Jeroen Geplaatst: 11 februari 2008 Delen Geplaatst: 11 februari 2008 Het betreft Nijn en Pluis twee vrouwtjes van 9 maanden oud en samen opgegroeid.Tot 3 dagen geleden konden zij het prima met elkaar vinden, waar de een ging ging de ander ook.Pluis is een heel rustig konijn en Nijn is een echte spring in het veld.Nijn besprong Pluis zeker 1 of 2 keer per dag, wat Pluis niet echt leuk vond maar zij liet het gelaten toe.Tot 3 dagen geleden.De rollen zijn nu omgedraaid Pluis bespringt nu Nijn die als volgt reageert: als Pluis te dichtbij komt rent ze hard weg wanneer zij in in een positie zit dat ze niet snel genoeg kan wegkomen gaat ze grommen, valt aan en vlucht meteen weg.Tot op heden hebben ze elkaar nog niet verwondt.Pluis is druk bezig om overal zijn geurtje achter te laten en zit bijna continue achter Nijn aan.We laten ze nu apart slapen zodat ze toch een beetje tot "rust" kunnen komen.Pluis is verandert van een heel rustig konijn tot een zeer onrustig konijn.Nijn en pluis zijn nog niet gecastreerd ik weet ook niet of dit wat uitmaakt.Heeft iemand enig idee hoe ik de rust in het hok weer terug krijg? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 11 februari 2008 Delen Geplaatst: 11 februari 2008 het kan zo zijn dat beide dames last hebben van hun hormonen!voedsters zijn heel territoriaal en kunnen daarbij moeite hebben een andere dame in haar territorium te tolereren! ze snachts uit mekaar halen is geen goed plan!! je doet ze hier absioluut geen gunst mee!! door ze uit mekaar tehalen maak je iedere voedster baas in eigen territorium.. waardoor ze de ander nog meer zal willen buitensluiten!ook moeten ze dan steeds weer door het proces van geurherkenning en territorium heen!best laat je ze dus, indien er niet gevochten en gebete word, gewoon samen! daarbij heb ik meteende vraag...hoe zeker ben je van twee voedters?mocht er onverhoopt een van de twee een ram zijn.... heb je dus demogelijkheid dat een van de twee zwanger is en daarom de ander niet meer duld..... óf.... natuurlijk is het ook gewoon mogelijk dat je dames last hebben van hun hormonen! het zijn twee rammen wat het gedrag natuurlijk ook goed kan verklaren! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten