marike80 Geplaatst: 24 maart 2021 Delen Geplaatst: 24 maart 2021 Doe je elke keer je best om de ren een beetje netjes in te richten, maken ze er binnen no time een puinhoop van. Hoe is dat bij jullie? 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rosinda Geplaatst: 24 maart 2021 Delen Geplaatst: 24 maart 2021 Ik moet heel eerlijk zeggen dat het zo erg bij mij nog niet is geweest, dit is wel aan de maat 😅😂 Maar toch wel herkenbaar, bij mij zit er een matrashoes als bodem met het elastiek achter de renpanelen vast, en nu heeft Hos er een sport van gemaakt om die zo veel mogelijk weg te trekken. Ook hangt mijn hooiruifje aan 2 haakjes die je er zo vanaf kan tillen, en nu heeft 1 van de 2 (of allebei?) uitgevonden dat zij hem er ook af kunnen halen. Dan ligt hij altijd wel nog in de wc dus dan wordt het hooi gelukkig grotendeels opgevangen, maar "hoe het baasje alles neerzet en ophangt is stom, we maken het wel even hoe we het zelf willen!" 🙄 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Etje Geplaatst: 24 maart 2021 Delen Geplaatst: 24 maart 2021 bij mij valt het wel mee met hun streken alleen mag er geen krant helemaal onderin de poepbak liggen, die word er binnen no time uitgehaald en dat geeft lekkere rotzooi😒. ook zand word door heel de ren gegooid. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 24 maart 2021 Delen Geplaatst: 24 maart 2021 Ziet eruit als een konijnenverblijf. 😉😄 Met zulke kleedjes zou het er bij mij net zo uitzien. En dan zouden ze ook meteen de boel lekker slopen. Ik heb een heel groot kleed als bodembedekking in hun ren. Die ligt wel op zijn kop, anders was hij er nu al niet meer geweest ivm knagen. De randen van het kleed vallen net buiten de ren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 24 maart 2021 Delen Geplaatst: 24 maart 2021 Haha bij mij wordt het niet zo erg 😅 Ik heb net als @Mira11 een kleed of tapijttegels, die kunnen niet zo frommelen. Ze hebben wel een handdoek, die is altijd wel verfromfaaid, maar die is ook bedoeld voor ze om in te graven. En hooi heb ik in 1 hooiruif met de wc eronder, dus hooiresten vallen bijna altijd netjes daarin 😄 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dorusjedot Geplaatst: 24 maart 2021 Delen Geplaatst: 24 maart 2021 1 hour ago zei Rosinda: "hoe het baasje alles neerzet en ophangt is stom, we maken het wel even hoe we het zelf willen!" Heeeeeel erg herkenbaar! Ik heb er eentje die het allemaal een beetje wegduwt en het dan wel prima vind. De andere daarentegen... Alles moet anders! Vaak ook nog met grote verontwaardiging en owee als we er dan per ongeluk aan komen of het toch anders leggen (vanuit praktisch oogpunt, zoals de tunnel die ineens midden in de kamer moest). 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
marike80 Geplaatst: 24 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2021 Grappig om te lezen hoe verschillend en ook hetzelfde konijnen kunnen zijn. Binnenkort ga ik een stuk vinyl kopen zodat al die verschillende dekens niet meer nodig zijn, al krijgen ze er wel 1 of 2 om mee te doen wat ze willen. Dan word het hoop ik iets makkelijker om het wat netter te houden. Een hooiruif heeft bij mij niet zoveel zin, omdat hooi van de grond nou eenmaal lekkerder is dan uit een ruif. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 24 maart 2021 Delen Geplaatst: 24 maart 2021 Ik heb geen hooiruif. Ze keutelen en plassen netjes achterin de bak en eten voorin. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
marike80 Geplaatst: 24 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2021 4 minuten geleden zei Mira11: Ik heb geen hooiruif. Ze keutelen en plassen netjes achterin de bak en eten voorin. Dat is ideaal, maar helaas doen die van mij hun keutels er wel op. Plassen doen ze wel gelukkig meestal op de bak. Net weer even de boel opgeruimd en netjes gelegd, en nu maar hopen dat het een uurtje zo blijft. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 24 maart 2021 Delen Geplaatst: 24 maart 2021 1 minuut geleden zei marike80: Dat is ideaal, maar helaas doen die van mij hun keutels er wel op. Plassen doen ze wel gelukkig meestal op de bak. Net weer even de boel opgeruimd en netjes gelegd, en nu maar hopen dat het een uurtje zo blijft. Ik heb het hooi alleen in hun grote toiletbak liggen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dorusjedot Geplaatst: 24 maart 2021 Delen Geplaatst: 24 maart 2021 1 hour ago zei marike80: Een hooiruif heeft bij mij niet zoveel zin, omdat hooi van de grond nou eenmaal lekkerder is dan uit een ruif. Bij mij is er af en toe eentje die er zo over denkt. Die kan dan gerust eerst 10 minuten lang bezig zijn met het leeghalen van de hooi in de ruif in zijn wc bak om het dan vervolgens van te eten. Daarna wordt er even overheen geplast en dan door naar de hooibal aan de andere kant van het hok. Die hangt daar eigenlijk nog omdat onze Snoet eerst geen hooi wilde eten en we het toen op allerlei verschillende manieren aan gingen bieden. Nu wordt er nog steeds fanatiek gebruikt van gemaakt als de hooiruif niet meer interessant is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 24 maart 2021 Delen Geplaatst: 24 maart 2021 Bij mij trekken ze ook als eerste klusje de ruif leeg, al moeten ze er daarvoor helemaal in kruipen, hij moet en zal leeg. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bambi&Fendi Geplaatst: 24 maart 2021 Delen Geplaatst: 24 maart 2021 Wat een rommelkonten hebben jullie dan, haha 😁 Mijn konijnen zijn redelijk netjes, ze laten het meeste wel op hun plek liggen. Het enige waar ik last van heb is de zandbak 😬 Elke avond is het weer een klus om al het zand in de zandbak terug te gooien. Volgende dag ligt alles er natuurlijk weer naast. Ik ben allang blij dat ze het zo leuk vinden, dan vind ik het niet erg om het telkens op te ruimen 😉 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 24 maart 2021 Delen Geplaatst: 24 maart 2021 (aangepast) Mooie ruimte hoor! Met zeil ipv de kleden zal het er inderdaad een stuk gezelliger uitzien en is het voor jou ook veel makkelijker en sneller zijn om schoon te maken. En dan kan je er inderdaad nog wel 1 of 2 kleedjes in houden waar ze lekker mee kunnen rommelen. Ik ben altijd al blij als ze de plasjes grotendeels in de bak doen, en als ze de meeste keutels daar dan ook nog in doen dan is dat helemaal mooi meegenomen. M’n huidige stel is vrij netjes, maar ik heb ook echt smeerpoetsen gehad. 24 maart 2021 aangepast door Lienappelsien Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 24 maart 2021 Delen Geplaatst: 24 maart 2021 Ja vinyl helpt inderdaad om het een stuk opgeruimder te houden! Je hoeft het niet de hele tijd recht te leggen. Let er wel op ze niet bij de uiteindes van het vinyl kunnen komen. De meeste konijnen (waaronder die van mij) knabbelen het anders op en dat is niet echt goed voor hun darmen.. Oh en je kan altijd één kleedje laten liggen, hebben ze alsnog de lol om die helemaal overhoop te halen en kan jij goed je acteerkunsten oefenen dat je geïrriteerd bent dat je hem weer recht moet trekken 😁 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten