Ga naar inhoud

Broer en zus of zus en zus

Aanbevolen berichten

• Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Ik heb even gekeken op internet. Hier in de buurt schijnt een leuke konijnenopvang te zitten die idd ook koppels heeft.    Ik heb toch op jullie aanraden gemaild of er een koppeltje is dat graa

Ik word zo blij van dit topic. Weer een koppel uit de opvang en een niet gesponsorde fokker, hoe mooi is dit! Heel veel plezier morgen ❤️.

Ik heb mij trouwens voorgesteld in hrt topic!    Vanmorgen de twee schatjes gehaald.  Oh en met nieuwe foto’s. Wat zijn konijnen toch fotogeniek!☺️   Gaat goed met ze. Ze zijn nieuwsgi

Wat word ik blij van dit topic! Twee konijntjes gereserveerd bij de fokker, dan ook nog hele jonge konijntjes(waardoor je op slag verliefd wordt) en dan toch nog voor de opvang kiezen op aanraden van verschillende mensen. Chapeau! Daarom had @Evee 15-16 jaar geleden BB opgestart. 

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Had je dit artikel al gevonden?

https://www.bunnybunch.nl/informatie/tips-voor-beginnen-aan-konijnen

Daar staat ook een lijstje in:

Citaat

Hieronder hebben wij op een rijtje gezet aan wat voor uitgaven je moet denken als je aan konijnen begint:
Een verblijf, bestaande uit een schuilhok en een ruime ren.
- Een drinkfles of drinkbak.
- Een stevige etensbak die het konijn niet te makkelijk om kan gooien en die goed schoon te maken is.
- Een hooiruif
- Hooi (hoofdvoer voor konijnen!)
- Konijnenvoer (geperste korrels)
- Evt aanvullen wat gezonde snacks en/of kruiden die je uit de hand kan geven om het nieuwe konijn tam te maken.
- Een goede stevige reismand. Het liefst waar jouw koppel samen in past.
- Speelgoed
- Knaagmateriaal
- Een konijnentoilet met toiletbak vulling
- Bodembedekking (voor buitenkonijnen is stro aan te raden).
- Een EHBO-doos voor konijnen, met daarin minimaal:
-- spuitjes en dwangvoeding
-- Een fijne kam (en voor langharige konijnen een uitgebreider assortiment borstels)
-- Een nagelschaartje
-- Een snugglesafe heatpad (om zieke konijnen veilig warm te houden)
-- Een Icepod (om konijnen in de zomer koel te houden)

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Pablo&Lola:

Ik weet niet wat je allemaal al in huis hebt, maar dit is wat er in me op komt:

- Een stevige waterbak die ze niet zo snel kunnen omdonderen.

- Ice pods (voor de zomer)

- Snuggle safe(s) voor in de winter of bij ziekte

- Cat cube (zie ‘Het grote cat cube’ topic onder huisvesting 😏)

- Babyweegschaal 

- Knaagspeeltjes

Ik heb mijn konijnen nog nooit gewogen. En deze zijn volwassen, dus is het in mijn ogen ook niet echt noodzakelijk. In hele erge noodgevallen kunnen ze op de keukenweegschaal of de personenweegschaal.

Een ice pod en een snuggle safe ga je echt wel gebruiken. En extra waterbakjes zodat je ze in de winter kunt omruilen.

Als knaag-en sloopspeelgoed is hier de wilgenrol favoriet. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minuten geleden zei Marjoleink:

Ik heb mijn konijnen nog nooit gewogen. En deze zijn volwassen, dus is het in mijn ogen ook niet echt noodzakelijk. In hele erge noodgevallen kunnen ze op de keukenweegschaal of de personenweegschaal.

Noodzakelijk is het niet nee, maar daar vroeg ze ook niet om. Een cat cube is ook niet noodzakelijk. 😅 Persoonlijk vind ik een goede weegschaal om konijnen mee te wegen wel heel handig om zo het gewicht het hele jaar door een beetje in de gaten te houden en niet alleen bij de jaarlijkse vaccinaties. Zeker omdat ik al meerdere konijnen verloren heb aan EC en gewichtsverlies dan vaak toch een van de eerste symptomen was. 

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb lange tijd konijnen op een keukenweegschaal (die tot 5 kg kon) gewogen. Dat ging ook prima, in een curverbakje. Maar sinds vorig jaar heb ik een babyweegschaal, vooral ook om de katten te wegen, maar de konijnen gaan er ook op. Wel zo handig. 

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook een babyweegschaal, via Mp voor een tientje, vind het wel heel handig om hun gewicht in de gaten te kunnen houden en zat flink te tobben met die keukenweegschaal. Hier kunnen ze zelf op lopen. Maar goed, dat soort aanschaffen kunnen ook later.

aangepast door BaasjevanBrownie
Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuk is dat hè? Ik ga ook regelmatig los hier in de webshop, het is echt verbazend van hoeveel dingen je jezelf kunt wijsmaken dat je ze echt nodig hebt. Heb je ook al voer en hooi? Ik neem aan dat je een zakje voer meekrijgt, zodat je ze in stapjes kunt laten wennen aan ander voer, als je dat wilt.

Ik vind persoonlijk een hoektoilet erg klein voor 2 konijnen. Het risico van een klein toilet is dat ze over de rand plassen. Ik heb twee rechthoekige bakken naast elkaar staan, met daarboven de hooiruif (Ikea).

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
20 minuten geleden zei Marjoleink:

Leuk is dat hè? Ik ga ook regelmatig los hier in de webshop, het is echt verbazend van hoeveel dingen je jezelf kunt wijsmaken dat je ze echt nodig hebt. Heb je ook al voer en hooi? Ik neem aan dat je een zakje voer meekrijgt, zodat je ze in stapjes kunt laten wennen aan ander voer, als je dat wilt.

Ik vind persoonlijk een hoektoilet erg klein voor 2 konijnen. Het risico van een klein toilet is dat ze over de rand plassen. Ik heb twee rechthoekige bakken naast elkaar staan, met daarboven de hooiruif (Ikea).

Dit is de extra grote hoektoilet. Ik ga het even aankijken. 

Ja dat heb ik ook gehaald. Gelijk groot verpakkingen. Alleen niet te tillen. Dus die liggen nog in de auto hahaha mag mijn man vanavond doen 🤣

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 hours ago zei Punky punk:

Wat word ik blij van dit topic! Twee konijntjes gereserveerd bij de fokker, dan ook nog hele jonge konijntjes(waardoor je op slag verliefd wordt) en dan toch nog voor de opvang kiezen op aanraden van verschillende mensen. Chapeau! Daarom had @Evee 15-16 jaar geleden BB opgestart. 

ja kijk dit zijn ze. 
Echt een hoog fluffy en cute gehalte. 

Maar ik ben onwijs blij met ons koppeltje! 

6815693E-12A0-40D3-B9FC-2D1F2F5EE043.jpeg

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago zei Lotte91:

Dankjewel! 

We hebben vanmiddag wat spulletjes gekocht 🤗

E5CDB2B0-B97C-4807-85AC-0E6D7099FC78.jpeg

Even een tip. Ik zie een hooiballetje liggen op de foto. Pas goed op dat hij goed sluit en stevig vast zit. Dit om te voorkomen dat ze met hun kopje vast komen te zitten. 

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Was dit het nestje waar je in eerste instantie twee ukkies uit zou kopen? Hmmm, dan vind ik je koppeltje toch véééél leuker. Alle babies zijn hetzelfde, maar jouw konijntjes hebben een eigen karakter. 😍

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh het is bijna onvermijdelijk om ook wat onhandige spulletjes die je uiteindelijk niet gebruikt te kopen.. Je weet gewoon nog niet wat zal gaan werken bij je konijnen en wat ze wel of niet leuk vinden. Kwestie van uitproberen.. Ik begon ook met een groot hoektoilet, maar overgestapt op een kattenbak. Hetzelfde met wat speeltjes die hier totaal niet gebruikt worden. Maar gelukkig zijn dit niet de grootste kostenpost allemaal.

• Bedankt 1
  • Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
21 minuten geleden zei Lotte91:

ja kijk dit zijn ze. 
Echt een hoog fluffy en cute gehalte. 

Maar ik ben onwijs blij met ons koppeltje! 

6815693E-12A0-40D3-B9FC-2D1F2F5EE043.jpeg

Ja, hoe lief en schattig ze ook zijn. Je hebt er goed aangedaan om een koppeltje te adopteren. Een mooie daad!

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
22 minuten geleden zei Mira11:

Even een tip. Ik zie een hooiballetje liggen op de foto. Pas goed op dat hij goed sluit en stevig vast zit. Dit om te voorkomen dat ze met hun kopje vast komen te zitten. 

oh bedankt voor de tip! Dochter had deze uitgekozen. En ging meer om de bel 🙈 Want dat hebben opa en oma ook aan de schuur. Dus hij komt ook buiten te hangen 🤣

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 minuten geleden zei Lotte91:

oh bedankt voor de tip! Dochter had deze uitgekozen. En ging meer om de bel 🙈 Want dat hebben opa en oma ook aan de schuur. Dus hij komt ook buiten te hangen 🤣

Ik heb wel eens een konijn gehad dat met een nagel in een oogje van zo een bel aan zo een hooibal vast kwam te zitten, dat werd een bloedbad. Dus inderdaad wel een speeltje om voorzichtig mee te zijn. 

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb mij trouwens voorgesteld in hrt topic! 

Vanmorgen de twee schatjes gehaald. 
Oh en met nieuwe foto’s. Wat zijn konijnen toch fotogeniek!☺️

Gaat goed met ze. Ze zijn nieuwsgierig. Aten al blaadje sla uit de hand. Ik ben tevreden voor de eerste dag 🥰

• Vind ik leuk 7
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...

Ze zijn hier nu een aantal weken en het gaat heel goed! 
Het zijn lieve en nieuwsgierige beestjes. 
En wat is het toch heerlijk om voor die beestjes te zorgen!!! 

Hok vinden ze ook heerlijk! 

A9588E04-4124-4294-A8A2-5B8DF2D0FB4B.jpeg

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Goed om te horen, zijn ook wel mooie beestjes om te zien hoor. Leuk dat ze zo nieuwsgierig zijn. 

Ik zou wel oppassen met dat rennetje, mijn dwergje springt zo over 80 cm heen. Daarnaast is het gevaarlijk met katten en roofvogels als het open is. Ik weet niet of het mogelijk is een vaste ren te maken of anders een net erover?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .