Ga naar inhoud

Mand voor konijnen?

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal 🙂

Ja daar ben ik weer,voor de 2de keer vandaag al 😛

Je zag het wellicht al aan de titel maar mijn vraag is: heeft iemand ervaring met een mand voor konijnen?

Ik heb al een hele leuke verbeelding over Nijn die super schattig in zo'n mandje zit terwijl Vla weer lekker het hele huis aan het slopen is 🙂

Maar goed dat is helaas alleen maar een verbeelding,maar heeft iemand ervaring met een mandje voor konijnen? Laat me dan zeker even weten wat jouw konijn ervan vonden 🙂

Link naar bericht
Delen op andere sites

In het verleden weleens geprobeerd, maar om één of andere reden werd het altijd binnen een week een wc. Dus nu hebben ze kleedjes, daar plassen ze niet op 🤷.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb wel eens sloopbare mandjes voor de konijnen, om hooi en kruiden in te doen en om lekker mee bezig te zijn en te slopen. Van riet, wilg of zo één van rosewood: https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/rosewood-chill-snooze-bed.html Verder heb ik geen mandjes omdat ik het buiten niet zo praktisch vind.

Alleen voor zieke / zwakke / oude konijntjes kan het wel prettig zijn als die in huis wonen. Voor de meeste fitte konijntjes is het niet zo handig vanwege het slopen en dat het vroeg of laat meestal toch wel als toiletbak gebruikt word. Ik gebruik dan liever handdoeken, (bad)matten of kleedjes. Die zijn ook beter te wassen 😄 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je zoekt naar een leuke chillplek voor de konijnen die er voor jou ook leuk uit ziet, dan zou je ook kunnen denken aan een poppenbedje, eventueel met een handdoek erin. 

Een stoffen mand zal waarschijnlijk niet lang netjes blijven, of het uberhaupt overleven als je flinke slopers hebt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 minuten geleden zei happy211:

Als je zoekt naar een leuke chillplek voor de konijnen die er voor jou ook leuk uit ziet, dan zou je ook kunnen denken aan een poppenbedje, eventueel met een handdoek erin. 

Een stoffen mand zal waarschijnlijk niet lang netjes blijven, of het uberhaupt overleven als je flinke slopers hebt.

Poppenbedje knagen ze ook weg lijkt me. En dan moet je wel opletten dat het hout veilig is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik haal regelmatig rieten mandjes uit de kringloop. Wel even goed opletten dat het riet onbewerkt is. Daar zitten ze in (je kan er eventueel een kleedje in leggen) en ze gebruiken het om te knagen. Die stoffen mandjes gebruiken ze bij mij altijd als toilet... 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
13 hours ago zei BaasjevanBrownie:

Poppenbedje knagen ze ook weg lijkt me. En dan moet je wel opletten dat het hout veilig is.

Ik heb een poppenbedje (ikea) en er wordt zowaar niet aan geknaagd! 😃 Vlinder heeft er één keer haar tanden ingezet, toen het er net stond (ik zie dat meer als (be)proeven van nieuwe spullen 😉) maar het hout was schijnbaar niet lekker want het is niet meer gebeurt. 

Maar er is geen konijn hetzelfde dus misschien doen de jouwe het wel. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 hours ago zei Miekmoek:

Ik heb zelf tapijttegels en handdoeken waar ze graag op liggen. Mijn zus heeft wel een kattenmand die goed gebruikt wordt. Die ziet er ong zo uit:

20210306_185439.thumb.jpg.d594c76638643bc7702f3f49b4c062dd.jpg

Zo’n soort mandje slopen ze bij mij meteen en de stof wordt kapotgescheurd en deels opgegeten als ik niet oplet. Vaak zit er ook iets van schuimrubber in wat behoorlijk gevaarlijk kan zijn als ze het opeten. 
Maar het is dus echt verschillend per konijn wat ze ermee doen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 hours ago zei Renske34:

Ik haal regelmatig rieten mandjes uit de kringloop. Wel even goed opletten dat het riet onbewerkt is. Daar zitten ze in (je kan er eventueel een kleedje in leggen) en ze gebruiken het om te knagen. Die stoffen mandjes gebruiken ze bij mij altijd als toilet... 

Leuke tip! Ga ik na de Corona daar ook eens voor kijken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 6-3-2021 at 18:13 zei BaasjevanBrownie:

Misschien is zoiets wat voor je? Zo’n soort mandje had ik vroeger voor mijn konijntjes, maar nu heb ik er een die niet zindelijk is, dus doe ik het maar niet.

https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/rosewood-carrot-plush-hooded-bed.html

Jaaaa dit is wat ik bedoelde!

Ik heb trouwens binnenkonijnen 🙂

Ik bedoel het mandje omdat dat wat handiger is,aangezien Nijn gewoon een lui konijn is dacht ik dat dat wel leuk zou zijn.

En ik naam aan dat ze dit mandje ( uit de link hierboven van BaasjevanBrownie) niet kunnen slopen.

De kattenmand  van @Miekmoekziet er ook wel leuk uit!

Maar wat denken jullie?

Zou ik zo'n mandje aanschaffen? Gaan de konijnen er dan ook daadwerkelijk inzitten?

En bedankt voor alle reacties natuurlijk!

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago zei VlaNijn:

Zou ik zo'n mandje aanschaffen? Gaan de konijnen er dan ook daadwerkelijk inzitten?

Tja, lastig van te voren in te schatten.. Sommige konijnen houden ervan, sommige niet.. Geen peil op te trekken. Als je 't leuk vind kan je het altijd proberen, met het risico dat ze het niet gebruiken. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad ook een mandje gekocht. Echter geven mijn konijnen liever de voorkeur aan een zachte deken of juist de grond. Maar dit verschilt inderdaad helemaal per konijn. 

Dus als jij het leuk vindt, kun je het altijd eens proberen! 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het lijkt me wel een knus holletje voor ze. Blijft natuurlijk de vraag of zij dat ook zo zien, verschilt per konijn.

Je kunt ook kijken voor het Trixie knaagdierhuis iglo. Daar kunnen ze ook op zitten. Of een soort katten krabpaal met huisje. Kunnen ze daar ook op spelen. Of een catcube 😉

2E29D1A4-38CE-4359-B337-85F0B6886654.jpeg

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weken later...

Hoi allemaal, 

We zijn vandaag naar de dierenwinkel geweest waar we een super leuk mandje hebben gekocht. We gaan straks kijken of ze hem leuk vinden! 

Ik kan helaas geen foto delen dat lukt op 1 of andere manier niet. 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Even een korte update:

Nijn is lekker in het mandje geweest en vindt het een heerlijk mandje, en Vla heeft het mandje al proberen te slopen 😛

Hier nog even een foto van het mandje:

mand.jpeg

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .