Ga naar inhoud

Mijn online foto dierendagboek

Annasbeestenbende
 Delen

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei Punky punk:

Als ik het goed zie gebruik je zaagsel. Klopt dat?

Dat is niet echt goed. Het is erg stoffig en is slecht voor dier en mens. Het kan namelijk op termijn problemen geven in de luchtwegen.

En als antwoord op je vraag, schoonmaakazijn of natuurazijn een paar uurtjes laten weken in het hok, schrobben (indien nodig) en klaar is kees.

Het klopt dat ik zaagsel gebruik. Ik heb mijn ouders al overtuigd en als het nieuwe hok komt gaan we over op katoenvezel. Ik probeer zo min mogelijk te gebruiken, bij de konijnen heb ik al puppy plasmatjes ipv zaagsel, bij de cavia’s zou het wel heel duur worden. 

bedankt voor de tip(s)!

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Het caviahok is op. Er zit een barst in het dak en het is helemaal nat in het hok! En het is bijna onmogelijk schoonmaken. De cavia’s verhuizen dus naar het oude konijnenhok, die is iets kleiner maar wel droog.

331E6F7C-4418-48C3-AED4-695D61E3FAA7.jpeg

C99D587E-CA30-464A-AFB5-DECE8E09A8C1.jpeg

3F115E31-64D4-4846-BE08-6927996B4CAF.jpeg

aangepast door Annasbeestenbende
Mijn autocorrectie maakt altijd caviapolitie(?!) van caviapolitie Caviahok!!!!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er niet best uit. Zag je het vandaag voor het eerst? Ik heb geen verstand van kippen, maar het ziet er wel uit als een abces. Die kunnen heel snel groeien en erg veel pijn doen. Ik zou zelf niet tot morgen wachten met een dierenarts bezoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden zei Eefje:

Dat ziet er niet best uit. Zag je het vandaag voor het eerst? Ik heb geen verstand van kippen, maar het ziet er wel uit als een abces. Die kunnen heel snel groeien en erg veel pijn doen. Ik zou zelf niet tot morgen wachten met een dierenarts bezoek.

Ze had al een paar dagen een kaal plekje, maar ik dacht dat ze gepikt was door Juliëtte … stom om te denken . Ik vrees ervoor dat het niet goed gaat komen…. Want opereren ga ik haar niet aandoen . Morgen kunnen we langskomen. Ik ben zo bang, maar ze eet, drinkt, plast, poept, scharrelt en doet haar ding…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan wel, maar niet van de ene dag op de andere. Als het zo plots gekomen is, is het waarschijnlijk vocht (etter of gewoon letterlijk onderhuids water). Of alsnog een kropprobleem, zoals een verzakking.  

Okee, had een bericht gemist. Niet meteen panikeren. Kropproblemen zijn serieus, maar het meeste is gewoon prima op te lossen. Wij hadden, zo'n acht weken geleden denk ik, een kip met een gebroken poot, net op het hielgewricht. Pootje gespalkt, kipje paar weken in afzondering. De eerste weken vrij mankte ze nog, nu zie je er niets meer van. Kippen zijn sterker dan je denkt. 

aangepast door mystique
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn moeder heeft net deDA gesproken, de DA denkt dat het een uitgezakte krop is. Je kunt er weinig aan doen, en het kan ook weer over gaan.
Mijn moeder heeft de foto nog even doorgestuurd. Die stuurt hij nog even naar een paar collega’s. Misschien dat zij nog meer weten.

De DA zegt dat we het beter kunnen aankijken. Omdat je er niets aan kunt doen

we kijken het nog 2 weken aankijken en wordt het dan niet minder, maken we een afspraak bij de dierenarts

aangepast door Annasbeestenbende
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 vragen over mijn kuikentjes:

1. wanneer kunnen ze zonder warmtelamp? Ik wil niet dat ze er te kort onder zitten, maar ze zijn al zo groot! Het zou zonde zijn om stroom te verspillen natuurlijk! Ze zijn nu ong. Een maand oud.
  2. Is hun kooi wel groot genoeg? Overdag zitten ze in een rennetje buiten maar ‘s ochtends , ‘s avonds en ‘s nachts zitten ze in hun kooi. Ik kan er eigenlijk weinig aan veranderen maar ik ben er benieuwd naar. De kooi is denk ik 70x50 
  3. wanneer kunnen ze naar buiten? Het zou natuurlijk fijn zijn als ze 24/7 buiten kunnen zijn en scharrelen. Ik geloof dat het kan als ze helemaal in de veren zitten maar ik wil het wel goed doen natuurlijk!
  4. wanneer kunnen ze bij de andere kippen zonder dat ze echt helemaal buiten de groep vallen?
  5. ik merk dat de kuikentjes graag op de rand van hun voerbak slapen. Kan ik ze een stokje geven? Want ik heb gelezen dat kippen zich kunnen verwonden als ze van de stok vallen etc. Of kan het wel als ik de stok laag hang?784140BA-C613-4D47-A5A1-6F0123A8D296.jpeg.cc8c5840974e9b1b2b5675208fd83222.jpeg(let niet op de karige bodembedekking, ze gooien alles eruit 🙈)
Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Van zodra ze volledig in de pluimen zitten, het kopje eventueel uitgezonderd. Bij de jouwe mag je dus serieus gaan afbouwen, zeker met deze temperaturen. 

2. Ik vind de kooi, voor enkel 's nachts, ruim genoeg. 

3. Ik zou hen eerst de héle dag buiten laten, een paar dagen na elkaar. Doen ze dat goed, dan mogen ze permanent naar buiten. 

4. Zorg voor voldoende vlucht- en verstopplekken, zodat ze de anderen kunnen ontlopen. Waarschijnlijk zullen ze niet meteen in de volwassen groep opgenomen worden, maar dat geeft niet, ze hebben elkaar. 

5. Wij geven onze kuikens vanaf +- drie weken een zitstok. Jong geleerd is oud gedaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .