Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Je kunt weer het wel en wee volgen van verschillende vogel ouders op 'Beleef de lente' van Vogelbescherming. In verschillende nestkasten zijn camera's opgehangen en zo zie je heel veel van het familieleven van de vogels. Een waarschuwing is wel op zijn plaats; het werkt behoorlijk verslavend! 😁

• Vind ik leuk 2
  • Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Jaaa! De eerste 'beleef de lente' kuikens zijn uit het ei gekropen!

Bij de bosuil. Lekker hoor, om geboren te worden tussen de muizenlijkjes... Tja, moeder heeft een rijkgevulde voorraadkast voor haar kinderen en zichzelf 😆

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ahhh!! 🥰

Hoewel... als je inderdaad de muizenlijkjes ziet liggen 😂 Ach ja, ze krijgen een goede start. Uilen zijn nou eenmaal geen veganisten 🥕

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 weken later...
3 minuten geleden zei Babbeltje en Knabbeltje08:

Hoe zou die daaraan komen joh!

Arme hamster🙈

Gedumpt?

Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen dachten dat hun hamster dood was, maar dat die in winterslaap was (stond op een onverwarmde kamer). Die hadden de hamster ondiep in de tuin begraven. En toen het een week later wat warmer werd, liep de hamster in de tuin....

• Haha 1
  • Verward 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist zei Evee:

Gedumpt?

Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen dachten dat hun hamster dood was, maar dat die in winterslaap was (stond op een onverwarmde kamer). Die hadden de hamster ondiep in de tuin begraven. En toen het een week later wat warmer werd, liep de hamster in de tuin....

Wat een verhaal 😂 je zou het maar meemaken... Ik zou me een hoedje schrikken

Link naar bericht
Delen op andere sites
16 minuten geleden zei Babbeltje en Knabbeltje08:

Wat een verhaal 😂 je zou het maar meemaken... Ik zou me een hoedje schrikken

Ja ik ook. En een passende bijnaam voor het hamstertje bedenken, wie herrijst er nou uit de dood 👼

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor de liefhebbers van uilen achtervolgings filmpjes is BBC hidden kingdoms echt een aanrader. Vooral die van de uil en eekhoorn. Wordt vanuit het perspectief van de eekhoorn gefilmd, sprookjesachtig mooi gedaan en zo spannend! Kan geen actiefilm tegenop 😉 Vind ik nog steeds een van de mooiste natuurfilms. 

8042328B-3106-4C39-9732-074B8B877CE7.jpeg

56374859-5532-4FC3-88A9-5FCE31D0B6DD.jpeg

aangepast door BaasjevanBrownie
Typfout
Link naar bericht
Delen op andere sites
23 minuten geleden zei Babbeltje en Knabbeltje08:

Is dit nou echt of bewerkt? Het is echt een momentfoto!

Dit is een beeld uit de film/ documentaire, die is helemaal in die stijl, echt heel mooi gedaan. Zal vast wel iets bewerkt zijn met kleuren, maar het is wel echt en het verhaal trekt je echt mee. Keek hem ook vaak met kinderen, die vonden het ook altijd enorm spannend! Muziek, geluidseffecten, kleuren, prachtig! 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weken later...

Stel je voor; je kleine broertje krijgt te weinig (kleine stukjes, want kleiner dan jij en je andere grote broer) eten en redt het niet. Je moeder legt hem in de provisiekast en de volgende dag staat je kleine broertje op het menu...
De normaalste gang van zaken bij de oehoe in 'Beleef de lente'... bizar hoe het soms gaat bij dieren. Maar in de natuur worden waardevolle grondstoffen niet verspilt op deze manier.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .