Ga naar inhoud

Bunny Nature Labyrinth

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

25 minuten geleden zei Bambi&Fendi:

Veel te duur inderdaad. Ik zou het voor 50 of 60 euro een redelijke prijs vinden 😬

Alles wat hoger zit overweeg ik niet eens, maar dat ligt er vast aan dat ik nog studeer. Zulke hoge kosten geef ik dan liever niet zomaar uit.

En daarnaast ziet het er redelijk simpel uit. Voor zo'n prijs verwacht ik dan een stuk meer.

Zullen er echt mensen zijn die zoiets kopen voor dat geld?

Ik denk dat er best mensen zijn die dit kopen. Maar dan wel met een riant inkomen.🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei Mira11:

Ik denk dat er best mensen zijn die dit kopen. Maar dan wel met een riant inkomen.🙂

Met een riant inkomen zal je gewoon iemand dit voor je laten maken, zodat je precies het naar eigen wens kan maken. Eerlijk gezegd ben je denk ik dan niet eens zoveel duurder uit dan nu.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden zei Miekmoek:

Met een riant inkomen zal je gewoon iemand dit voor je laten maken, zodat je precies het naar eigen wens kan maken. Eerlijk gezegd ben je denk ik dan niet eens zoveel duurder uit dan nu.. 

Ik denk dat als je dit op maat laat maken moet goed stevig hout dat je wel wat duurder uit bent dan dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden zei Mira11:

Of van die you tube verdieners die rare/nare dingen doen met en vertellen over hun ene konijn, zij worden vaak betaald om zo'n attribuut zichtbaar in beeld te hebben en het te promoten? Ik kijk vaak mee bij een vriendin op Facebook in een groep over hondenspelletjes en daar is ook een mevrouw die ongeveer alles over de hele wereld koopt (meestal ontzettend duur en exclusief allemaal, niet te geloven) en daar filmpjes met haar eigen honden van maakt en plaatst. Soms elke paar dagen. Je moet niet proberen daar ook maar iets kritisch over te zeggen (duur, onveilig, belachelijk ingewikkeld, snel kapot, lelijk/slecht materiaal bijv.), want dan word je meteen "kaltgestellt" door haarzelf en de groupies. Al die peperdure dingen zijn meer statussymbolen dan aanwinsten voor de honden, denk ik. 

Met binnenkonijnen kan het misschien iets belangrijker voor de eigenaar zijn om het er allemaal wat netter en mooier uit te laten zien en er meer geld in te investeren dan wanneer je buitenkonijnen hebt? Maar dan nog vind ik het een smak geld.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei JokeC:

Met binnenkonijnen kan het misschien iets belangrijker voor de eigenaar zijn om het er allemaal wat netter en mooier uit te laten zien en er meer geld in te investeren dan wanneer je buitenkonijnen hebt?

Ik moet eerlijk zeggen dat onze inrichting er nu niet bepaald op vooruit is gegaan met konijnen. Brak vannacht bijna mijn nek over een verdwaald speeltje in de woonkamer. 

Er zijn waarschijnlijk eigenaren die het helemaal tip top in orde hebben, maar bij mij word gewoon geleefd. 

Door ons en de konijnen. 

In dit geval zou ik ook eerder voor dozen o.i.d. gaan dan voor dit. Ik snap de materiaalkeuze wel (het is niet zwaar om te verzenden en toch enigszins stevig), maar vind het heeeeeel minimaal voor het geld. Zeker omdat ik het nou ook niet echt een doolhof vind, maar gewoon een omgekeerde bak met gaten. 
Het mist mij ook de uitdaging voor het konijn. 

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich is het met meerdere uitgangen wel een leuke schuilplek voor konijnen, ik zie het dus meer als een uitdagend schuilhuisje, als in de gangenstelsels die ze van nature ook hebben. Het idee vind ik dus best ok, en door dit ontwerp verlies je ook niet echt ruimte en benut je de hoogte ook, of met een 2e set of als lig-gedeelte. Wat dat betreft zou ik dus best overwegen het te kopen voor konijnen in een overdekte ren of in huis. Maar de prijs.. nee dan zou ik eerder zelf gaan knutselen inderdaad!

• Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei JokeC:

Of van die you tube verdieners die rare/nare dingen doen met en vertellen over hun ene konijn, zij worden vaak betaald om zo'n attribuut zichtbaar in beeld te hebben en het te promoten?

Het zou tof zijn, als ze ook kritiekpunten hadden, maar 9 van de 10 keer is het gewoon pure reclame over de rug van de dieren. Bijna een soort dierenarbeid. 

Heel sneu eigenlijk, maar het baasje zal er vast wel wat meer voor krijgen dan alleen maar het te promoten speeltje. 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen de filmpjes leuk vind van die gast met zijn hamster en eentje met een egel. 

De hamster krijgt steeds een (eigengemaakt) labyrint van karton met allemaal hindernissen die je gewoon uit je huis kan halen en de egel heeft een heel parkour met dingen die je ook in huis kunt vinden. 

Ik ben niet zo van die heel erg overdreven promo's waarbij er niks mis is met het product, of waaraan je kan zien dat het meer interessant is voor de eigenaar dan voor de dieren zelf... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die hamsterbanen heb ik ook wel eens gezien, die zijn inderdaad leuk om te kijken, en die hamster krijgt zo wel beweging en tussentijds en aan het eind beloning. Als je weet dat hamsters echt veel beweging nodig hebben, is dit wel leuk gedaan en lijkt het niet dieronvriendelijk. Er zit vooral veel creativiteit in de ontwerpen van de banen.

De egel vind ik wel ietsje minder, die heb ik ook wel eens gekeken. Maar misschien is dat simpelweg omdat ik het geen huisdieren vind. Egels zijn wel schattig, maar ik heb ze liever lekker vrij in de natuur 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik wel met je eens hoor @Evee, van die egel. Merk wel dat. veel meer mensen ineens egels als huisdier nemen (vaak in Amerika wel) vanwege het schattigheid-gehalte. Ik vind het ook echt geen huisdier, maar als ze dan toch gehouden worden. Dan zie ik liever dat mensen er echt moeite voor doen en ze uitdaging geven dan dat ze na een tijd verwaarloosd worden. 

Inderdaad zien de hamsterbanen er niet dieronvriendelijk uit en ik houd echt van de creativiteit maar ook de tijd die er in zit! Het beestje krijgt lekker veel uitdaging en wordt beloond. 

Jammer dat konijnen zo groot zijn eigenlijk, want dan zou ik zoiets ook nog wel willen maken. Maar de complexe banen die ik met die hamster heb gezien, ga ik met mijn onhandige, ietwat lompe konijnen niet voor elkaar krijgen ben ik bang! Zeker niet van dat formaat! 

Maar het idee blijft echt zeker wel heel erg leuk! 

aangepast door Dorusjedot
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden zei JokeC:

Maar het is beweging én ze hebben lol gehad dus "experiment geslaagd, hindernisbaan overleden"?

Nou, toevallig zat ik er dus echt deze week nog aan te denken om een soort hindernis/ doolhof voor mijn flopjes te maken. Maar het is meer dat die complexe zoals ik ze gezien heb voor die hamster, echt no way ga maken voor mijn konijnen. Ik denk dat daar echt uren werk in zit voor een hamster die gewoon doet wat ie moet doen > door het doolhof. 

Mijn konijnen kennende zal er van alles gebeuren, maar niet 'gewoon door een doolhof' 😂

Dus dan maar de simpele variant XD

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben nu dus een huis vol karton. en zit erover te denken om inderdaad hier ook iets mee te gaan doen. Alleen is het wel zou dat we eerst nog onze tv- kast in elkaar moeten zetten (waar het karton vandaan komt) voordat ik met iets voor de konijnen aan de slag kan. Maar met het tempo waarin we nu die kast gebouwd krijgen, lukt het mij volgend jaar om te beginnen aan een labyrint! 🤣🤣

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 jaar later...

Ik vond het idee ook superleuk maar never nooit dat ik zoveel geld uit ga geven aan multiplex met wat gaten. Ook niet als ik het wel kon betalen. Maaaar ik was dus van plan om het idee te jatten en zelf zoiets te maken. Het lijkt me niet heel moeilijk 😊

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-7-2022 om 04:40, Jonna zei:

Ik vond het idee ook superleuk maar never nooit dat ik zoveel geld uit ga geven aan multiplex met wat gaten. Ook niet als ik het wel kon betalen. Maaaar ik was dus van plan om het idee te jatten en zelf zoiets te maken. Het lijkt me niet heel moeilijk 😊

Ik heb een tijdje terug ook zoiets gemaakt voor de cavia's. Ideeën genoeg op internet 😊

Als je karton gaat gebruiken kan je natuurlijk allemaal moeilijke systemen bedenken om geen lijm te hoeven gebruiken, maar ik heb zelf een papje gemaakt van meel en water, en dat plakt beter dan je denkt! Houtlijm schijnt ook veilig te zijn.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .