Ga naar inhoud

Hobby First VS SS


BaasjevanBrownie

Aanbevolen berichten

9 hours ago zei mammafelina:

Gisteren heb ik Fluffy en Pip een deel van het proefzakje Beaphar nature gegeven. Ze hebben alles tot op de laatste kruimel opgegeten, dus ik denk dat ze deze brokken ook lekker vinden 😉

Is wel fijn voor mijn portemonnee, want zijn goedkoper dan de bunny nature.

Bij mij vonden ze dat niet te eten, terwijl ik het qua samenstelling en prijs ook erg goed vond. Beetje jammer dan weer 😉

Fijn dat ze het bij jou wel lusten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei BaasjevanBrownie:

Bij mij vonden ze dat niet te eten, terwijl ik het qua samenstelling en prijs ook erg goed vond. Beetje jammer dan weer 😉

Fijn dat ze het bij jou wel lusten. 

Blijkbaar heb ik “makkelijke” konijnen 😊

Tot nu toe hebben ze elke brok die ik ze voorzet gegeten. Van Intratuin huismerk (toen ik nog niet beter wist), naar SS.

Van SS naar Beaphar care +. Van care + naar Rosewood en toen naar Bunny nature en tussendoor de Beaphar nature geprobeerd. Alles gaat netjes op 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was een tijdje terug een topic over Bunny Nature, Rosewood Meadows en Konijnendroom. Maar intussen is dit topic actueler en worden er ook andere brokken besproken dan bij de start van dit topic, dus ik plaats mijn bericht maar hier.

 

Ik geef Do en Jerry SS. Door dat ene topic heb ik een tijdje terug proefzakjes van Bunny Nature en Rosewood Meadows geprobeerd. Nou ja, Do en Jerry waren letterlijk de proefkonijnen. Rosewood vonden ze lekkerder dan Bunny Nature. Do wilde eerst de Bunny Nature niet, maar later ging ze er toch maar van eten. Rosewood werd wel als beter eetbaar verklaard. Ze renden er mee weg om op te eten. Maar na 1 of 2 brokjes hadden ze het wel weer gezien. SS vinden ze duidelijk lekkerder en daar doen ze het prima op. Dus ik houd het bij SS. Ik begreep dat Rosewood Meadows nu ook heel slecht leverbaar is, dus dan is de keuze helemaal makkelijk. 

 

Care+ vinden ze allebei ook lekker. Jerry heeft het een tijdje met een eerder vriendinnetje gehad en Do kwam de opvang binnen met Care+. Care+ en SS zijn vergelijkbaar qua kwaliteit. Een tijd lang was Care+ een stuk duurder dan SS, maar intussen is SS flink in prijs verhoogd en maakt het nog weinig uit qua prijs. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Voor degene die het nog interesseert een update over hoe Fluffy en Pip het doen op de graan vrije brokken.

 

De afgelopen paar weken hebben Fluffy en Pip bunny nature brokken gehad omdat de Rosewood niet leverbaar is.

Aangezien de bunny nature best prijzig is had ik in de webshop ook een proefzakje beaphar nature besteld. Gelukkig voor mij vinden beide nijnen deze brokken ook lekker, ze gaan dus overstappen op de beaphar nature.

Ze doen het beide super goed op de graan vrije brokken, eten ook gewoon netjes hooi en dagelijks een portie groenten.

Gisteren heb ik ze nog een keer op de weegschaal gezet en beide konijnen zijn netjes op gewicht en blijven nu mooi stabiel.

Fluffy weegt 1,8 kilo en Pip 2,2 kilo.
Ze krijgen samen 70 gram graan vrije brok, dat komt neer op 17,5 gram per kilo konijn.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Jamesthebunnybutler:

Goed om te horen! Ik ga voor mijn buitenkoppel ook proberen over te stappen naar de beaphar nature. Kyra schrokt alles heel snel weg en ik wil liever meer natuurlijk voeren. Ben benieuwd of dat gaat lukken.

Dank je voor jouw update en fijn dat het zo goed gaat natuurlijk!

Ik ben benieuwd hoe Goofy en Kyra het gaan doen op de beaphar nature. Succes met de overstap!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ook beaphar nature maar eens proberen. Bunnynature aten ze ook, rosewood net iets beter. Ik ga er maar vanuit dat ze beaphar dan ook wel zullen opeten. Ik vind het niet erg als het niet achter elkaar op gaat. Juist niet. Als het uiteindelijk maar gegeten wordt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij bevalt beaphar nature erg goed. Ik gebruik het al zeker een jaar, zo niet langer. Het gaat inderdaad niet achter elkaar op, meestal eten ze een beetje en komen ze later terug voor de rest. Hier krijgen ze 2 keer daags brokjes, maar het is altijd op voordat ze aan de volgende portie toe zijn 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .