Ga naar inhoud

Kosten vaccineren


Roetsj

Aanbevolen berichten

Meestal betaal je met meerdere konijnen 1x consult, en dan de vaccinaties.  De prijs die je noemt is niet laag, het kan zeker wel goedkoper,  maar het is ook niet extreem.

 

Stel het consult is 30 euro en de vaccinatie is per konijn 50 euro  dan betaal je dus inderdaad (30 + 150 = ) 180 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had nog een rekening over het hoofd gezien 386 euro totaal vanaf vorige week maandag ik denk dat de volgende keer als de kans zo klein is dat ze het overleefd maar gelijk laat inslapen deze kosten zijn over dreven hoog. Als bij ons een paard gevaccineerd wordt kost dat bv nog minder dan 60 euro en dan komen ze nog langs ook.rara verhouding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden zei Roetsj:

Ik had nog een rekening over het hoofd gezien 386 euro totaal vanaf vorige week maandag ik denk dat de volgende keer als de kans zo klein is dat ze het overleefd maar gelijk laat inslapen deze kosten zijn over dreven hoog. Als bij ons een paard gevaccineerd wordt kost dat bv nog minder dan 60 euro en dan komen ze nog langs ook.rara verhouding.

Zeker een rare verhouding. Ik heb vorige jaar €38,- per konijn betaald. Bij mijn dierenkliniek is het in mei kortingsmaand en dan betaal je minder. Wel gewoon met gezondheidcheck.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden zei Eefje:

Ja af en toe schrik je je rot van de rekeningen. Ik ga daarom vaak naar een dierenarts een dorp verderop, die is enorm veel goedkoper dan hier in de stad en ook konijnkundig. Heeft me al fortuinen gescheeld.

Heb je een aanrader, wij zijn ook niet blij met de prijzen van de dierenartsen in Arnhem-zuid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Anul:

Heb je een aanrader, wij zijn ook niet blij met de prijzen van de dierenartsen in Arnhem-zuid?

Ik ga naar Tweestromenland, die hebben twee praktijken, eentje in Beuningen en eentje in Wijchen. Maarten is daar konijnkundig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago zei Roetsj:

Vraagje is voor drie konijnen vaccineren 180 euro een normale prijs of is dit wat aan de hoge kant is voor mij gelukkig niet zo groot probleem maar snap wel dat sommige zeggen laat maar ik neem de gok.

Is behoorlijk hoge prijs vind ik. Ik betaalde voor twee konijnen samen 60 euro. In jouw geval zou het dan op ongeveer 90 euro uitkomen als je bij dezelfde dierenarts als ik gegaan zou zijn. De helft minder dus. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei DaniëlleV:

Is behoorlijk hoge prijs vind ik. Ik betaalde voor twee konijnen samen 60 euro. In jouw geval zou het dan op ongeveer 90 euro uitkomen als je bij dezelfde dierenarts als ik gegaan zou zijn. De helft minder dus. 

 

Als je 60 euro betaald hebt, zat er denk ik geen consult bij? Dat is vaak op een vaccinatiedag bijv. het geval. 30 euro per konijn is in ieder geval wel echt het goedkoopste wat ik voor het nieuwe vaccin voorbij heb zien komen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Evee:

 

Als je 60 euro betaald hebt, zat er denk ik geen consult bij? Dat is vaak op een vaccinatiedag bijv. het geval. 30 euro per konijn is in ieder geval wel echt het goedkoopste wat ik voor het nieuwe vaccin voorbij heb zien komen. 

Ik heb de factuur er even bij gepakt:

Enting myxo-rhd Plus inclusief consult: € 37,20. 
Enting tweede konijn myxo-rhd Plus: € 23,00. 

In totaal € 60,20 dus. 
Ze hebben beiden een gezondheidscheck gehad en namen de tijd voor ze. 

Vorig jaar was het duurder. Toen betaalde ik voor twee vaccinaties Myxo-rhd en Filavac inclusief consult, voor het eerste konijn € 36,10 en € 24,00. 
Voor het tweede konijn: € 15,30 en € 24,00. 
Toen was ik totaal dus € 99,40 kwijt. 
Ik ben dus erg blij met het nieuwe vaccin. 😃

 

180 euro voor drie konijnen vind ik dus absurd hoog! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DaniëlleV dan heb je een goedkope dierenarts hoor!

 

 

 

Ik heb even opgezocht wat ik vorig jaar kwijt was, in het vaccinatietopic van dat jaar:

 

Citaat


Vorig jaar was ik 30 voor de myxo-rhd inenting kwijt en 26.50 voor de rhd1-rhd 2 inenting. Bij elkaar dus 56,50 per konijn. 

 

Dit keer was ik 172 kwijt voor alle vier de konijnen samen, 43 euro per konijn. Een stuk goedkoper dus, met het nieuwe vaccin!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Evee:

@DaniëlleV dan heb je een goedkope dierenarts hoor!

 

 

 

Ik heb even opgezocht wat ik vorig jaar kwijt was, in het vaccinatietopic van dat jaar:

 

 

Ja, dat blijkt nu wel dat ik een goedkope dierenarts heb 😃 blij mee 
 

Jij krijgt geen korting voor het tweede, derde, vierde konijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago zei Jamesthebunnybutler:

Ik betaal bij mijn vaste dierenarts €75 per konijn en krijg geen korting voor een tweede. Dat vind ik echt heel duur. Daarom rijd ik iets verder naar een andere konijnkundige dierenarts en daar betaal ik voor de eerste geloof ik €35 en voor de tweede iets van €28 inclusief hele uitgebreide gezondheidscheck. 

Dat is ook niet zo duur. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei DaniëlleV:

Ja, dat blijkt nu wel dat ik een goedkope dierenarts heb 😃 blij mee 
 

Jij krijgt geen korting voor het tweede, derde, vierde konijn? 

Ja alleen had ik geen specificatie gevraagd vorig jaar dus weet ik eigenlijk niet wat het verschil is haha. Het eerste konijn is duurder (inderdaad incl. consult) en de konijnen daarna zijn goedkoper. Ik heb dus voor de vergelijking het totaalbedrag gedeeld door het aantal konijnen, maar dat klopt niet helemaal. Want als je maar één of twee konijnen hebt, ben je inderdaad duurder uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Evee:

Ja alleen had ik geen specificatie gevraagd vorig jaar dus weet ik eigenlijk niet wat het verschil is haha. Het eerste konijn is duurder (inderdaad incl. consult) en de konijnen daarna zijn goedkoper. Ik heb dus voor de vergelijking het totaalbedrag gedeeld door het aantal konijnen, maar dat klopt niet helemaal. Want als je maar één of twee konijnen hebt, ben je inderdaad duurder uit.

Ah oké, bedankt voor de uitleg. 
Maar jullie hebben voor die prijs wel weer een voordeel meer dan ik want ik mag niet mee naar binnen 😜

(vorig jaar wel hoor) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .