Ga naar inhoud

Gecastreerd rammetje blijft keutelen en urineren buiten de bak


Amber Lauren

Aanbevolen berichten

Hey hoi! 

 

Dit verhaal heeft nogal een "backstory", dus eerst dat verhaal. 

Pepper is een 3,5 jaar oud gecastreerd rammetje en is nu 14 maanden gekoppeld met Ruby, even oud en zij is ook geholpen. De koppeling was meteen dikke mik en liefde op het eerst gezicht (woorden van dierenbescherming Amersfoort). Pepper is eind 2019 gecastreerd, toen hij plots begon te sproeien en keutelen buiten de bak (beetje vreemd om pas op z'n 2e daarmee te beginnen). Helemaal goed verlopen en na ruim 2 maanden gekoppeld. Beide waren ze helemaal zindelijk en Ruby is duidelijk altijd de baas geweest, zonder discussie. Alleen is Pepper werkelijk overal gaan keutelen en plassen. Het is niet sproeien, maar gewoon plassen, evenals Ruby. Een groot deel beland nog wel in de bak, maar ik moet echt 2 a 3 keer per dag stofzuigen en alle kleden zijn een grote urine vlek geworden. Ze hebben verder geen kooi, gewoon loslopend door het huis. 

Nu heb ik op het advies van de dierenbescherming en de dierenarts met konijn kundige, van alles geprobeerd. Van tijdelijk in een kooi en dat langzaam opbouwen, andere bodem bedekking, voer in de bak, meteen oppakken als ze toch urineren, gekeken of ik misschien muizen in huis heb maar ik kan nul verklaringen of oplossingen vinden. 

 

Hebben jullie misschien enige tips die nog kunnen werken? Dit begint echt tot het punt te komen dat ik gewoon niet meer onverwacht bezoek wil ontvangen, door alle poep op de grond en ik er moedeloos van word. Alle tips of suggesties zijn welkom, evenals vragen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een vervelende situatie! Vooral als je al zoveel geprobeerd hebt. Begrijp ik het goed dat Pepper begonnen is met plassen en keutelen nadat hij gecastreerd is en dat daarna Ruby het ook is gaan doen? 

Zou er iets medisch kunnen zijn met Pepper waardoor hij overal plast?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .