Ga naar inhoud

Bult nek konijn


Teddybeer

Aanbevolen berichten

Wat fijn om te horen! Echt super nobel van je om haar op te halen en haar een fijn huisje te geven! Ik hoop met je mee dat de hult verder niets ernstigs is en makkelijk verwijderd kan worden.. 

 

Eén vraagje, zat ze niet binnen? En is het niet nog te koud om haar naar buiten te verplaatsen? Volgens mij gaat het komende week weer vriezen snachts.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mira11 nee echt hoor! Ze zat soms ook echt even in "shock". Maar het zal snel genoeg wennen. Qua eten nog wel even flink wennen ook, ze kreeg altijd gemengd voer en dan een volle bak. Hooi at ze niet dat was de bodembedekking. Toen ik haar een klein stukje witlof/sla gaf zat ze me ook echt aan te kijken van wat is dit.. 

Haar gebit zal ook wel slecht zijn door gebrek aan ruwvoer... 

 

@Miekmoek ze is idd een binnenkonijn. Op de foto zat ze even een halfuurtje buiten 😊 Ze zitten nu in onze verwarmde schuur daar is het rond de 10 a 12 graden. Dus mooie temp voor allebei, Bunny is nl een buitenkonijn. Bedoeling is op termijn naar buiten maar daar is het snachts te koud voor ja. Even afwachten maar, hopelijk kunnen ze over een paar weken definitief naar buiten!

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ontzettend lief dat je haar hebt overgenomen zeg. Heb je maar mooi haar leventje gered! En dat terwijl het voor jou ook een mogelijke kostenpost kan worden. Maar ik snap dat het je enorm aan je hart gaat dat ze haar gewoon willen laten inslapen, kan dat echt totaal niet begrijpen, ik zou echt alles voor mijn diertjes doen. 

Super dat het ook meteen zo klikt met je eigen konijn, dat is dan wel heel erg fijn! Wanneer ga je langs de da?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja echt heel fijn, net betrapte ik Bunny dat hij haar zat te wassen! 

Ze vindt alles nog wel heel eng. De exacte leeftijd is niet bekend maar ze zal ongeveer 5 a 6 zijn. Je merkt echt dat ze verder niks kent, ze schrikt zelfs van de sprintjes van Bunny.

Maar met die vrolijke jongen ernaast zal ze vast snel het leven waarderen. Ze verdient dit zo

 

Maandag bel ik de DA en dan even kijken. Ik hoop dat ze van de week al behandeld kan worden eventueel icm een sterilisatie. Dan hebben we alles maar gelijk gehad 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Woensdag ga ik met Rosie naar de dierenarts! Ben heel benieuwd wat ze gaan zeggen

 

De koppeling gaat verder wel oke. Ze wassen zich bij elkaar in de buurt en ze eten uit een bakje. Bunny blijft wel veel rijden op haar en dat vindt ze echt heel spannend. Ze piept/gromt dan maar blijft wel zitten. Vervolgens loopt hij weg en komt ze achter hem aan om bij hem te zitten 😅 Echt een kwestie van tijd.

 

Ik zat haar gisteren een stukje wortel te voeren, ze stoot vervolgens zelf met haar neusje tegen de wortel en begint te grommen en rent weg. Mn hart breekt echt om dat soort dingen, ze zou nog schrikken van haar eigen schaduw. Ook zit ze alleen maar in de kooi en niet in de ren, niet zo gek aangezien ze dit jaren zo gewend is.

Gelukkig hebben we alle tijd! Hopelijk ontdooit ze snel🤗

Screenshot_20210322-215343_Gallery.thumb.jpg.8de93113935a8af18f990e366016a9ad.jpg

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat ze naar de dierenarts gaat. Dan wordt het hopelijk duidelijk wat het is. 

Ik hoop dat ze zich wat meer thuis gaat voelen. Dat zal ook wel wat tijd nodig hebben gezien haar achtergrond. Wel heel erg fijn dat de koppeling best goed gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@JokeCja zeker het hoort er helemaal bij. Al vind ik het lastig om te zien dat ze zo bang is. Zaterdag was ze de eerste 10 minuten ook op hem aan het rijden. Nu bevriest ze als het ware als hij op haar rijdt en piept/gromt ze. Ze moet er even doorheen en aan wennen wat volkomen logisch is gezien de situatie... Maar het is zo sneu om te zien dat ze nog schrikt van een soortgenootje😪 Maar het rijden zal snel minder gaan worden verwacht ik

 

@Mira11ik hoop het ook! Verwacht idd ook dat het nog veel tijd gaat kosten, maar die krijgt ze! 

 

@Marjoleinkbedankt! Leuk om te lezen, en ik herken zeker dingen. Vooral qua eten, ze eet hier ook geen brok en ze valt er al helemaal niet op aan, idd ook omdat ze gewend is om heel de dag eten tot haar beschikking te hebben. En dan ook nog eens gemengd voer. 

 

Dat ze geen overgewicht heeft is voor mij ook een teken dat er zeker wat aan de hand is met haar lijfje. Haar wam is nauwelijks zichtbaar en ik kan de ruggengraat heel goed voelen. Een gezond konijn had wel overgewicht gehad met zulke slechte voeding.

Wat echt heel lief is om te zien, is dat als ik haar wat groenvoer geef haar huid schokt/trilt, zo lekker vindt ze het. Ook dat is ze totaal niet gewend. Als ze gewend is aan groenvoer mag ze lekker af en toe het gras op, ze zal dan waarschijnlijk ook niet weten wat ze meemaakt.

 

Kan me voorstellen dat het allemaal echt veel is voor haar. Altijd alleen gezeten in een klein hok, zonder aandacht en liefde. Nu opeens ruimte in overvloed, een hyperactief en vrolijk maatje, nieuw eten, aandacht van een baasje. Ik hoop dat de DA morgen niet teveel stress geeft voor haar, er gebeurt zoveel in korte tijd

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn woensdag naar de DA geweest voor een consult. De DA vond de bult een beetje vreemd en kon niet zo snel zeggen wat het is. De bult bleek wel op de huid te zitten en dus niet onderhuids. Daarom gekozen om deze operatief te verwijderen icm sterilisatie.

 

Gisterenochtend kon ze al terecht 😀 In de baarmoeder bleek een flinke tumor te zitten.

De bult was heel makkelijk te verwijderen. Ze hebben de bult doorgesneden en vermoedelijk was dat ook een tumor/gezwel. Ze hebben nog röntgenfoto's gemaakt om te kijken of er verder uitzaaiingen waren maar gelukkig hebben ze niks kunnen vinden 🙏

Verder is ze in prima conditie, tandjes waren ondanks gebrek aan ruwvoer ook prima. Dus daar ben ik heel blij mee.

 

Ze is echt een sterk konijntje, ze had het gisterenmiddag echt nog heel zwaar maar gisterenavond is ze echt flink gaan eten en vannacht ook veel gekeuteld. Medicijnen kan ik gewoon geven terwijl ze in haar hok zit. Ze is echt een stoere dame. Nu lekker herstellen en tot rust komen. Volgende week weer op gemak verder met de koppeling. 

 

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt wel als een heftige ingreep zo, hopelijk herstelt ze snel en goed. 

Ik zou haar wel even tijd geven te herstellen, dus niet vastpinnen op volgende week verder, het kan hoor, als alles mee zit, maar volledig herstellen van castratie / operaties duurt wel langer dan een week, dus kijk het aan en geef haar als ze het nodig heeft wat meer tijd. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Teddybeer Wat een heftig nieuws van de dierenarts maar wat fijn hoe het tot nu is afgelopen! Heel fijn ook dat ze gelijk gechecked is voor andere tumoren, en dat er niks anders is gevonden. Wat een goed idee ook van de sterilisatie, anders was je haar straks alsnog kwijtgeraakt aan de tumor in de baarmoeder.. Heel naar 😔 Ik hoop dat ze nu lekker aan het bijkomen is van alles, een gezond leventje tegemoet gaat en zonder problemen verder aan Bunny wordt gekoppeld ❤️

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Evee nee hoor komt goed! we hebben alle tijd. In mijn ervaring herstellen konijn heel snel maar mocht het niet het geval zijn is dat natuurlijk ook prima. 

 

Ik heb in ieder geval nog nooit een dame na sterilisatie zo snel zien opknappen. De ingreep van de bult viel gelukkig mee, was een kwestie van wegsnijden.. Ik denk sowieso dat het pas woensdag wordt voordat ik weer een koppelpoging ga doen. De DA vond het goed in ieder geval zolang hij niet aan de hechtingen in de nek gaat zitten, maar ze heeft een MPS aan dus daar kan hij als het goed is niet bij. 

 

Nouja we bekijken het dag per dag 😁

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zeg! Wat geweldig dat je net op tijd was. Wat heeft ze toch al veel meegemaakt. Nu eerst bijkomen en dan hoop ik op een lang en gelukkig leven samen met haar vriendje! 

Er zal vast ook een last van jou schouders zijn gevallen nu je duidelijkheid hebt. 🌺

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ongelofelijk lief van je dat je dit doet. Zo’n beestje dat eigenlijk geen konijnwaardig leven had een tweede kans geven en dan meteen zoveel medische ingrepen/ kosten ervoor maken. Wat erg zeg al die tumoren! Niet alleen die bult, maar ook in d’r baarmoeder. Heb je haar maar mooi gered! Blijf het wel bizar vinden dat haar vorige baasje niet naar die bukt heeft laten kijken. Ze werd echt op alle fronten verwaarloosd. Wat mag ze boffen dat ze nu bij jou terecht gekomen is en geopereerd is en een vriendje en ruimte krijgt. Al is dit natuurlijk wel een hele spannende periode voor haar met alles wat er nu gebeurt. Wel fijn dat ze al zo goed eet! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even rustig laten herstellen en dan koppelen aan je rammetje......ben zo benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen met een liefje aan haar zijde en een luxe verzorging door jou. Hopelijk gaat het zoals in sprookjes "... en ze leefden nog lang en gelukkig!"    🤞  Dat verdienen jullie zeker. 🥳

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .