Ga naar inhoud

Klimhortensia giftig of niet?


Hempie43

Aanbevolen berichten

Goedemorgen! Ik heb een vraag. Ik wil tegen een kale muur in de tuin een klimhortensia neerzetten. We hebben twee konijnen die eigenlijk altijd buiten lopen. Ik kan nergens vinden of de klimhortensia giftig is of niet. Weet iemand dit?

aangepast door Hempie43
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat weet ik.

 

Hortensia bevat cyanide en is giftig, voor zowel mensen als dieren (honden, katten, paarden, konijnen). Het is wel zo dat ze er een grotere hoeveelheid of vaak van moeten eten om dood te gaan, maar bij minder grote hoeveelheden krijgen ze flinke diarree en problemen met de bloedsomloop. Ik zou het dus nergens neerzetten waar de konijnen bij komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die is inderdaad giftig ja... Wij hadden er ook één in de tuin staan, maar die moesten we voor de zekerheid eruit slopen. We hebben nu in plaats daarvan een wilg, wat de konijnen overigens niet zo'n erge keuze vinden 😉

Je kunt ook bijvoorbeeld aan de kale muur een paar bloempotten hoger ophangen en daar planten in doen. Of je zet er een grote bak tegenaan (groot genoeg zodat ze er niet bij kunnen) met een hoge plant er in. Dat zorgt er ook voor dat die muur er niet meer zo kaal uit ziet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .