Ga naar inhoud

Achter elkaar aan


Maudt

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

 

sinds januari heb ik Lieve (voedster) gekoppeld met Pinkel (exram). Dit ging na een week koppelen al snel goed. Nu merk ik dat Pinkel sinds gisteren meer achter Lieve aanzit. Wel heb ik Lieve al op Pinkel zien rijden. Het lijkt erop alsof de rangorde opnieuw bepaald moet worden. Zou dit gedrag komen door de lentekriebels of puur aan het feit dat Lieve gecastreerd moet worden. Wat denken jullie? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud is Lieve? Zou het misschien met de puberteit te maken kunnen hebben (0,5-1,5 jaar)?

Het zouden inderdaad ook lentekriebels kunnen zijn, deze tijd van het jaar spelen de hormonen wat meer op. Met een castratie is er kans dat ze daar minder last van heeft. Dus die twee hangen een beetje met elkaar samen. Ook gecastreerde konijnen kunnen in de lente meer op elkaar rijden, dus het zal niet alleen te maken hebben met het feit dat ze nog niet gecastreerd is.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster deed dat vorig voorjaar ook heel veel. Mijn koppel was toen 4,5 en bijna 4 jaar en ze waren al jaren samen. Ook begon ze nestjes te bouwen. We hebben haar laten castreren in mei en daarna heeft ze nooit meer gereden of last gehad van schijnzwangerschappen. Onze ram is in januari helaas overleden dus ik kan op dit moment geen vergelijking maken met vorig jaar...

  • Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorige ram werd elke lente een paar weken strontvervelend. Hij is 7.5 jaar bij ons geweest, waarschijnlijk een jaar of 9 oud geworden en elke lente bleef het feest. Mijn voedsters hebben het na castratie nooit gedaan. Behalve dat *prehistorisch pimpelmeesje* wat ik nu in huis heb zitten, maar die spoort gewoon niet, is nog een puber ook. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .