Ga naar inhoud

Waterballet


Dorusjedot

Aanbevolen berichten

Hallo! 

Ons konijn Snoet (Angora) heeft sinds haar castratie ontdekt dat ze het prettig vind om met haar poten in de waterbak te hangen. 

Ook heeft ze bedacht dat iedereen hier van mee kan genieten als ze 'slaat' op het water. Hierdoor zit haar maatje Knoet ook onder. Net als de vloer, ramen en daarna het hok als ze gaat lopen. 

 

Nu is ze een angora, dus dit is qua vacht niet helemaal optimaal. 

Ook is ze enorm in de rui. Je raadt het al: er zit meer haar in de bak dan water (grapje). 

 

Nu vraag ik mij af: kan dit heel erg kwaad? En wat kunnen we eventueel aanpassen voor haar?

We hebben haar van de week al laten trimmen, om haar vacht wat uit te dunnen. 

WhatsApp Image 2021-03-08 at 14.16.03.jpeg

WhatsApp-Video-2021-03-08-at-14.37.48.gif

  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha geweldig 😄

 

Geen idee wat gaat werken. Ik zou gewoon proberen: Een paar kleinere bakjes ipv een grote, een andere locatie, een bakje met hogere rand, of misschien een bakje dat je ophangt (en dus vanzelf ook wat hoger is?)

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei Marjoleink:

Wel leuk bedacht. Is een kleiner bakje misschien een idee?

We hebben ook het bakje wat ernaast staat (nu zitten er kruiden in) geprobeerd. 

Hiervan hebben we geleerd: er passen of twee voorpoten in, of een hoofdje 😂

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Evee:

Ik vind trouwens echt heel grappig dat zo een pluizig konijn met de naam "Snoet" stiekem een wolfs in schaapskleren is. Lekker rebels! 

Jaja, het is echt een boef hoor! Ook nog zo heerlijk in de pubertijd, dus er zullen vast nog meer streken volgen. 
Nu is haar maatje Knoet trouwens ook niet de braafste hoor. Hij vindt het dan weer heel leuk om op allerlei manieren te ontsnappen uit zijn hok en vervolgens ergens te verstoppen. Hij is ons 'Konijn on the loose'. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet er ook erg om lachen maar begrijp best dat het vervelend is. Zeker met een angora konijn. Je hebt ook bakjes om op te hangen. Niet te hoog natuurlijk anders kunnen ze er niet bij. Maar waarschijnlijk vind ze dan wel weer wat anders om er een kliederboel van te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Knoet er dan bij gaat zitten springen van plezier als ze aan het spetteren is.....dan schiet het ook niet op natuurlijk. Daar wordt ze alleen maar door aangemoedigd. 😁 

 

Ik zou ook een bakje in een klein verhoginkje proberen. Je hebt trouwens drinkbakjes voor honden met lange hangoren, die zijn hoger en smaller, zodat de snoet (niet te verwarren met De Snoet) erin kan, maar de oren er langs vallen. Misschien is dat een mogelijkheid. Het randje van de bak moet dan net hoog/laag genoeg zijn dat ze er zonder haar nek te verrekken uit kan drinken, maar weer niet zo laag/hoog dat ze er een pootje bij kan zetten. Die hoogte kun je zelf aanpassen door er een "ombouwtje" op de juiste hoogte om te zetten. Leuk klusje, denk ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei Mira11:

Ik moet er ook erg om lachen maar begrijp best dat het vervelend is. Zeker met een angora konijn. Je hebt ook bakjes om op te hangen. Niet te hoog natuurlijk anders kunnen ze er niet bij. Maar waarschijnlijk vind ze dan wel weer wat anders om er een kliederboel van te maken.

Ach mij maakt het niet erg heel erg uit, zolang het maar geen kwaad kan. Ze droogt van zelf wel weer op en borstelen moeten we toch. En inderdaad, ze vindt vast wel weer iets anders hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .