Ga naar inhoud

Konijn gesprongen uit arm


Rabbitsss

Aanbevolen berichten

Hey,

deze avond wou ik marcel nemen,  had hem dan genomen en hij sprong uit mijn armen. 

Toen spartelde hij op de grond. Ik was zodanig geschrokken dat ik weg ben gesprongen. Toen marcel dan weer rechtgeraakte huppelde gij weer zo gelijk normaal. hij kan ook nog op zijn 2 achterpootjes staan, Hij trilt niet, Eet nog... kan er iets zijn??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat kan. Konijnen kunnen zich behoorlijk bezeren, soms zelfs pootjes breken. Houd hem maar heel goed in de gaten de komende tijd, bij twijfel en/of tekenen van pijn, is een dierenartsbezoek aan te raden. Hopelijk valt het mee!

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet te zeggen, houd hem maar goed in de gaten en als je ziet dat hij zich anders beweegt dan anders, of niet goed eet, of iets anders, dan even naar de dierenarts. 

Was er een reden dat je je konijn optilde? Als het niet per se nodig is, bijvoorbeeld voor een bezoek aan de dierenarts, of het knippen van nagels, dan kun je je konijn beter niet oppakken. Ze vinden dat namelijk heel erg eng.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het even aankijken, als je nu niets merkt zou ik niet meteen naar de da gaan. Hij kan er ook met de schrik vanaf gekomen zijn (of jij met de schrik😉). Ik heb een heel maf konijn dat op mijn schouders wilt springen en dan ook weleens misspringt en terugvalt of gewoon hele rare bokkensprongen maakt en slecht terecht komt. Hij heeft tot nu toe (afkloppen) nog nooit iets gehad, al heb ik zelf wel steeds de schrik te pakken. Maar mocht je merken dat hij pijn heeft of anders loopt zou ik hem na laten kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .