Ga naar inhoud

Voerbak of strooien


Dorusjedot

Aanbevolen berichten

Hallo! 

 

Aangezien we ineens met een konijn van een maatje groter zitten (een prachtige Vlaamse Reus), zijn we genoodzaakt om (opnieuw) een nieuw toilet met hooiruif te kopen. 

Degene die we willen is er zowel met als zonder voerbakken. 

 

Nu geef ik de brokken tijdelijk niet meer in de bakken, maar strooi ik het een beetje door het verblijf. Dit omdat we nog midden in een koppeling zitten en zo ook een beetje te zorgen (en om in de gaten te kunnen houden) dat beide konijnen eten. 

We hebben nu ook echt twee stofzuigertjes die lekker op zoek zijn of ze nog iets kunnen eten en zo samen heel de kooi door scharrelen. 

 

Nu heb ik eerder al eens een topic hierover geplaatst omdat ik natuurlijk gedrag heel erg belangrijk vind. 

 

We hebben ook stenen bakjes, maar ik denk erover om het eten geven op deze manier aan te blijven bieden. 

Ze hebben namelijk wel op een vaste plek hun hooi, dus er is altijd eten. 

 

Is er een nadeel aan het niet hebben van een vaste voerplaats voor de biks? Of raden jullie aan om deze juist wel/ niet te hebben? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook maandenlang het voer gewoon door de ren verspreid, dus ik denk dat het geen kwaad kan. De enige reden dat ik terugging naar bakjes is omdat de tegels erg vochtig werden in de herfst en ik in de winter de brokjes droog in het hok wilde kunnen geven. Maar als je de grond goed droog kunt houden, dan is er geen probleem denk ik.

 

En bedankt voor de reminder, ik ga met dit mooie weer ook weer terug overstappen op de brokken verspreiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Dorusjedot:

Hallo! 

 

Aangezien we ineens met een konijn van een maatje groter zitten (een prachtige Vlaamse Reus), zijn we genoodzaakt om (opnieuw) een nieuw toilet met hooiruif te kopen. 

Degene die we willen is er zowel met als zonder voerbakken. 

 

Nu geef ik de brokken tijdelijk niet meer in de bakken, maar strooi ik het een beetje door het verblijf. Dit omdat we nog midden in een koppeling zitten en zo ook een beetje te zorgen (en om in de gaten te kunnen houden) dat beide konijnen eten. 

We hebben nu ook echt twee stofzuigertjes die lekker op zoek zijn of ze nog iets kunnen eten en zo samen heel de kooi door scharrelen. 

 

Nu heb ik eerder al eens een topic hierover geplaatst omdat ik natuurlijk gedrag heel erg belangrijk vind. 

 

We hebben ook stenen bakjes, maar ik denk erover om het eten geven op deze manier aan te blijven bieden. 

Ze hebben namelijk wel op een vaste plek hun hooi, dus er is altijd eten. 

 

Is er een nadeel aan het niet hebben van een vaste voerplaats voor de biks? Of raden jullie aan om deze juist wel/ niet te hebben? 

 

Lijkt me dat uitstrooien ook prima is, doe ik ook vaak. Ik doe het ook weleens in een voerbal of onder bakjes verstoppen ter variatie 😉

Of ik voer het uit de hand. Moet zeggen dat wij het ook bijna nooit in een bakje doen en dat lijkt me alleen maar goed idd, ivm natuurlijk gedrag, eerlijk delen en ook de gezondheidscheck kunnen doen tijdens het voeren. Zo laat ik ze er ook mee op de weegschaal lopen. Als ik dat ding nu neerzet stappen ze er meteen op, omdat ze dan weten een brokje te krijgen 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei happy211:

De enige reden dat ik terugging naar bakjes is omdat de tegels erg vochtig werden in de herfst en ik in de winter de brokjes droog in het hok wilde kunnen geven. Maar als je de grond goed droog kunt houden, dan is er geen probleem denk ik.

Ik heb gezellig binnenkonijnen. En gelukkig geen lekkend dak (meer), dus dat scheelt al. 

Daarnaast vul ik nu iedere dag een bakje met de hoeveelheid brokjes die ze samen mogen eten. Dan kunnen we gedurende de dag daaruit pakken en krijgen ze ook niet teveel. 

 

4 minuten geleden zei Mira11:

Ik zou het liefst het ook gewoon in hun ren strooien. Helaas eet Liz veel sneller dan Olaf. Hier krijgen ze dus gescheiden hun brokjes. Met kruiden doe ik dat wel. Die strooi ik elke avond in hun verblijf. Hebben ze wat te doen.

 

Ik 'stuur' ze ook een beetje in waar ze eten. Nu komt Toet gelukkig naar mij toe, zodat Knoet ook lekker de tijd krijgt om te eten. Ik probeer het echt door de gehele ruimte te strooien, zodat ze ook echt op andere plaatsen kunnen eten. Maar blijf het wel goed monitoren natuurlijk. 

Ook kruiden strooi ik inderdaad. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook stenen voerbakjes....in de kast! Ik geef biks elk in een snackrol/-bal, strooi het uit, verstop het onder een berg hooi, gooi het in de ballen-/propjesbak, in hersenwerkjes of uit de hand. 

 

Wel erg fijn dat Toet het goed doet samen met Knoet. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Eefje:

Wat leuk dat je zo snel al een blij koppel terug hebt! 

Gaat je vraag niet over, maar toch. Hoe heet de nieuwe aanwinst? Enne, foto? 

 

Ooh wacht, toet! Leuk, volledig in stijl 😁

 

Ik heb haar ook voorgesteld onder het kopje voorstellen! 
Maar ik deel met heel veel liefde foto's van haar, want het is echt een dotje! 

 

Ze heet inderdaad Toet! Bijpassend bij zowel haar toet als bij Knoet! 

WhatsApp Image 2021-03-29 at 13.41.22.jpeg

WhatsApp Image 2021-03-28 at 14.22.56.jpeg

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Dorusjedot:

 

Ik heb haar ook voorgesteld onder het kopje voorstellen! 
Maar ik deel met heel veel liefde foto's van haar, want het is echt een dotje! 

 

Ze heet inderdaad Toet! Bijpassend bij zowel haar toet als bij Knoet! 

WhatsApp Image 2021-03-29 at 13.41.22.jpeg

WhatsApp Image 2021-03-28 at 14.22.56.jpeg

Die ooooooren ik hou zo van die enorme oren

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Dorusjedot:

 

Ik heb haar ook voorgesteld onder het kopje voorstellen! 
Maar ik deel met heel veel liefde foto's van haar, want het is echt een dotje! 

 

Ze heet inderdaad Toet! Bijpassend bij zowel haar toet als bij Knoet! 

WhatsApp Image 2021-03-29 at 13.41.22.jpeg

WhatsApp Image 2021-03-28 at 14.22.56.jpeg

Wat een prachtig konijn is het toch!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden zei Dorusjedot:

 

Ik heb haar ook voorgesteld onder het kopje voorstellen! 
Maar ik deel met heel veel liefde foto's van haar, want het is echt een dotje! 

 

Ze heet inderdaad Toet! Bijpassend bij zowel haar toet als bij Knoet! 

WhatsApp Image 2021-03-29 at 13.41.22.jpeg

WhatsApp Image 2021-03-28 at 14.22.56.jpeg

Oh wat een knapperd!!!

  • Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .