Ga naar inhoud

Mijn online foto dierendagboek

Annasbeestenbende
 Delen

Aanbevolen berichten

Toen Soltar bij ons kwam had ze een grote klont poep bij haar achterste. Ik heb dat toen weggewerkt met lauwwarm water en het een beetje bijgeknipt. Ik controleer elke week of het terug is gekomen en nu zie ik dat er een beetje viezigheid bij haar kontje zit, ik twijfel alleen om het weg te halen, want het is niet veel en het bezorgd veel stress. Aan de andere kant vind ik het geen probleem om het weg te halen. Soltar blijft gewoon op mijn arm of schoot liggen en is daarna niet boos. Maar mijn vraag is dus: weghalen of laten zitten. 

PS: het komt omdat ze per ongeluk wat bloemkool hebben gekregen.

E5FA3061-1C20-48E6-8C48-E1C47D434F3D.jpeg

2D2280F5-D46B-45F6-ADFA-FA2E06309C35.jpeg

8ECD08A3-731B-482C-99AD-119315715C92.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het wel weghalen denk ik, het ziet er best droog uit. Als het zo is uitgedroodg denk ik niet dat ze het zelf weg kan krijgen.

Wel even opletten dat het goed is opgedroogd nadat je het schoongemaakt hebt, ik heb al best wat groene vliegen gezien en die kunnen door de vochtige vacht aangetrokken worden om er eitjes in te leggen (myiasis).

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ging het gisteren weghalen, maar er zat (dacht ik) niks meer. Tot ik verder ging kijken. Naast het poepgaatje(?)  zat nog een gaatje en daar zat een aangekoekte blindedarm keutel. Ik heb het weggehaald en toen ging Soltar opeens heel veel plassen. Ik denk dat het haar in de weg zat, dus ik ben blij dat ik het weg kon halen! Ik zal kijken naar anti-Myasis @Mira11 en @happy211!

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago zei Annasbeestenbende:

Het is gewoon praktisch zo. Ik heb gewoon wat meer tijd voor de cavia’s en ik vind ze superleuk! We hebben nu gezellig een hamstertje in de woonkamer en daar zijn we allemaal gek op! Eind goed, al goed! 

Wil je je hamster ook voorstellen? Hoe heet hij/zij,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 hours ago zei Annasbeestenbende:

Is dat dan goed of fout?

Die geurklieren horen daar ook gewoon te zitten. Als daar een klein beetje zwart zit is dat niet erg. Maar als het echt vies is, zoals op de foto, dan moet je het wel schoonmaken zodat er geen maden komen. Al zal het dan waarschijnlijk plakpoep zijn uit het poepgat.

aangepast door Lienappelsien
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago zei Lienappelsien:

Die geurklieren horen daar ook gewoon te zitten. Als daar een klein beetje zwart zit is dat niet erg. Maar als het echt vies is, zoals op de foto, dan moet je het wel schoonmaken zodat er geen maden komen. Al zal het dan waarschijnlijk plakpoep zijn uit het poepgat.

Bedankt! Ik let er goed op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei Annasbeestenbende:

Zo ziet je hok eruit als je superwanhopig bent omdat je bijna elke week je hok met dettol moet schrobben omdat alles aankoekt 😬🙄😅

08B6406D-7125-44BF-81CE-095D263FEE72.jpegWant als ik de plasmatjes niet tape, trekken ze het het hele hok door!3B6E97C9-CC51-4A7D-96A4-BA17C209DBC3.jpeg.31e0cfa5b9ecb39bb1f50b79287a90aa.jpegen zelfs met dettol krijg ik niet alles schoon!

Als ik het goed zie gebruik je zaagsel. Klopt dat?

Dat is niet echt goed. Het is erg stoffig en is slecht voor dier en mens. Het kan namelijk op termijn problemen geven in de luchtwegen.

En als antwoord op je vraag, schoonmaakazijn of natuurazijn een paar uurtjes laten weken in het hok, schrobben (indien nodig) en klaar is kees.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .