Ga naar inhoud

Dwangvoer tips.


Mira11

Aanbevolen berichten

Olaf krijgt 4 soorten medicijnen waarvan hij er meestal 2 zo uit het spuitje oplikt. 1 medicijn doe ik over wat lekkers maar de Cisaral eet hij niet over iets heen. Dat spul stinkt ook echt behoorlijk. 

Nu moet hij ook nog eens 3x daags prozyme, die gaan over de witlof. 3x per dag moet hij 1 ml zonnebloemolie. Bij elkaar is dat dus best veel. Nu weer ik nog niet of ik de zonnebloemolie meteen met de andere medicijnen mag geven. Navraag is wel gedaan, even wachten op antwoord. 

In totaal zit hij nu dus 6x per dag op schoot. Ik krijg het goed erin met de spuitjes maar het oppakken/geven is erg stressvol voor hem.

Iemand nog een gouden tip waar ik medicijnen op of in kan doen waar ik nog niet aan gedacht heb? Liefst niet met fruitsuikers. BVD!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg je het voor elkaar om hem in een hoekje van de ren te krijgen (renpaneeltje als afzethekje?) en hem dan zonder op te tillen "koppie iets omhoog doen, spuitje erin, klaar"? Ik doe dat liever, omdat ze dan niet opgetild hoeven te worden en je bent dan dus veel sneller klaar. Ik heb het spuitje dan dwars in mijn mond, zodat ik beide handen vrij heb. 

 

Lust Olaf basilicum? Dat ruikt sterk dus maskeert hopelijk de medicatie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei Miekmoek:

Oeff bij elkaar is dat wel heel veel inderdaad! Brokjes prakken werkte voor mij wel echt het beste, maar die mag hij niet meer toch? Of heb je al z'n speciale antiplak brokjes gekregen? 

Hij heeft nu een antiplak brok. Maar ik moet wel overschakelen. Dat zou ik wel eens kunnen proberen. Bedankt voor de tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden zei JokeC:

Krijg je het voor elkaar om hem in een hoekje van de ren te krijgen (renpaneeltje als afzethekje?) en hem dan zonder op te tillen "koppie iets omhoog doen, spuitje erin, klaar"? Ik doe dat liever, omdat ze dan niet opgetild hoeven te worden en je bent dan dus veel sneller klaar. Ik heb het spuitje dan dwars in mijn mond, zodat ik beide handen vrij heb. 

 

Lust Olaf basilicum? Dat ruikt sterk dus maskeert hopelijk de medicatie. 

Basilicum lust mij helaas niet. 

Kopje omhoog spuitje er in klinkt goed maar Olaf weet wat erin zit en probeert steeds zijn kopje terug terug te trekken naar achter en naar de zijkant. Misschien lukt het wel als zijn plekje heel erg klein is dat ik afzet. Ga ik even over na denken. Zoiets zou zeker al minder stress geven. Dat ga ik proberen. Dank u hartelijk. 🙂

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei Petra21:

Peterselie in een bolletje rollen en daarin spuiten, heeft ook vrij sterke geur waardoor hij medicatie misschien niet ruikt...

 

Daar had ik ook nog niet aan gedacht. Peterselie vind hij  lekker. Dank je wel voor het meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cisaral heeft echt een mega sterke geur inderdaad. Jammer dat Olaf geen basilicum lust ik deed echt cisaral op een blaasje en dat dat blaad je in pakken met 2 andere blaadjes anders had Vlekje het door.

Wat ook wel werkte bij Vlekje is witlof. Dan spuit je het op een stukje witlof en dan dek je het af met een ander blaadje een soort hamburger/sandwich. Bij Vlekje merkte ik ook als ik gewoon steevast het eten met medicijn voor haar bekje hield en ik het een beetje in haar mond duwde dat ze het vanzelf ook wel ging eten. Ook niet echt een lieve manier maar ik was toen ook een beetje ten einde raad. Ik weet natuurlijk niet of dit een mogelijkheid is bij Olaf.

 

Heel veel succes! Zo stom dat ze het niet gewoon lekker kunnen opslurpen.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@pakyakker Olaf is op moment mega achterdochtig en check eerst alles voordat hij het opeet. 

Hij eet zelfs om de prozyme heen als ik het op een blaadje witlof doe. Dat ruikt niet eens (voor hun natuurlijk wel met zo'n goede neus).

Als ik het dichtvouw neemt hij voorzichtige hapjes en haalt alles uit elkaar. Olaf is echt een volhouder die ook gaat bijten als het hem te lang duurt of iets echt niet wil. Dat probeer ik zo veel mogelijk te voorkomen door soms even door te pakken. 

Idd zo jammer dat hij het niet lekker vind.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago zei pakyakker:

Ooh jeetje. Dat is wel heel lastig inderdaad. Ik vond Vlekje al lastig maar dit is wel echt heel vervelend! Bijna jammer dat ze dan zo goed kunnen ruiken hè..😉

Hoe vaker en hoe meer medicatie ze moeten hoe achterdochtiger ze worden helaas..

Ja. Ik had in het begin nog hoop dat hij er aan zou wennen. Helaas niet. Ik dacht ook altijd dat Olaf de minst slimste was van de twee, daar heb ik me wel in vergist. 😄 Hij heeft het allemaal prima door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hoop dat ik nog hun hele leven lang genoeg Olvarit wortel heb nu 😄 Die dingen blijven volgens mij super lang goed wel.. Moest 't bestellen via Bol (waar je er alleen 6 tegelijk kon kopen) omdat geen enkele supermarkt in de buurt het verkocht. En alle Kruidvatwinkels waren natuurlijk gesloten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Miekmoek:

Ja, hoop dat ik nog hun hele leven lang genoeg Olvarit wortel heb nu 😄 Die dingen blijven volgens mij super lang goed wel.. Moest 't bestellen via Bol (waar je er alleen 6 tegelijk kon kopen) omdat geen enkele supermarkt in de buurt het verkocht. En alle Kruidvatwinkels waren natuurlijk gesloten...


Oh echt? Ik wist niet dat ze dat ook al bij Bol verkochten. 😂 Ik kon gelukkig gewoon een potje bij de Jumbo scoren, maar het is geloof ik wel een populair papje, want er staan nooit veel potjes in het schap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago zei Miekmoek:

Ja, hoop dat ik nog hun hele leven lang genoeg Olvarit wortel heb nu 😄 Die dingen blijven volgens mij super lang goed wel.. Moest 't bestellen via Bol (waar je er alleen 6 tegelijk kon kopen) omdat geen enkele supermarkt in de buurt het verkocht. En alle Kruidvatwinkels waren natuurlijk gesloten...

Het hoeft niet van het merk olvarit te zijn hoor 😉 Veel winkels hebben ook eigen merk (de supermarkten en drogisten), dat is ook prima, als je maar echt even goed kijkt naar wat er in zit (alleen wortel, alleen veilige fruitsoorten, geen dingen als aardappel, rijst, pasta, boontjes enz.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .