergens.

 

Ja, sorry voor het geklaag. Kan me wel inbeelden dat je andere dingen aan je hoofd hebt dan dit. Laat maar.

 

Het kan via de puntjes, zie plaatje

 

Screenshot_20210330-132245_Chrome.jpg

 

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .