Ga naar inhoud

Hennepvezel met eucalyptus?

BaasjevanBrownie

Aanbevolen berichten

Ja dus dat is een beetje tegenstrijdig, is het nu wel of niet giftig 😉

Konijnen zitten natuurlijk wel dichterop de bodembedekking dan paarden en ik weet ook niet of het niet giftig is om in te ademen voor konijnen?

Het zal misschien wel vliegen weren idd en misschien de kans op myiasis verkleinen.

Ben niet van plan om dit te blijven kopen, maar twijfel of ik dit pak wel kan gebruiken of weg moet gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eucalyptus is giftig voor konijnen om te eten, kan alleen als homeopathisch middel ingezet worden. Volgens mij heeft vitakraft een hooi soort waar het in zit waar op staat voor konijnen, maar dat is dus ook niet veilig. Heb ik ook erg raar gevonden. 

Als los kruid moet je het ook niet voeren. Het kan bijv wel in vorm van extract of als stoommiddel in de homeopathie gebruikt worden. 

Ik wist niet dat ze het in bodembedekking stopten. Wat jammer. 

Voor paarden en een aantal andere knagers kan het wel, maar voor konijnen niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago zei Evee:

Eucalyptus is giftig voor konijnen om te eten, kan alleen als homeopathisch middel ingezet worden. Volgens mij heeft vitakraft een hooi soort waar het in zit waar op staat voor konijnen, maar dat is dus ook niet veilig. Heb ik ook erg raar gevonden. 

Als los kruid moet je het ook niet voeren. Het kan bijv wel in vorm van extract of als stoommiddel in de homeopathie gebruikt worden. 

Ik wist niet dat ze het in bodembedekking stopten. Wat jammer. 

Voor paarden en een aantal andere knagers kan het wel, maar voor konijnen niet. 

Bedankt voor je reactie, dus ik kan het ook niet als toiletvulling gebruiken om het op het op te maken? Ze eten natuurlijk geen hennepvezel op.

Baal er wel van, rook het thuis pas met het pak openen. Ben ik uiteindelijk nu nog duur uit bij de boer als dit weg moet 😟

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Evee:

Als ze er niet van eten, dan kan het wel. Eventueel kun je er nog iets als toplaagje over leggen om dat te ontmoedigen. 

Ze eten wel het hooi dat uit het ruifje valt in hun toilet er vanaf, zou dat een risico kunnen zijn dat ze dat er dan vanaf eten?

Ik vind het zonde om weg te moeten gooien, maar wil natuurlijk ook geen zieke konijntjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet dat ze dood neervallen als ze er een hapje van eten hoor, zo erg is het ook niet 😉 Maar ik zou er wel voorzichtig mee zijn, je wil ook geen konijntjes met spijsverteringsproblemen. Zelf zou ik in dit geval kiezen voor een laagje budget hooi er op, of wat stro. Ik weet niet wat je in huis hebt. 

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik het niet gebruiken. Ik vind het best een indringende geur. Dat zal voor hun nog wel erger zijn aangezien ze een zeer goede neus hebben. 

Ik zou ook de Boer even op de hoogte stellen. 

aangepast door Mira11
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Mira11:

Persoonlijk zou ik het niet gebruiken. Ik vind het best een indringende geur. Dat zal voor hun nog wel erger zijn aangezien ze een zeer goede neus hebben. 

Ik zou ook de Boer even op de hoogte stellen. 

Ja ik heb hem een berichtje gestuurd, maar krijg geen reactie. Ga morgen nog wel even bellen. Toen hij vertelde dat hij hennepvezel met eucalyptus verkocht, vroeg ik specifiek om een pak zonder. Maar je kan niet om de geur heen 🤨

Staat trouwens ook strovezel op de verpakking, ook geen hennepvezel (al ziet het er wel als hennepvezel uit).

• Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei BaasjevanBrownie:

Boer beweert bij hoog en laag dat er door dit pak geen eucalyptus heen zit, dat dat alleen bij de groene pakken van lavor zo is. Wel heel vreemd dan dat het zo ruikt. Normaal is hennepvezel geurloos. Maar hij wilt er niet aan en het dus ook niet oplossen 🤨

Opties zijn dus weggooien of toch opmaken...

Tjonge dat is jammer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk niet dat je dat ruikt in de koeienstal waar de pakken staan 😉

maar dat hebben we uiteraard wel voorgesteld, maar dat hoeft niet van hem, want hij weet het 100% zeker. Wij zeiden ook al; kan toch een foutje vanuit de fabriek zijn.. maar hij is nogal koppig. We willen er ook geen ruzie om krijgen, ben veel te blij met een goed adresje voor hooi. Eerst aten ze met moeite (kruiden erdoor/ spelletjes) samen een plukje hooi per dag, nu gewoon 2/ 3 plukken per konijn! Wereld van verschil!

Maar toch zonde; 15 kilo hennepvezel voor 8 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap je vraag. Ik heb een aantal maanden geleden een (bijna heel) pak hennepvezel met eucalyptus gekregen van een aardige buurvrouw. Zo'n groot pak, wat zij over hadden na het overlijden van hun hamster.
Mijn man heeft het aangenomen. Hij wist niet dat er een geur aan zat trouwens, wist alleen dat ik dergelijke pakken ook altijd koop.
Het pak staat nog steeds op zolder, omdat ik het jammer vind om het weg te gooien, maar het voor de konijnen eigenlijk niet geschikt vind, omdat zij letterlijk met hun snuit bovenop die doordringende geur zitten, wat mij niet goed lijkt, zelfs niet in de plasbakken waar ze natuurlijk niet de hele dag in zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik zit er toch over te denken het in de wc op te maken buiten, maar binnen in hun hok lijkt het me niet zo lekker, dan ademen ze die geur wel heel erg in. Ik vraag me ook af in hoeverre het inademen gevaarlijk is, want het lijkt me dat ze hennepvezel niet opeten. Deden ze tenminste tot nu toe nog nooit, of dat hennepvezel moet zo aantrekkelijk ruiken dat ze dat opeens wel gaan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het is opgelost. M’n man is net met het pak naar de boer gereden, is een oud-klant van hem en hij heeft het laten ruiken. Toen rook hij het ook. Hij had ook balen staan waar eucalyptus opstond, dus waarschijnlijk een verkeerde verpakking vanuit de fabriek. Maar we hebben geld terug. Nu nog even snel andere hennepvezel halen, want ik heb niks meer.

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .