Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik wil de buitenren van mijn konijnen uitbreiden met verschillend speelgoed om de verveling tegen te gaan. Ik ben een echte doe-het-zelfer dus wil ik proberen zo veel mogelijk zelf te doen. Hebben jullie tips voor leuk speelgoed / verrijking?

Bijvoorbeeld een tunnel met afvoerbuis. Welke diameter zou je daarvoor het beste kunnen pakken?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor tunnels raad ik 18 of 20 cm aan. Die zijn echter niet in de gewone bouwmarkten te koop, maar wel bij de bouwgroothandels. Sommige mag je ook als particulier winkelen. 

Je zou ook eens bij de foto's van de buitenhokken en rennen kunnen kijken voor ideetjes 😉 

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wij hebben een soort grot gebouwd met stenen. We hebben eerst een soort gangetje gemaakt van stenen en hebben daarna 2 grote stenen erboven op gelegd. Morgen zullen we even een foto voor je maken! 

Ook hebben we wel eens een soort koekhappen met ons konijntje gedaan. We hadden allemaal witlof met knijpers aan een lijntje gebonden. Ons konijntje vond dit geweldig! 

Als je de ruimte hebt is het ook mogelijk om een soort spring parcourtje te maken. We leggen dan wat takken tussen een paar hoge stenen of bloempotjes. Dit is ook goed tegen de verveling. 

Als laatste stoppen wij soms ook wat brokjes in een speel bal. Hier is ons konijntje dan minstens een klein halfuurtje mee bezig. Hij vindt dit echt super leuk om te doen.

We hopen dat we je hier een beetje mee kunnen helpen!

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ben ook wel benieuwd naar je foto : ik heb een pvc-buis die ik zou willen ingraven (niet helemaal zodat we ze er in noodgevallen snel terug uit kunnen krijgen), maar ben nog aan het denken hoe ik de in- en uitgang zou maken zodat het graafbestendig is, maar toch ook makkelijk voor de konijnen...

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...
Op 19-3-2021 at 07:34 zei Petra21:

Ben ook wel benieuwd naar je foto : ik heb een pvc-buis die ik zou willen ingraven (niet helemaal zodat we ze er in noodgevallen snel terug uit kunnen krijgen), maar ben nog aan het denken hoe ik de in- en uitgang zou maken zodat het graafbestendig is, maar toch ook makkelijk voor de konijnen...

Ik heb nog geen PVC buis gevonden die groot genoeg is. Dus ik ben nog aan het zoeken (groothandel!). 

Momenteel hebben we een tijdelijke ren die iets kleiner is, omdat de nieuwe ren nog niet geleverd is.

Gisteren hebben ze een zandbak gekregen. Plastic bak met speelzand erin. Dit vinden ze helemaal geweldig ❤️

Daarnaast maak ik nu ook groente slingers, om ze toch wat extra uitdaging te geven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 18-3-2021 at 17:01 zei Evee:

Voor tunnels raad ik 18 of 20 cm aan. Die zijn echter niet in de gewone bouwmarkten te koop, maar wel bij de bouwgroothandels. Sommige mag je ook als particulier winkelen. 

Je zou ook eens bij de foto's van de buitenhokken en rennen kunnen kijken voor ideetjes 😉 

Dank je wel! Ja ik heb gelukkig een eigen bedrijf dus kan ik ook naar groothandels toe! Ik heb inderdaad alleen maar kleine buizen gevonden in de bouwmarkt..

Op Facebook ben ik ook al aan het letten op buitenverblijven van anderen. Altijd handig! 

Link naar bericht
Delen op andere sites
31 minuten geleden zei Ilse van der Valk:

Ik heb nog geen PVC buis gevonden die groot genoeg is. Dus ik ben nog aan het zoeken (groothandel!). 

Momenteel hebben we een tijdelijke ren die iets kleiner is, omdat de nieuwe ren nog niet geleverd is.

Gisteren hebben ze een zandbak gekregen. Plastic bak met speelzand erin. Dit vinden ze helemaal geweldig ❤️

Daarnaast maak ik nu ook groente slingers, om ze toch wat extra uitdaging te geven.

Bouwgroothandel, of vragen bij een bouwterrein of je een reststukje mag hebben 😉 In de groothandels moet je namelijk vaak gelijk een bepaalde lengte afnemen.

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Op tweedehands site heb ik stenen en pvc buizen gevonden. De stenen buizen heb ik in grond gelegd (1 recht en 2 schuin, bij steen hebben ze grip om erin en eruit te kunnen). Wel niet helemaal begraven zodat we er makkelijk bij kunnen moest er iets zijn.

De PVC-buizen gebruik ik in hun “grasren”. Daar gaan ze alleen in als we thuis zijn en wordt regelmatig verzet, er is ook nog een deurtje in hun vaste ren zodat ik die ook daaraan kan zetten (er is ook nog een net over, maar op de foto was het er net af). 

De vaste ren krijgt vandaag ook “konijnegaas” over het kippegaas.

BAE556B3-071E-44D7-9EA5-09E223B12E4F.jpeg

763C2AE6-D954-41C6-B605-34200350124B.jpeg

B2FB5BDB-A55B-40B8-9D5A-81C0F14E5181.jpeg

• Vind ik leuk 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minuten geleden zei Petra21:

Op tweedehands site heb ik stenen en pvc buizen gevonden. De stenen buizen heb ik in grond gelegd (1 recht en 2 schuin, bij steen hebben ze grip om erin en eruit te kunnen). Wel niet helemaal begraven zodat we er makkelijk bij kunnen moest er iets zijn.

De PVC-buizen gebruik ik in hun “grasren”. Daar gaan ze alleen in als we thuis zijn en wordt regelmatig verzet, er is ook nog een deurtje in hun vaste ren zodat ik die ook daaraan kan zetten (er is ook nog een net over, maar op de foto was het er net af). 

Nog een foto met net:

1BC20871-BAD0-438E-B7B4-7B7E439BA3B5.jpeg

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
3 hours ago zei Petra21:

Zo dat is een konijnenparadijs! 😍

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
7 hours ago zei Petra21:

Wauw dat ziet er heerlijk uit voor ze! 🥰

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 maanden later...

hou het simpel mijn konijnen vinden het spelen met een lege doos of kartonnen rol ook heel leuk, hier speel ik veel met het eten, als ze eten krijgen word het uitdagend aangeboden en niet uit een vast bakje zo blijven ze actief en ontdekken ze steeds meer nieuwe dingen 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .