Ga naar inhoud

Broer en zus of zus en zus

Aanbevolen berichten

• Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Ik heb even gekeken op internet. Hier in de buurt schijnt een leuke konijnenopvang te zitten die idd ook koppels heeft.    Ik heb toch op jullie aanraden gemaild of er een koppeltje is dat graa

Ik word zo blij van dit topic. Weer een koppel uit de opvang en een niet gesponsorde fokker, hoe mooi is dit! Heel veel plezier morgen ❤️.

Ik heb mij trouwens voorgesteld in hrt topic!    Vanmorgen de twee schatjes gehaald.  Oh en met nieuwe foto’s. Wat zijn konijnen toch fotogeniek!☺️   Gaat goed met ze. Ze zijn nieuwsgi

Ohh wat een schatjes! Hoe oud zijn ze? En wat super dat je ze al vrijdag mee naar huis kan nemen 😊 

En om nog blijer met je koppeltje te zijn, volgende topic is net geopend en dat zal jij dus sowieso niet meer krijgen:

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden zei Pablo&Lola:

Ik meen deze verblijven, speeltjes, voerbakjes en konijnen te herkennen. 😅 Ik ben heel benieuwd of je geweest bent waar ik denk dat je geweest bent, haha.

Haha dat had ik ook, 10 punten als we het goed hebben 🤗 

Nou ja de konijnen niet, maar de verblijven wel. En als het zo'n grote opvang is.. 

aangepast door Eefje
Link naar bericht
Delen op andere sites
24 minuten geleden zei Miekmoek:

Ohh wat een schatjes! Hoe oud zijn ze? En wat super dat je ze al vrijdag mee naar huis kan nemen 😊 

En om nog blijer met je koppeltje te zijn, volgende topic is net geopend en dat zal jij dus sowieso niet meer krijgen:

Ze zijn in december 2 jaar geworden! 

Ja ben jullie echt dankbaar!

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik dacht knijn en Ko, geen punten voor mij 😭. Maar goede opvang volgens mij, tenminste, ik meen er hier goede verhalen over te hebben gelezen. 

2 jaar is een fijne leeftijd, jong maar volwassen, super! Weet je of de voedster ook geholpen is? Dat is niet noodzakelijk hoor, je kunt er altijd zelf nog voor kiezen om het te laten doen.

Heel veel plezier met de voorbereidingen! 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit zijn ze toch? Ook geholpen dus, helemaal perfect! Houd je deze namen of zijn jullie al aan het broeden op nieuwe namen? 

Of zijn ze het niet want de leeftijd klopt niet, ze zijn net 1 geworden 🤔.

Screenshot_2021-03-10-12-25-56-163_com.android.chrome.thumb.jpg.4b9d473930873141bd976fc3ba4d7330.jpg

aangepast door Eefje
Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minuten geleden zei Eefje:

Ik dacht knijn en Ko, geen punten voor mij 😭. Maar goede opvang volgens mij, tenminste, ik meen er hier goede verhalen over te hebben gelezen. 

2 jaar is een fijne leeftijd, jong maar volwassen, super! Weet je of de voedster ook geholpen is? Dat is niet noodzakelijk hoor, je kunt er altijd zelf nog voor kiezen om het te laten doen.

Heel veel plezier met de voorbereidingen! 

Ja alle koppeltjes daar zijn al geholpen. Heel netjes!

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
5 minuten geleden zei Eefje:

Dit zijn ze toch? Ook geholpen dus, helemaal perfect! Houd je deze namen of zijn jullie al aan het broeden op nieuwe namen?

Screenshot_2021-03-10-12-25-56-163_com.android.chrome.thumb.jpg.4b9d473930873141bd976fc3ba4d7330.jpg

Jaaaaa dat zijn ze! 

Mijn dochter is gek op een natuur tekenfilm. Onze kat Fien is daar ook naar vernoemd 🤗

Ze hebben hier ook ook een konijntje in dus ik denk dat het vrouwtje May word genoemd. 

497D65B4-87D5-466C-919B-326141E5990A.jpeg

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Pip komt ook uit konijnen opvang Hillegom.

Samen met Fluffy (die ik bij intratuin gekocht heb) vormt ze nu een lekker klef koppel.

Ik heb expres voor deze opvang gekozen omdat de voedsters hier ook allemaal gecastreerd worden. Dat vond ik heel fijn omdat ik het dan zelf niet meer hoefde te laten doen.

Je koppel ziet er super schattig uit 🥰

Heel veel plezier met alle voorbereidingen en natuurlijk met het ophalen vrijdag!

Link naar bericht
Delen op andere sites
22 minuten geleden zei Eefje:

Super leuk!! Maar dan zijn ze een jaartje jonger dan je zei. Hopelijk dan nog een gezond jaar extra met deze twee 😊

Ohhhh ja klopt! Whahahaha ik leef al

zo in 2021 🤣

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden zei mammafelina:

Pip komt ook uit konijnen opvang Hillegom.

Samen met Fluffy (die ik bij intratuin gekocht heb) vormt ze nu een lekker klef koppel.

Ik heb expres voor deze opvang gekozen omdat de voedsters hier ook allemaal gecastreerd worden. Dat vond ik heel fijn omdat ik het dan zelf niet meer hoefde te laten doen.

Je koppel ziet er super schattig uit 🥰

Heel veel plezier met alle voorbereidingen en natuurlijk met het ophalen vrijdag!

Ja! Vond de medewerkers ook heel vriendelijk! 

Ja mijn man mag morgen aan de slag met het hok in elkaar zetten! 🤣

Deze is het geworden! 

83601184-E8C7-4016-BB85-6E00CBC9BF53.jpeg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Komt er ook nog een extra ren aan?

Ik zou je (of je man) aanraden om het hok nog een keer te beitsen. Als het wordt geleverd is het maar een keer behandeld, als je het nog een keer doet gaat het hout langer mee.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist zei Marjoleink:

Ik zou je (of je man) aanraden om het hok nog een keer te beitsen. Als het wordt geleverd is het maar een keer behandeld, als je het nog een keer doet gaat het hout langer mee.

En anti knaagstrips te plaatsten. Hier vinden ze hun hok namelijk erg lekker 😬

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
14 minuten geleden zei Marjoleink:

Ja zeker! En als we een nieuwe schutting hebben kunnen ze los in onze 35 meter lange tuin. 

Ja word ook gebeitst. Dat gaf de verkoper ook als advies. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Was even niet in dit topic geweest, maar wat leuk om te lezen! Ik word echt gelukkig om te lezen dat je een koppeltje uit het asiel gaat halen. Net wat ze daar aangaven zitten ze met heel veel impulsaankopen (nog extra met de Corona) die allemaal een lief baasje en leuk huisje verdienen. En dat gaan jullie ze nu geven! Ipv meewerken aan nog meer konijntjes op de wereld fokken met alle gevolgen vandien. Dan had het zomaar gekund dat je een konijntje bij de opvang had moeten brengen ipv er 2 halen.

En wat een leukerds hebben jullie uitgekozen. Leuke naam ook voor een konijn, Brownie 😉 En de jouwe is ook echt bruin (mijne heette ook al zo, maar is dus konijngrijs). Heel veel plezier met alle voorbereidingen en het ophalen van de konijntjes! 👍🏻 En een heel groot compliment dat je zo snel geschakeld hebt, terwijl het al bijna rond was met de fokker. 👏🏻😃

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kreeg trouwens nog een idee van de DA. Om elke maand 10 euro te sparen voor de konijnen! Zo grappig. Dus heb een spaarpotje aangemaakt. 👌🏻

Oja nog aankopen die niet op de lijstjes staan maar wel heeeeeel

handig?!

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minuten geleden zei Lotte91:

Kreeg trouwens nog een idee van de DA. Om elke maand 10 euro te sparen voor de konijnen! Zo grappig. Dus heb een spaarpotje aangemaakt. 👌🏻

handig?!

Leuk idee, ook voor de kinderen om te leren sparen ergens voor.

Weet even niet op welk lijstje je doelt? 

Maar we hebben tips zat hier 😉

Een waterbak ipv een drinkfles

Ruim rechthoekig toilet of kattenbak ipv zo’n mini hoektoiletje.

Ruifje boven de wc hangen om te voorkomen, ze keutelen en eten graag tegelijk, dus dan weet je vrijwel zeker dat hij gebruikt gaat worden. 

En iedereen op BB is unaniem enthousiast over de catcube als speelhuisje voor ze.

Verder goede kwaliteit brok kopen en bodembedekking, alles hier in de webshop is veilig en gezond, maar er is helaas veel rommel op de markt. Gewoon lekker veel info hier lezen, zo ben ik ook begonnen en leer je een hoop.

aangepast door BaasjevanBrownie
  • Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
9 minuten geleden zei Lotte91:

handig?!

Ik weet niet wat je allemaal al in huis hebt, maar dit is wat er in me op komt:

- Een stevige waterbak die ze niet zo snel kunnen omdonderen.

- Ice pods (voor de zomer)

- Snuggle safe(s) voor in de winter of bij ziekte

- Cat cube (zie ‘Het grote cat cube’ topic onder huisvesting 😏)

- Babyweegschaal 

- Knaagspeeltjes

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .