Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo! 

Ikzelf ben niet nieuw, maar na het overlijden van Snoet hebben we vandaag een nieuw vriendinnetje voot Knoet! 

Het heeft ontzettend lang geduurd en er waren verschillende dates nodig, maar dit was gelijk liefde. 

Ik stel u voor...... Onze Vlaamse Reus Toet! 

IMG-20210327-WA0007.jpg

IMG-20210327-WA0008.jpg

IMG-20210327-WA0006.jpg

• Vind ik leuk 7
Link naar bericht
Delen op andere sites
27 minuten geleden zei Mira11:

Wat fijn dat ze samen gelukkig zijn! Hoe is ze naar jullie toe?

Nog een beetje afwachtend, maar ook heel nieuwsgierig. Ze komt echt helemaal naar je toe en voorzichtig aaien staat ze ook al toe! 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
15 minuten geleden zei Dorusjedot:

Nog een beetje afwachtend, maar ook heel nieuwsgierig. Ze komt echt helemaal naar je toe en voorzichtig aaien staat ze ook al toe! 

Dan komt het zeker goed! Punky liep stampend weg toen hij hier voor de eerste dagen was. Nu is hij zo aanhankelijk en mensgericht. Als ze nu al aaitjes toelaat komt het dik in orde!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 27-3-2021 at 21:02 zei Punky punk:

Als ze nu al aaitjes toelaat komt het dik in orde!

Intussen (1 ochtend later) komt madam vrolijk aanrennen als ze ook maar ziet dat je naar haar kooi loopt! 
De eerste bunnyflop is gemaakt en vanochtend haar zelfs mogen betrappen op het maken van binky's!

Ook is het direct een heel sterk koppel. Misschien nog wel sterker dan Knoet en Snoet waren. Gisteren is er door beide partijen al flink op los gelikt! Ze blijven elkaar ook steeds opzoeken en doen lekker samen eten. 

• Vind ik leuk 5
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden zei Dorusjedot:

Intussen (1 ochtend later) komt madam vrolijk aanrennen als ze ook maar ziet dat je naar haar kooi loopt! 
De eerste bunnyflop is gemaakt en vanochtend haar zelfs mogen betrappen op het maken van binky's!

Ook is het direct een heel sterk koppel. Misschien nog wel sterker dan Knoet en Snoet waren. Gisteren is er door beide partijen al flink op los gelikt! Ze blijven elkaar ook steeds opzoeken en doen lekker samen eten. 

😍😍

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)
2 minuten geleden zei BaasjevanBrownie:

Oooh wat fijn! Dat doet jou dan ook goed! Verzacht de pijn hopelijk ook iets. Fijn dat Knoet zo gelukkig is al!

Ik moet zeggen dat het echt ontzettend dubbel is. Wat dit is weer een heel lief ander konijn, maar Snoet was wel ons eerste huisdier. Op haar hebben we alles ingericht en gekocht. Zelfs Knoet uiteindelijk, want zij heeft hem gekozen. Maar sta nog steeds 100% achter onze keuze. 

Zo zie je maar weer dat een ontzettend vervelende en verdrietige situatie voor iets heel erg mooi nieuws kan zorgen. ❤️

En het is ook heel erg fijn dat mijn vriend en ik er ook echt wel een mooie dag van hebben kunnen maken samen. Ondanks dat deze heel erg verdrietig was, hebben we er samen de tijd voor genomen. Dat maakt de volgende dag een nieuw konijn ook wat relaxter voor ons. 

aangepast door Dorusjedot
Toevoeging
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja dat begrijp ik, eigenlijk heb je zelf nog helemaal geen ruimte voor een nieuwe konijn, omdat niemand Snoet kan en mag vervangen voor je gevoel. En tegelijkertijd heeft Knoet dat wel nodig. En kan die lieve Toet er ook niets aan doen en is ze eigenlijk ook wel heel schattig 😉

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 minuten geleden zei BaasjevanBrownie:

Ja dat begrijp ik, eigenlijk heb je zelf nog helemaal geen ruimte voor een nieuwe konijn, omdat niemand Snoet kan en mag vervangen voor je gevoel. En tegelijkertijd heeft Knoet dat wel nodig. En kan die lieve Toet er ook niets aan doen en is ze eigenlijk ook wel heel schattig 😉

Ja. We hebben dan ook echt zoiets van: ze is geen vervanging, ze is gewoon ons nieuwe konijn. 

Maar we hebben er goed aan gedaan door er vrijdag zo'n hete dag van te maken. Ze is om half 2 ingeslapen, waardoor we echt nog een dag samen hadden. Zo hebben we zelf de tijd gehad om het een plekje te geven, maar Knoet ook. Die moest ook echt even wennen thuis. 

We geven Snoet dan ook een heel mooi plekje door een mooie foto van haar neer te zetten. 

Daarnaast waren we er echt van overtuigd dat we nooit meer zo'n lief konijn als Snoet gingen krijgen. 

Maar toen was daar Toet! Die nog aanhankelijker is (nu al) dan Snoet was! 

Ze geeft ook de voorkeur nu aan uit de hand eten dan het voer wat ik in de kooi strooi. 

Dus ook bepaalde 'Snoet-trekjes' zien we heel erg bij haar terug 🥰

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat leuk! Ik wist niet dat vlamen zulke tekeningen hadden, lijkt op een bruine Lotharinger! Super mooi leuk beestje, hoe dubbel ook, het is toch genieten zo'n nieuwe huisgenoot.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat een ontzettend mooi konijn! Zo te horen gaat die ook nog wat groter worden als ze nog niet zo oud is, hoe leuk 🤭 Hoe groot is Knoet? Ik vind groot of klein allebei net zo leuk, maar de koppeltjes van een groot en een klein konijn, dat vind ik echt fantastisch 🥰 Gefeliciteerd met je nieuwe verliefde koppeltje, hoewel het verdriet natuurlijk nog aanwezig is en niet zomaar geheeld kan worden, is het wel ontzettend fijn om te lezen hoe blij je ook toch al bent met je nieuwe konijntje! Heel liefdevol allemaal!

Link naar bericht
Delen op andere sites
52 minuten geleden zei Rosinda:

Hoe groot is Knoet?

Heb hem eigenlijk nooit gemeten, ga dat binnenkort eens doen!

Knoet weegt nu 2,2Kg en Toet is nu al 3,5kg! Zo heerlijk inderdaad dat dat zo samengaat. En het ziet er zoooo enorm leuk uit! 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Pablo&Lola:

Ughh, ik heb toch echt een zwak voor grote konijnen. ❤️

Voor we gingen kijken naar ons Snoetje, wilde we dus inderdaad ook eigenlijk een reus! 
Dus dat we haar nu hebben is ook echt wel een droom die uitkomt! 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Eefje:

Ik wist niet dat vlamen zulke tekeningen hadden, lijkt op een bruine Lotharinger! Super mooi leuk beestje

JA! We hebben dus haar 'stamboom' meegekregen met foto's van haar ouders! 

Eerlijk gezegd lijkt ze daar niet helemaal op. Haar vader is volledig geel en haar moeder is bijna helemaal bruin met witte vlekjes. Zal thuis er eens een foto van maken. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .