Dorusjedot Geplaatst: 28 maart 2021 Delen Geplaatst: 28 maart 2021 Hallo! Het viel mij op dat in de lijst met konijnenopvangen in Brabant, de opvang Chews&Shelter niet vernoemd staat. Mag ik vragen waarom dit niet zo is? Ik ben persoonlijk namelijk heel erg tevreden over hoe zij ons geholpen hebben en over hun kennis en zorg voor de dieren. Er lopen namelijk mensen rond die echt onwijs veel verstand hebben van konijnen en knaagdieren, je kan er laten koppelen en zijn daarin ook heel eerlijk en oprecht. Ook als je voor het eerst daar je konijn komt aanschaffen, nemen ze eerst de noodzakelijke zorg en behoeften door, alvorens je een konijntje daar kunt halen. Persoonlijk geeft mij dat een heel erg fijn gevoel. Je kunt er zelfs je konijn naartoe brengen voor steralisatie. Er is mij gisteren verteld hoe ze dat aanpakken en dat is echt wel heel professioneel. Misschien wel beter dan direct langs een dierenarts gaan. Natuurlijk worden de ingrepen zelf door een dierenarts gedaan (van DierenDokters Breda), maar de zorg doen zij. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 28 maart 2021 Delen Geplaatst: 28 maart 2021 Volgens mij hebben ze nog niet zo heel lang een opvang naast de winkel. Misschien is dat de reden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dorusjedot Geplaatst: 28 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 2021 9 minuten geleden zei Mira11: Volgens mij hebben ze nog niet zo heel lang een opvang naast de winkel. Misschien is dat de reden. Toch al een flinke paar jaar! Minimaal in 2017 al en in 2019 zelfs de DSZ award gewonnen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 28 maart 2021 Delen Geplaatst: 28 maart 2021 Chews &shelter was vroeger konijnenopvang Knaller, de winkel heeft hem overgenomen toen de eigenares ermee stopte. Een van mijn konijnen komt van Knaller. Wat mij persoonlijk tegenstaat is dat ze ook konijnen van een fokker verkopen. En dat ze je niet vooraf willen vertellen hoeveel ze vragen voor een konijn, uit de winkel of uit de opvang. Ik kreeg alleen maar aanwijzingen dat het "veel" was. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 28 maart 2021 Delen Geplaatst: 28 maart 2021 Het is een opvang waar redelijk veel klachten over binnen kwamen, dat plus de connectie met winkel & fok, was reden om ze te verwijderen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 28 maart 2021 Delen Geplaatst: 28 maart 2021 Een winkel zou toch geen reden hoeven zijn, zolang ze geen konijnen/knaagdieren verkopen uit de fok toch? Het is misschien wel commerciëler met een winkel met benodigdheden erbij dan alleen een opvang, maar dat kan toch ook juist goed zijn? Maar als zij zelf konijnen uit de fok verkopen dan vind ik dat heel raar en naar. Doe je enerzijds als opvang je best om het konijnenoverschot en de (fok-/dierenwinkel) ellende te verminderen door konijnen die weggedaan zijn een nieuw thuis te bezorgen en dan ga je je konijnwaardige oplossing teniet doen door zelf ukkies uit de fok te verkopen.....? Wat geef je de mensen voor informatie over konijnen houden dan als die in de winkel komen of bij de opvang informeren? Ingewikkeld. Maar Bernice Muntz geeft daar ook workshops toch? Hoe ziet zij dat dan? Zij heeft zelf ook speciaal geselecteerde raskonijnen voor haar workshops, dacht ik. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 28 maart 2021 Delen Geplaatst: 28 maart 2021 Veel opvangen hebben een winkeltje, maar de opbrengst daarvan gaat weer de opvang in. Dat verhaal met die fokkonijnen vind ik maar heel raar! Jammer wel, Knaller was wel een mooie opvang, zonde dat ze er mee stopte. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 28 maart 2021 Delen Geplaatst: 28 maart 2021 Een winkeltje om geld in te zamelen voor een opvang, daar is niets mis mee, dat snap ik volledig en is ook geen reden om een opvang van de lijst te halen, maar dit is een winkel vol knaagdieren en jonge konijnen uit fok. Ik ben er na een aantal klachten zelf een keer gaan kijken, en ik had er gewoon geen goed gevoel bij en heb ze van de lijst gehaald. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dorusjedot Geplaatst: 28 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 2021 1 hour ago zei Marjoleink: Wat mij persoonlijk tegenstaat is dat ze ook konijnen van een fokker verkopen. Dit is chews & nibbles. Zij hebben daar inderdaad wat konijntjes van een fokker, maar ook nestkonijnen die ze opvangen. Chews & shelter echter is een andere locatie en volledig opvang. Toch vind ik ze met de zorg volledig konijn gericht. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 28 maart 2021 Delen Geplaatst: 28 maart 2021 Ik heb zelf ook meedere keren naar deze opvang gekeken, toen ik zelf weer aan konijnen wilde beginnen en toen ik op zoek was naar vrijwilligerswerk bij een opvang. Maar het feit dat ze jonge konijnen van fokkers verkopen, staat mij heel erg tegen. Aan de ene kant zie je alle ellende van het konijnenoverschot en de mogelijke nare gevolgen voor de gezondheid voor raskonijnen, en aan de andere kant ondersteun je juist die dingen. Voor beide ben ik vervolgens naar Knijn en ko in Bavel gegaan. Als je in deze regio een opvang zoekt, dan is Knijn en ko echt de betere keuze, omdat zij volledig in het belang van de konijnen denken, niet commercieel en alleen konijnen ter adoptie aanbieden, ipv jonge konijnen via een fokker. Later heb ik van andere vrijwilligers ook slechte verhalen gehoord over chews en shelter, maar daar was ik uiteraard niet zelf bij. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 28 maart 2021 Delen Geplaatst: 28 maart 2021 22 minuten geleden zei Dorusjedot: Dit is chews & nibbles. Zij hebben daar inderdaad wat konijntjes van een fokker, maar ook nestkonijnen die ze opvangen. Chews & shelter echter is een andere locatie en volledig opvang. Toch vind ik ze met de zorg volledig konijn gericht. Ze horen wel bij elkaar. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 28 maart 2021 Delen Geplaatst: 28 maart 2021 Waarom stikt het in die regio van de opvangen en bij ons bijna niks 🥺 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 30 maart 2021 Delen Geplaatst: 30 maart 2021 Op 28-3-2021 at 17:01 zei Eefje: Waarom stikt het in die regio van de opvangen en bij ons bijna niks 🥺 Dat vraag ik mij ook af! Maa dan wel mijn regio hé... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 30 maart 2021 Delen Geplaatst: 30 maart 2021 Pfff, er zit niet eens een konijnenopvang in mijn hele provincie, laat staan in de regio.. ☹️ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 30 maart 2021 Delen Geplaatst: 30 maart 2021 1 hour ago zei Pablo&Lola: Pfff, er zit niet eens een konijnenopvang in mijn hele provincie, laat staan in de regio.. ☹️ Welke provincie? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 30 maart 2021 Delen Geplaatst: 30 maart 2021 9 minuten geleden zei Eefje: Welke provincie? Drenthe. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 30 maart 2021 Delen Geplaatst: 30 maart 2021 7 minuten geleden zei Pablo&Lola: Drenthe. Ah ja, maar daar heb je toch überhaupt alleen maar schapen en hunebedden 👻. Hier in Gelderland volgens mij nu ook alleen huize pluis zo uit mijn hoofd. En de Dierenbescherming heeft hier in Nijmegen wel iets, maar daar zitten zelden konijnen. Er was hier in Nijmegen een prachtige kleindierenopvang van de Dierenbescherming, daar heb ik Frits en Wilma vandaan. Maar die zijn al een aantal jaar geleden gesloten, echt jammer.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 30 maart 2021 Delen Geplaatst: 30 maart 2021 2 minuten geleden zei Eefje: Ah ja, maar daar heb je toch überhaupt alleen maar schapen en hunebedden 👻. Ja, klopt. En een heuse Hunebed Highway. Wel een stuk minder kerken dan waar ik oorspronkelijk vandaan kom in Gelderland. 😝 Ik zie Spijk ook nog staan? En iets in de Achterhoek? Maar voor de grootste provincie van NL heeft GLD er niet veel idd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 30 maart 2021 Delen Geplaatst: 30 maart 2021 4 minuten geleden zei Pablo&Lola: Ja, klopt. En een heuse Hunebed Highway. Wel een stuk minder kerken dan waar ik oorspronkelijk vandaan kom in Gelderland. 😝 Ik zie Spijk ook nog staan? En iets in de Achterhoek? Maar voor de grootste provincie van NL heeft GLD er niet veel idd. Ja klopt, die zijn voor mij wat verder weg, dan zijn de goede betrouwbare opvangen in Brabant betere keuzes. Maar nu wel balen nu ik voor de derde keer op en neer moet. Wat zeg ik, Gijs brengen, Gijs en Kiki halen, Gijs en Kiki brengen, Gijs en Kiki halen, Gijs en Kiki brengen, Gijs en nieuwe vriendin halen. Dat is 6 keer op en neer. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 30 maart 2021 Delen Geplaatst: 30 maart 2021 (aangepast) 5 minuten geleden zei Eefje: Ja klopt, die zijn voor mij wat verder weg, dan zijn de goede betrouwbare opvangen in Brabant betere keuzes. Maar nu wel balen nu ik voor de derde keer op en neer moet. Wat zeg ik, Gijs brengen, Gijs en Kiki halen, Gijs en Kiki brengen, Gijs en Kiki halen, Gijs en Kiki brengen, Gijs en nieuwe vriendin halen. Dat is 6 keer op en neer. Ik zou denk ik ook liever naar de grotere, betrouwbare opvangen iets verderop rijden, maar het blijft wel een eind weg natuurlijk. Helemaal in jouw situatie met dat ge-op en neer. Sterkte morgen! Is het dan alleen speeddate dat je terugrijdt met Gijs + nieuwe vriendin of blijft hij een aantal dagen en moet je dan weer op en neer? 30 maart 2021 aangepast door Pablo&Lola Autocorrect maakte speeldate van speeddate. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 30 maart 2021 Delen Geplaatst: 30 maart 2021 Hij blijft een aantal dagen en dan haal ik ze weer op. Zo wil ik het ook hoor. Maar het kost wel veel tijd en inmiddels ook benzine. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten