Ga naar inhoud

Nierproblemen


Veli

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik moet denk ik even mijn verhaal kwijt.

Ruim 2 weken geleden merkte ik opeens dat een van mijn konijnen een stuk magerder was geworden. Dit was na die flinke vorstperiode. Ik heb toen ook wat problemen gehad met de drinkfles waardoor ze mogelijk minder hebben kunnen drinken, maar geen idee of dit meespeelt.

Hij bleek flinke nierproblemen te hebben en we zijn direct gestart met Panacur en antibiotica vanwege de verdenking op EC. Hij heeft namelijk sinds april 2020 ook een aangezichtsverlamming. Maar ik vraag me dus af of er hierdoor niet onterecht aan EC wordt gedacht en of dit er misschien los van staat?

 

Tot gisteren was er verder niets aan hem te merken. Hij drinkt niet meer, maar heeft af en toe wel extra plasplaatsjes. Hoewel 2 weken terug meer dan nu... ook nu wat meer haarverlies onder zijn buik en achterpoten gezien.

Gisteren gemerkt dat hij opeens erg lusteloos was en niet meer at. Hierop weer naar de DA geweest en gestart met dwangvoeren. Hier te horen gekregen dat als het dit weekend niet zou verbeteren we "out of options" zijn. 

Ik had zelf het idee dat hij pijn had dus zelf vanochtend ook nog pijnstiller gegeven, waarop hij een stuk opknapte en weer een heel stuk zichzelf was en weer at. Vanavond echter weer terug bij af helaas...

Ik vind het dus erg lastig wat hiermee te doen en wat de beste keuze is. Hoe weet ik zeker dat er niets over het hoofd gezien wordt en dat er idd geen opties meer zijn? 

Ik ben bang dat ik afscheid van mijn vriendje moet gaan nemen 😔

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een zorgenkindje.

Ik heb een konijn dat door EC chronische nierproblemen heeft, dus dat kan best verband met elkaar houden. En een behandeling met Panacur kan geen kwaad als het geen EC is. Was de antibiotica voor de nierproblemen? Zijn die nu over, of krijgt hij daar medicatie voor?

Op zich kan het met EC best 3 of 4 weken duren voor je resultaat ziet, dus in dat opzicht ben ik geneigd te zeggen hou vol. Maar het moet ook nog konijnwaardig zijn.

Heeft je dierenarts veel verstand van konijnen? Je zou nog een second opinion door een konijnkundige dierenarts kunnen overwegen.

Sterkte!

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .