Ga naar inhoud

Trixie koelschijf of icepod?


Tesj

Aanbevolen berichten

De trixie is niet echt koud, meer koel, voordeel is dat hij altijd koeler is dan de omgeving, maar het is niet veel. Je kunt hem natuurlijk wel in de koelkast leggen voor extra koelte. Hier wordt hij niet gebruikt. De icepod is echt koud, je vriest hem in en dat ontdooit hij langzaam. Wordt hier dankbaar gebruik van gemaakt. Op hete dagen blijf je ze wel aanslepen, zelfs hier binnen, dus je hebt er meer dan 1 nodig om je konijntjes koel te houden. Flessen met bevroren water werken ook prima als ze er niet aan knagen, die blijven in mijn ervaring langer koel dan een icepod, als je een grote fles pakt dan. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb beide. In voorjaar en najaar en dagen dat het wel warm is, maar niet te, liggen ze graag op de koelschijf. Die is koel, maar niet koud. 

 

Als het echt warm is. 28+ graden, dan ben ik echt heel blij met de icepods, de konijnen ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de warme en de koude variant vind ik de originele en inderdaad behoorlijk duurdere snuggle safes beter dan die van Trixie. Ik rol zowel de koude als de warme schijven wel altijd in een handdoek om verbranden/bevriezen te voorkomen. Ik gebruik de Trixies vaker overdag, omdat die minder lang werken. Op Marktplaats een zoekopdracht uitzetten en goed opletten dan vind je best vaak snuggle safes voor een zacht prijsje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden zei JokeC:

Voor de warme en de koude variant vind ik de originele en inderdaad behoorlijk duurdere snuggle safes beter dan die van Trixie. Ik rol zowel de koude als de warme schijven wel altijd in een handdoek om verbranden/bevriezen te voorkomen. Ik gebruik de Trixies vaker overdag, omdat die minder lang werken. Op Marktplaats een zoekopdracht uitzetten en goed opletten dan vind je best vaak snuggle safes voor een zacht prijsje. 

Ze bedoelt hier de koelschijf van trixie, niet de heatpad / warmteschijf. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook zowel de koelplaat als de warmteschijf van Trixie. Eerlijk gezegd heb ik vooral van die laatste aankoop echt spijt, ding blijft amper warm.

 

Maar jou vraag ging over de koelplaat versus de ice pod.

Ik heb dus alleen de koelplaat en die is bij echt warm weer binnen no time niet lekker koel meer. Net als bij Evelien wordt hij bij mij ook alleen in het voorjaar gebruikt op warmere dagen. Afgelopen zomer had ik graag 1 of 2 ice pods willen hebben maar toen waren ze door de extreme warmte niet meer te krijgen. We hebben het toen met bevroren flessen water gedaan, ging ook wel maar de konijnen vonden ze niet echt fijn.

Nu ga ik zorgen dat ik op tijd ice pods in huis heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De koelplaat van trixie laten ze bij mij links liggen. Was weggegooid geld. De icepods zijn op de warme dagen onmisbaar. Ik heb er zes aangeschaft zodat ik steeds kan wisselen. Met warme dagen liggen er steeds twee in de ren. Ze vinden het heerlijk om op te liggen, ook vanwege de vorm denk ik. 
Ik zou dus sowieso voor de icepod gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei mammafelina:

Ik heb ook zowel de koelplaat als de warmteschijf van Trixie. Eerlijk gezegd heb ik vooral van die laatste aankoop echt spijt, ding blijft amper warm.

 

Maar jou vraag ging over de koelplaat versus de ice pod.

Ik heb dus alleen de koelplaat en die is bij echt warm weer binnen no time niet lekker koel meer. Net als bij Evelien wordt hij bij mij ook alleen in het voorjaar gebruikt op warmere dagen. Afgelopen zomer had ik graag 1 of 2 ice pods willen hebben maar toen waren ze door de extreme warmte niet meer te krijgen. We hebben het toen met bevroren flessen water gedaan, ging ook wel maar de konijnen vonden ze niet echt fijn.

Nu ga ik zorgen dat ik op tijd ice pods in huis heb.

Verstandig! 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ice pods worden hier niet gebruikt, ze liggen er niet op of tegen oid bij warmte, maar toch ben ik blij dat ik ze heb. Ze koelen ook de omgeving wat af, omdat ze echt bevroren zijn. Een koelschijf heb ik niet, maar daar zouden ze echt bij moeten liggen om er voordeel van te hebben, en dat zie ik die van mij niet snel doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .